Onko tämä minun oma asiani vai päättääkö mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koukussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koukussa

Vieras
Olen polttanut ennen raskauttani ja kohta tämä on ohi ja mielessä pyörii se ärsyttävä tupakka :( pelkään tai luulen että aloitan uudestaan tai haluan!
mies ei meillä polta eikä halua minunkaan polttavan! mutta onko se minun oma asiani poltanko vai enkö? Vai onko miehelläni valtaa päättää?
Luulenpa että siitä tulee taas riittaa...
Onko muilla ollu tämmöstä ongelmaa?
niin ja lisään vielä, että vaikka en alkais vakituisesti polttaa niin joskus saatttaisin polttaa huvikseen, ystävien kanssa, se on aika varmaa enkä näe siinä mitään pahaa.....onko miehellä oikeus suuttua?

Fiksu äiti ei tupakoi. Eikä fiksu isäkään. Ei ole sinun asiasi, jos miehesi ja lapsesi joutuvat passiivisen tupakoinnin kohteeksi, tupakanhaju leijuu kodissa, vaatteissa, pusuissa.

Ei se ole yksin sinun asiasi, mutta ei yksin miehesikään asia. Oikeasti sen pitäisi mennä niin, että se on sen VAUVAN asia, sillä vauvan terveydestähän siinä on kyse. Sinä voit itse päättää tuhota terveytesi kessuttelemalla, mutta älä pakota lastasi siihen, sillä hän ei voi päättää, että ei kessuttele mahassasi vaikka sinä niin teetkin.

Mulle mies on sanonut et ei voi kieltää mut pitää mua todella paljon typerämpänä jos alotan uudestaan. Mä olen ollu tammikuusta 2006 ilman, joten uudelleen alottaminen olis älyttömyyden riemuvoitto.

Sun asias se tietty on, mut meinaatko imettää? Tupakka ja imetys ei ole hyvä yhdistelmä. Ja jos imetät esim 6kk niin tyhmäähän se on alottaa jos olet 1,5 vuotta jo ollut ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ole yksin sinun asiasi, mutta ei yksin miehesikään asia. Oikeasti sen pitäisi mennä niin, että se on sen VAUVAN asia, sillä vauvan terveydestähän siinä on kyse. Sinä voit itse päättää tuhota terveytesi kessuttelemalla, mutta älä pakota lastasi siihen, sillä hän ei voi päättää, että ei kessuttele mahassasi vaikka sinä niin teetkin.

hullu en minä vauvaa pakota mihinkään!!! tarkoitan kun olen synnyttänyt!!! en todellakaan ole polttanut enkä tule polttamaan raskaana ollessa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

hullu en minä vauvaa pakota mihinkään!!! tarkoitan kun olen synnyttänyt!!! en todellakaan ole polttanut enkä tule polttamaan raskaana ollessa!

No ei se nyt ihan terveellistä vauvalle ole muulloinkaan, vai meinasitko aina tupakilla käynnin jälkeen käydä suihkussa ennenkuin kosket vauvaan? Eikä imetys ja tupakointikaan oikeen sovi yhteen.
Mutta omahan se on asiasi. Mies voi sanoa mielipiteensä ja saa siitä suuttuakin, on se sen verran iso asia. Kyllä se miehelle kuuluu, jos sinä altistat koko perheen tupakansavulle. Minä ainakin suuttuisin jos mies alkais polttaa. Eihän sitä vois pussaillakaan kun maistuis niin ällölle. Mutta loppujen lopuksi: sinä se asian päätät.

Yhdessä sopikaa. Kun yhdessä kerran asutaan, niin silloin se kumppani (ja tietysti myös lapsi) pitää huomioida. Koita hyvin perustella miehellesi, miksi se tupakointi on sinulle niin tärkeää. Ehkä pääsette johonkin kompromissiin.

Minä en pidä siitä, että mies aina silloin tällöin viikonloppuna juo viskipaukun. Ei humallu, eikä muuta ongelmaa ole kuin se HAJU. Mua kuvottaa ihan kauheesti, kun kämpässä leijuu viinan tuoksu. Mies tietää, ettei ole asiaa mun lähelle, jos on viskiä ottanut. Ollaan myös sovittu, että mun hereillä ollessa ei sitä juo. Näin ollaan päästy meillä kompromissiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Entä imetys? Tai passiivinen tupakointi? Tupakan haju vaatteissa ja kodissa? Äidin käsissä, hiuksissa, kaulassa jota vauva nuuskuttaa, onko se äidin ominaistuoksu?

MIKSI sää halaut ehdottomasti polttaa, jos kuitenkin olet jo näinkin kauan ollut ilman?

MIKSI haluat tahallisesti vahingoittaa oman lapsesi äidin terveyttä eli itseäsi?

Pitäisin sua harvinaisen tyhmänä, jos tietyntahtoen aloitat uudelleen polttamisen, jos jo kerran olet siitä irti päässyt. En yhtään ihmettele jos tulee asiasta perheriita. Viehän se sekä rahaa, halua suukotteluun, että myös tuo koko taloon ikävän p*skasen tupakin hajun, vaikka kuinka polttaisit vain ulkona.

Eli ei todellakaa ole vain ja yksin sun oma asia. Käytännössähän sitä voi itse vaikka hypätä junan alle ja onhan se yksinomaa oma päätös, mutta se vaikuttaa niin paljon ympärillä oleviin ihmisiin, ettei voi nähdä pelkästään asiaa omana asianaan..

Yhteistyössä