T
tuohtunut!
Vieras
Eli tilanne : Olen äiti joka hoitanut lapsen hyvin ja perhetilanne muutenkin mitä ihanin. (Rakastava mies, yhteistuumiin toimitaan jne..) , tukiverkosto ja ystäväpiiri olemassa myös eikä siis mitään moitittavaa. Valitettavasti sairastan vaan paniikkihäiriötä, lapsi ei ole kohtauksia nähnyt. Ja sairaalassa muista terv.syistä nyt rampannut, niitäkään lapsi ei ole joutunut näkemään/mukaan. Lapsi voi hyvin ja on monissa asioissa jopa ikäänsä edellä.. Päiväkoti sujuu hyvin jne. Tosin aluksi oli arka (isossa ryhmässä ei tykännyt olla, enemmänkin viihtyy 1 tai 2 kaverin kanssa jne), mutta nyt sosiaalistunut todella hyvin. Tilanne on nyt se,että sain viime vuonna myöhäisen keskeytyneen km:n. Siitä olo romahti taas (paniikkikohtauksia ollut vuosikaudet) ja kesti pitkään ennen kuin pääsin lähetteellä terapiaan. Nyt siellä muutaman kk:n käynyt ja uusi raskaus alkuvaiheessa.
Noh, muutama pv sitten oli lääkärin ja hoitajan kanssa palaveri, jossa ovat "huolissaan" ja plää plää. Vaikka kuinka nyt yritin selittää että kotitilanne on ookoo, niin antoivat ymmärtää jotta se riittää, että he ovat huolissaan. Ja kaikkea menneisyyttä mistä olen avautunut, terapeutti käytti minua vastaan. Että jossain vaiheessa pitää sossutanttojen kanssa yhteistuumin pitää palaveri jne. Että miten jaksan. Ja asia on todella niin, että meidän perheessä jaksetaan, monesta päästy yli ja olen kiitollinen jo pelkästään siitä, jos tää raskaus nyt sujuu hyvin!! Kaikkea sellaista piikittelyä oli eikä mun itsearviointikykyyn luotettu lainkaan. Olen pettynyt, vihainen ja ei ole luottamista enää samaan hoitajaan, joka kokoajan muutenkin lietsonut sitä pahaa oloa ja rivien välistä että miten nyt pärjään ja varsinkin nyt kun olen raskaana... Ja kaiveli kaikenlaista.
ennaltaehkäisevästi kuulemma... Ikäänkuin oisin itselleni ja muille vaarallinen???
a) Loukkaantunut olen siitä että jo tässä vaiheessa (rv 7) aletaan jauhamaan tuollaisia vaikkei kaikki ole mennytkään vielä hyvin! Ja viime v trauma heillä hyvin tiedossa.
b) Siitä, että pidetään huonona äitinä.
c) Lastensuojelut ym on mulle kirosana. On sukulaisia alalla ja tiedän sen toiminnan enkä halua nimeäni mihinkään rekisteriin.
d) tekisi mieli vaihtaa hoitajaa/valittaa jonnekin/siirtyä yksityiselle puolelle tms.
En vaan tiedä mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä...
anteeksi pitkä ja sekava valitus, monia asioita mitä jäi kirjoittamatta, mutta tässä nyt päällisin puolin... 
Ps. Nyt vasta stressi ja paniikki kys. keskustelun ansiosta onkin.
Noh, muutama pv sitten oli lääkärin ja hoitajan kanssa palaveri, jossa ovat "huolissaan" ja plää plää. Vaikka kuinka nyt yritin selittää että kotitilanne on ookoo, niin antoivat ymmärtää jotta se riittää, että he ovat huolissaan. Ja kaikkea menneisyyttä mistä olen avautunut, terapeutti käytti minua vastaan. Että jossain vaiheessa pitää sossutanttojen kanssa yhteistuumin pitää palaveri jne. Että miten jaksan. Ja asia on todella niin, että meidän perheessä jaksetaan, monesta päästy yli ja olen kiitollinen jo pelkästään siitä, jos tää raskaus nyt sujuu hyvin!! Kaikkea sellaista piikittelyä oli eikä mun itsearviointikykyyn luotettu lainkaan. Olen pettynyt, vihainen ja ei ole luottamista enää samaan hoitajaan, joka kokoajan muutenkin lietsonut sitä pahaa oloa ja rivien välistä että miten nyt pärjään ja varsinkin nyt kun olen raskaana... Ja kaiveli kaikenlaista.
a) Loukkaantunut olen siitä että jo tässä vaiheessa (rv 7) aletaan jauhamaan tuollaisia vaikkei kaikki ole mennytkään vielä hyvin! Ja viime v trauma heillä hyvin tiedossa.
b) Siitä, että pidetään huonona äitinä.
c) Lastensuojelut ym on mulle kirosana. On sukulaisia alalla ja tiedän sen toiminnan enkä halua nimeäni mihinkään rekisteriin.
d) tekisi mieli vaihtaa hoitajaa/valittaa jonnekin/siirtyä yksityiselle puolelle tms.
En vaan tiedä mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä...
Ps. Nyt vasta stressi ja paniikki kys. keskustelun ansiosta onkin.