Onko tämä mielestäsi kaksinaamaista?

Kerran ihmettelin erästä naapurin äitiä joka salaa lapsiltaan kävi polttamassa silloin tällöin tupakan, etteivät lapset saisi tietää että äiti polttaa. Ihmettelin mielessäni hiukan, miksi se pitäisi lapsilta salata?

Entäpä se että menee nukkumaan krapulaansa toiseen huoneeseen, jotta lapset eivät näkisi?

En vain ymmärrä, minusta aika kaksinaamaista touhua. Miksi lapsilta pitää tällaisia asioita salata?
 
tyhmä kysymys, tyhmä vastaus
Mä taida olla just se äiti, joka iltaisin hipsii salaa lapsilta iltaröökille. Ei hyvä tapa, enkä tahdo että lapset ottaa oppia tai pitää tupakointia joteki aikuisuuteen kuuluvana ja ala joskus matkimaan. siinä perustelut. Ei mitää kaksinaamaista.
Krapula on harvoin, mutta kuka nyt tahtoo haisevan ja krapulaisen ihmisen seurassa olla. Ei tarvi lasten moista nähdä.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No mä en ymmärrä tollasta.. Miksei voi lasten aikana polttaa jos kertä täytyy polttaa...
No ehkä siks kun on typerä tapa ja ei halua että lapset pitää sitä jotenkin normaalina. Meillä kyllä poika oli 3v kun vielä slaa kävin ja haistoi kyllä ja usein ihmetteli missä kävin. Onneksi koska siitä sain motivaatioo lopettaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
No ehkä ei halua olla huonona esimerkkinä....
Eipä se nyt silloin tällöin polttelu niin kamalan huono esimerkki ole vaikka parashan se olisi olla täydellinen joka asiassa. Mun mielestä on huonompi esimerkki yrittää esittää jotain mitä ei ole, ns. täydellistä vaikka salaa tekeekin muuta.
 
niin
Siinä vaiheessa on kaksinaamaista touhua, jos tupakointi pitää salata sekä lapsilta että puolisolta, ja jos lapset menee kielimään niin ne saa rangaistuksen siitä että vanhempi polttaa... Omassa lapsuudenkodissani isä rankaisi meitä jos sanoimme äidille että nähtiin iskä tupakalla :(
 
No ei ole kaksinaamaista. Jos polttaa, niin on mun mielestä ihan fiksua salata se lapsilta etteivät he luule että se on jotenkin fiksu ja tarpeellinen juttu. Muistaakseni tupakoitsijoiden lapset ovat suuremmassa riskissä ryhtyä tupakoitsijoiksi kuin ei-tupakoivien vanhempien lapset. En mä krapulan nukkumistakaan tai lasten edessä juomista ymmärrä. Ei sovi lasten silmille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No mä en ymmärrä tollasta.. Miksei voi lasten aikana polttaa jos kertä täytyy polttaa...
lapset ottaa helposti mallia. luulisin ja väittäisin.
Tämä on jännä juttu, koska esimerkiksi oma pikkuveljeni ei ole koskaan tupakkaan koskenut, vaikka on isän kanssa aina rampannut "tupakkaseurana". Täyttää kohta 21 eikä ole edes maistanut alkoholiakaan.

Eräässä perheessä piti mummonkin käydä salaa tupakalla nurkan takana :xmas: Siitä lapsikatraasta nyt 2/4 tupakoi :) Liekö sillä salamyhkäisyydellä huonokin puolensa.
 
hh
erittäin hienoa kun äiti toimii noin. ei siis pelkoa, että lapset olisivat passiivisia tupakoitsijoita. liian usein näkee että kakarat autossa ja mamma vetelee kessua etupenkillä. tai vauva vaunuissa ja vedetään röökiä posket lommolla niin, että pyllystä savu nousee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No mä en ymmärrä tollasta.. Miksei voi lasten aikana polttaa jos kertä täytyy polttaa...
lapset ottaa helposti mallia. luulisin ja väittäisin.
Mulla ei ollut kotona sellaista mallia, ei todellakaan kun molemmat vanhemmat ovat olleet raivoraittiita absolutisteja.
Mistäköhän mä sit otin mallin kun jossain vaiheessa opettelin polttamaan ja juotukin on :snotty:
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
No ehkä ei halua olla huonona esimerkkinä....
Eipä se nyt silloin tällöin polttelu niin kamalan huono esimerkki ole vaikka parashan se olisi olla täydellinen joka asiassa. Mun mielestä on huonompi esimerkki yrittää esittää jotain mitä ei ole, ns. täydellistä vaikka salaa tekeekin muuta.

Ai että on täydellinen jos ei polta :D Fiksuahan se on että tajuaa tekevänsä jotain niin typerää että haluaa salata sen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No mä en ymmärrä tollasta.. Miksei voi lasten aikana polttaa jos kertä täytyy polttaa...
lapset ottaa helposti mallia. luulisin ja väittäisin.
Tämä on jännä juttu, koska esimerkiksi oma pikkuveljeni ei ole koskaan tupakkaan koskenut, vaikka on isän kanssa aina rampannut "tupakkaseurana". Täyttää kohta 21 eikä ole edes maistanut alkoholiakaan.

Eräässä perheessä piti mummonkin käydä salaa tupakalla nurkan takana :xmas: Siitä lapsikatraasta nyt 2/4 tupakoi :) Liekö sillä salamyhkäisyydellä huonokin puolensa.
Tuo salamyhkäisyys ei ole musta ollenkaan hyvä juttu ja se tulee kostautumaan, se on mun mielipide.
En mä nyt tarkoitakaan että sen lapsen vieressä pitää polttaa vaan sitä että se pitää kokonaan salata että äiti ei mukamas polta.
Tai että äiti menee krapulansa nukkumaan muualle että lapset ei sais tietää äidin ollenkaan ottavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No mä en ymmärrä tollasta.. Miksei voi lasten aikana polttaa jos kertä täytyy polttaa...
lapset ottaa helposti mallia. luulisin ja väittäisin.
Mulla ei ollut kotona sellaista mallia, ei todellakaan kun molemmat vanhemmat ovat olleet raivoraittiita absolutisteja.
Mistäköhän mä sit otin mallin kun jossain vaiheessa opettelin polttamaan ja juotukin on :snotty:

kavereilta?
 

Yhteistyössä