Onko tämä joku hälytysmerkki tulevasta? (mies riuhtoi mustelman ranteeseen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en olisi uskonut, että mulle käy näin...:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en olisi uskonut, että mulle käy näin...:/

Vieras
Niin, siinäpä se lyhykäisyydessään. Mies riuhtaisi minut kädestä niin voimalla sohvalle, että ranteeseen 3-4 mustelmajälkeä. Ei isoja, mutta selvästi nähtävissä olevia.

Mies vähätteli tekoaan, ei ollut kuulemma edes koskenut käteeni/ riuhtonut minua. Hän tuli valokuvaamaan (!) rannettani tapahtuneen jälkeen nälvittyään, että näkyykö muka mustelma jossain jotten kuulemma kuvan ollessa todisteena (??) voi keksi omiani väkivallankäytöstä.

Suostui tunnustamaan mitä tapahtui, kun tuossa istuessamme käteeni nousi mustelmajäljet. Mutta miestä ei tunnu liikauttavan tapahtunut tunnetasolla mitenkään, hän syyttää minua siitä, että tilanne kärjistyi tuollaiseksi.

Olemme menossa perheterapiaan, sovimme että aika varataan tasan huomisaamuna. Mitä, jos mies vähättelee sielläkin tapahtunutta ja väittää minun keksineen sen? Voiko tästä seurata uusi aggressiivinen riuhtominen, eli pitäisikö olla peloissaan oman turvallisuuden vuoksi? Vai onko tällainen normaalia, voiko riidan tiimellyksessä tapahtua tällaista terveessä suhteessa? Ennen kaikkea, onko normaalia, että tilanne ei herättänyt miehesssä mitään katumusta?

Ei ainakaan kauheen hyvältä vaikuta. Luulis että ainakin anteeks pyytäis. Kannattaa ainakin jutella asiasta nyt ensin kahestaan ja hyvä jos meette terapiaan yhessä. Voin kokemuksesta kertoo että ite kärsin neljä vuotta siitä että ex mies oli väkivaltanen mua kohtaan, ei ollu helpoo mutta onneks kaikki se takana päin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Olen pahoillani puolestasi..kyllä minä olisin erittäin huolissani omasta turvallisuudestani tuollaisessa tilanteessa.

Jotenkin hävettää... Meillä pitäisi periaatteessa olla asiat ihan hyvin ja päällepäin varmaan vaikutetaan oikein kivalta keskiluokkaiselta perheeltä. Mutta sitten tapahtuu tällaista:/ Rehellisesti sanottuna, miehen kylmyys pelottaa.

Jos koskee kerran, koskee helpommin sen toisenkin kerran ja siitä on oravanpyörä valmis. Olen huolissani siitä, ettei miehesi ole pahoillaan tai ymmärrä toimineensa väärin. Jos hän ei mielestään tehnyt mitään väärää, ei hän pysty korjaamaankaan tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Ei ainakaan kauheen hyvältä vaikuta. Luulis että ainakin anteeks pyytäis. Kannattaa ainakin jutella asiasta nyt ensin kahestaan ja hyvä jos meette terapiaan yhessä. Voin kokemuksesta kertoo että ite kärsin neljä vuotta siitä että ex mies oli väkivaltanen mua kohtaan, ei ollu helpoo mutta onneks kaikki se takana päin jo.

Huh...:/ Neljä vuotta:( Onneksi oot päässyt pois sellaisesta suhteesta...!

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Jos koskee kerran, koskee helpommin sen toisenkin kerran ja siitä on oravanpyörä valmis. Olen huolissani siitä, ettei miehesi ole pahoillaan tai ymmärrä toimineensa väärin. Jos hän ei mielestään tehnyt mitään väärää, ei hän pysty korjaamaankaan tilannetta.

Tätä minäkin ajattelin. Mietin, voiko ammattilainenkaan auttaa, jos ei itse ole avoin kyseenalaistamaan käytöstään.

Ei sen tarvitse olla merkki mistään tulevasta. Puhutte asian halki ja teet selväksi ettei toistamiseen saa sinuun koskea. Tasan yhden kerran muistan, että minullakin tuli riitelyn tuoksinassa mustelmat (sormenjäljet puristamisesta) käteen ja se kyllä jäi siihen yhteen kertaan. Oma mies tosin itse oli hurjan pahoillaan ja säikähti sitä, että satutti minua. Tästä on jo monta vuotta aikaa ja en sitä ole edes muistanut (paitsi tämän topikin luettuani).

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä meteli mustelmasta :o

3-4 mustelmasta

Yhdestäkin kuuluu nostaa meteli. Ja silloinkin, vaikka näkyviä jälkiä ei olisikaan, mutta ollaan fyysisesti satutettu.

Mikas se parisuhteen tarkoitus on ? tappelu? Mites ois like rakkaus jafyysinen ja psyykinen tuki , ystavyys ja avun anto ja joko sanoin RAKKAUS .

Yksi mahdollinen vaihtoehto tietysti on, että mies käyttäytyy noin typerästi eli vähättelee ja välttelee asiaa juuri siksi, että on pelästynyt ja häpeää. Ei vaan halua myöntää tapahtunutta itselleenkään ja siksi yrittää saada huomion edes omaan tyhmään touhuunsa kameran kanssa jne. Mutta sitä asiaa voi arvoida oikeastaan vain ap itse.

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Ei sen tarvitse olla merkki mistään tulevasta. Puhutte asian halki ja teet selväksi ettei toistamiseen saa sinuun koskea. Tasan yhden kerran muistan, että minullakin tuli riitelyn tuoksinassa mustelmat (sormenjäljet puristamisesta) käteen ja se kyllä jäi siihen yhteen kertaan. Oma mies tosin itse oli hurjan pahoillaan ja säikähti sitä, että satutti minua. Tästä on jo monta vuotta aikaa ja en sitä ole edes muistanut (paitsi tämän topikin luettuani).

Helpottavaa kuulla, että jollain tällainen on jäänyt ihan vain yhteen överiksi menneeseen tappeluun... Mutta joo, kyllä puhumme siellä terapeutilla asiasta aivan varmasti. Ja jos heti mennään, niin kyllähän nuo mustelmat tuossa todistaa, että jotain tapahtui.

Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Yksi mahdollinen vaihtoehto tietysti on, että mies käyttäytyy noin typerästi eli vähättelee ja välttelee asiaa juuri siksi, että on pelästynyt ja häpeää. Ei vaan halua myöntää tapahtunutta itselleenkään ja siksi yrittää saada huomion edes omaan tyhmään touhuunsa kameran kanssa jne. Mutta sitä asiaa voi arvoida oikeastaan vain ap itse.

Tuo voi pitää paikkansa, että ei vaan kyennyt kohtaamaan asiaa ja siksi oli niin ihmeellinen. Mutta vaikea sanoa, kun ei tosiaan ole kokemusta tällaisesta meidän välillä aiemmin:/

Itselleni kävi niin, että riuhtoessaan minua käsistä ja kun sain kädet irti, niin tuli nyrkkiä kasvoihin niin, että huuli halkesi, vasen poski ja poskipää oli mustana..musta silmä ja kipua leukaan, otsaan ja nenään... arvet muistona huulessa, sekä ulko että sisä puolella ylähuulta.
Kuvat otinkin sittten itse ja tein rikosilmoituksen asiasta. Käräjille siis menossa.
Mies kieltää kaiken...onneksi todistaja asialle, lääkärintodistus vammoista ja valokuvat.
Joten pidä varasi. Minä en kyennyt, kun en tiennyt miehen väkivaltaisesta käytöksestä.

Yhteistyössä