Onko tämä kuitenkin masennusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asASasASas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lukematta ketjua vastaan että merkityksyttemyyden tunne viittaa vahvasti masennukseen. Ihmisen pitää kokea olevansa merkityksellinen työssä, ihmissuhteissa jne. En ole asiantuntija mutta hoitoalalla. Jo se että jos laiminlyöt sovittuihin menoihin lähtemisen viittaa masennukseen.

Jos mä tässä vaiheessa jään sairaslomalle, mulla menee hukkaan koko alkuvuoden työ. Kaikki opintopisteet jää saamatta, ja joudun käymään samat kurssit uudelleen. Ei onnistu.

Oon sanonut miehelleni, ei se silti ymmärrä kun kerran jaksa nousta sängystä ylös ja tehdä asioita.

[QUOTE="alkup";29722599]Jos mä tässä vaiheessa jään sairaslomalle, mulla menee hukkaan koko alkuvuoden työ. Kaikki opintopisteet jää saamatta, ja joudun käymään samat kurssit uudelleen. Ei onnistu.

Oon sanonut miehelleni, ei se silti ymmärrä kun kerran jaksa nousta sängystä ylös ja tehdä asioita.[/QUOTE]

Ei mulla ole mennyt hukkaan vaikka en ole läsnäolevana paljoa ollenkaan ja nyt kun käyn läpi elämäni raskainta vaihetta niin olisin voinut saada sairauslomaa ja silloin opiskelu olisi ollut OK. Työnteko ei olisi ollut niin en ottanut saikkua.

Voitko viedä lapsesi läheisillesi hoitoon? Milloin saat omaa aikaa vai oletko jatkuvasti joko nenä kiinni kirjassa tai äidin velvollisuuksissa?

Ei mulla ole mennyt hukkaan vaikka en ole läsnäolevana paljoa ollenkaan ja nyt kun käyn läpi elämäni raskainta vaihetta niin olisin voinut saada sairauslomaa ja silloin opiskelu olisi ollut OK. Työnteko ei olisi ollut niin en ottanut saikkua.

Voitko viedä lapsesi läheisillesi hoitoon? Milloin saat omaa aikaa vai oletko jatkuvasti joko nenä kiinni kirjassa tai äidin velvollisuuksissa?

Mulla on läsnäolovelvollisuus monissa jutuissa. Jos olen sairaslomalla, en saa tehdä opintosuorituksia ja jos olen opintotuella, on pakko tulla opintopisteitä.

Mulla on omaa aikaa yöllä. Paitsi silloin, kun lapsi on taas hereillä.

Yhteistyössä