Onko tämä mielestänne riskiraskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ira"

Vieras
Elikkäs ennen ensimmäistä raskautta "normaali" painoni on ollut aina 75-80 ja 168 cm siinä välissä aina jossakin. Ekan raskauden lopussa painoin n. 108 kiloa ja ei ole paljoa kiloja lähtenyt ekasta synnytyksestä sillä olen nyt taas raskaana ja kiloja on tällä hetkellä 97 :( Raskaus tuli vähän yllätyksenä jos olisin tosissaan halunut raskaaksi niin olisin kyllä yrittänyt 10 kiloa edes laihduttaa ennen uutta raskautta..

Mitä mieltä olette? Onko muitakin Ylipainoisia ja raskaana? :)

[QUOTE="sini";22737993]Joo, painan 65kg ja oon viikolla 20. Vituttaa!!!!! Oon 170cm pitkä, alkaa olla ihan liian korkeella tuo paino.[/QUOTE]

hyvä vitsi. Joo sullahan vasta sitä ylipainoa onkin! hehheh

"ira" Raskautuessani painoin 114kg. ja oli riskiraskaus - MUTTA, ei painoni vuoksi!!

Minulla oli tulppariski aiemman sairauteni(keuhkoembolia)vuoksi.
Myöhemmin raskausmyrkytys ja RD(tosin vasta rv33)
Raskausmyrkytyksestä johtuen turvotusta/nesteen kerääntymistä ja paino juuri ennen synnytystä n. 138kg.
Terve vauva kuitenhin syntyi rv34+6 suunnitellusti sektiolla.:)

Neuvoni: Laihikselle ET voi - tai saakkaa alkaa, mutta tarkkaile mitä syöt ja koeta liikkua säännöllisesti - Onnea kovasti odotukseesi ja hyvää Joulua!!!:heart:

Varmasti voi ihan terve vauva syntyä, vaikka ylipainoa onkin. :) Itselläni on paino ollut ihan normaalilukemissa aina, mutta eräskin ylipainoinen tuttava on synnyttänyt kolme tervettä lasta ylipainostaan huolimatta. Nyt hän sitten karsii niitä kertyineitä kiloja pois.

Koeta katsoa, mitä syöt ja koettaa liikkuakin hieman, niin paino ei nouse hurjasti. Jotkut väittävät, että paino saattaa jopa pudota - mistä en itse osaa sanoa mitään.

Onko muuten joku "taho" sanonut, että kyseessä on painon vuoksi riskiraskaus?

Onnea odotukseen!

Kiitos onnitteluista! :) Ei siis ihan itseäni vaivaa tuo ylipaino nyt varsinkin kun on raskaana. Voin hyvinkin kuvitella itseäni raskauden lopussa todennäköisesti jo 120 kg :( Pelottaa kun silloin kyllä kuntokin on aika huono mennä synnyttämään... Tämän takia lähinnä kysyn että onko kokemusta ylipaoinoisista raskaana? Tehdäänkö jos on paljon ylipainoa sectio?? jne...

Kuopusta odottaessa painoin synnärille mennessä 114kg (olen 160cm pitkä) eikä kukaan kyllä koskaan maininnut että olisi riskiraskaus tai ehdottanut sectiota ylipainoni vuoksi. Ihan normaalia reittiä on kaikki 3 tulleet ja synnytykset on ollu nopeita ja helppoja.

Mulla oli kanssa toista odottaessa paljonkin ylipainoa (90/167) ja sanoin heti ekalla neuvolakäynnillä, että olen siitä huolissani. Neuvolassa kuitenkin rauhoiteltiin ja mietittiin jo heti alussa ruokavalio kuntoon ja satsasin liikuntaan. Mitenkään en todellakaan laihduttanut, vaan söin terveellistä kotiruokaa ja säännöllisesti. Olin raskausajan elämäni kunnossa ja synnyttämään lähdin samassa painossa kun alussa eli kiloja ei tullut. Samoilla elämäntavoilla jatkoin synnytyksen jälkeenkin ja nyt taas normaalipainossa eli n65kg.

Sanoisin siis, että älä murehdi liikaa kiloja. Ajattele tämä ennemmin hyvänä tilaisuutena arvioida tämänhetkisiä elämäntapoja. Kenties tämä on sinullekin se käännekohta kohti terveellisempää arkea? Ensimmäiset viikot olivat hankalampia, mutta hyvä olo innosti jatkamaan. Tsemppiä ja hyvää joulunaikaa Sinulle :)

Yhteistyössä