Onko tämä mielestänne totta? ”Ellei ihminen usko Jeesukseen Kristukseen, hän ei pääse taivaaseen. Hän joutuu kadotukseen eli helvettiin.”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitäpä lottoat? Jos tuo on totta, Jumala on narsisti, joka vaatii jatkuvasti itseensä kohdistuvaa palvontaa. Mikään yleisesti hyvä elämä ei kelpaa, pelkkä hänen persoonansa palvonta. Jos tuo on totta, pääset viettämään ikuisuuden narsistin kanssa ns. taivaassa.

Kannattaako uskoa? Voi vain hävitä.
 
vierailija
Ymmärrän, että uskominen Jeesuksen olemassa oloon ei ole autuaaksi tekevää. Täytyy uskoa Jeesuksen pelastustyöhön henkilökohtaisesti.
Joku seurakunta ei määrää kuka pääsee taivaaseen. Eikä hyvät teot takaa taivaspaikkaa. Jos niin olisi niin Jeesus kuoli turhan vuoksi.
Minä taas olen ymmärtänyt, että nimenomaan uskomalla Jeesukseen pelastuu. Missään ei puhuta, että pitäisi elää Jeesuksen oppien mukaisesti vaan pelkästään toitotetaan, että uskomalla pääsee taivaaseen.
 
vierailija
Ap:n kysymys ei ollut seksuaalisuudesta, vaan mahdollisuudesta päästä taivaaseen vain uskomalla Jeesukseen.
Itse asiassa tulkitsit minua väärin, minä halusin vaan vedättää teitä ja pyytää Tähän mahdottomuuteen vastauksia:

……Ja sitten se seuraava ja olennaisin kysymys.
Minne joutuivat kaikki ne miljardit vainajat jotka kuolivat noin 350.000 v aikana ennenkuin nykyihminen loi jeesuksen ja jumalan kristinuskoineen? Katosivatko he vaan jonnekin avaruuden eetteriin? Kai nyt kaikkitietävä raamattu osaa sen kertoa?

Odotan jännityksellä ’oikeita’ vastauksia

ap
Yksikään uskovainen ei vastannut siihen selkeästi, mitä nyt pikaselasin sivuja.

ap
 
Mitäpä lottoat? Jos tuo on totta, Jumala on narsisti, joka vaatii jatkuvasti itseensä kohdistuvaa palvontaa. Mikään yleisesti hyvä elämä ei kelpaa, pelkkä hänen persoonansa palvonta. Jos tuo on totta, pääset viettämään ikuisuuden narsistin kanssa ns. taivaassa.

Kannattaako uskoa? Voi vain hävitä.
Eikös Jumala ole tuki ja turva heille jotka päästävät hänet sydämeensä?
Ja ehkä vähän tapakristityillekin.🤷‍♀️

Mun villi veikkaus on, että Jumala tuo lisäksi onnellisuutta ja voimia ihmisen elämään. Ja voi tarjota oikeaa suuntaa.
Ei kai ihmiset uskoisi niiiiiin suurin määrin Jumalaan jos hän olisi tuollainen kuin luettelit?

Mua ei Jumala ole koskettanut, ainakaan niin, että olisin tullut uskoon.
Sitä päivää odotellessa, tulee jos on tullakseen.

Hiukan kyllä sotii käsitysteni kanssa koska uskon tieteelliseen puoleen maailmankaikkeuden synnystä.
 
vierailija
Lue se uusi kirja Kun Aurinko seisahtui"
Kiitti mutta anti olla vaan, fiktiota kun on

”Yli 3000 vuotta sitten Aurinko ”pysyi aloillaan” taivaalla, kunnes israelilaiset olivat voittaneet Gibeonissa käydyn taistelun amorilaisia vastaan. Fysikaalisesti on mahdotonta, että Maan pyörimisliike pysähtyisi ja Aurinko olisi liikkumatta taivaankannella.”

ap
 
Eikös Jumala ole tuki ja turva heille jotka päästävät hänet sydämeensä?
Ja ehkä vähän tapakristityillekin.

Mun villi veikkaus on, että Jumala tuo lisäksi onnellisuutta ja voimia ihmisen elämään. Ja voi tarjota oikeaa suuntaa.
Ei kai ihmiset uskoisi niiiiiin suurin määrin Jumalaan jos hän olisi tuollainen kuin luettelit?

Mua ei Jumala ole koskettanut, ainakaan niin, että olisin tullut uskoon.
Sitä päivää odotellessa, tulee jos on tullakseen.

Hiukan kyllä sotii käsitysteni kanssa koska uskon tieteelliseen puoleen maailmankaikkeuden synnystä.
Lispetti, vastaukseni tuohon viimeiseen lauseeseen: jos tiedät kuinka joku tapahtui niin se ei mitätöi tapahtumaa
 
Kiitti mutta anti olla vaan, fiktiota kun on

”Yli 3000 vuotta sitten Aurinko ”pysyi aloillaan” taivaalla, kunnes israelilaiset olivat voittaneet Gibeonissa käydyn taistelun amorilaisia vastaan. Fysikaalisesti on mahdotonta, että Maan pyörimisliike pysähtyisi ja Aurinko olisi liikkumatta taivaankannella.”

ap
Sinullahan on todiste, että niin ei tapahtunut, eikö olekin?
 
vierailija
Sinullahan on todiste, että niin ei tapahtunut, eikö olekin?
Voi ei, olen kuin eskarissa selittämässä asioita meidän aurinkokunnasta 😅

Aurinkohan on aina paikallaan verrattuna planeettoihin. Mutta planeettojen kiertoratojen takia niistä katsottuna aurinko ”liikkuu”. Ja planeetat ei todellakaan pysähdy millään, ei millään vaikka mikä satukirja niin väittäisi 🙄

Sinä varmaan luulit edelleenkin että aurinko kiertää maapalloa?
 
vierailija
Voi ei, olen kuin eskarissa selittämässä asioita meidän aurinkokunnasta

Aurinkohan on aina paikallaan verrattuna planeettoihin. Mutta planeettojen kiertoratojen takia niistä katsottuna aurinko ”liikkuu”. Ja planeetat ei todellakaan pysähdy millään, ei millään vaikka mikä satukirja niin väittäisi

Sinä varmaan luulit edelleenkin että aurinko kiertää maapalloa?
olisko se kuitenki kielikuva? itsekin laitoit hapsuihin.
 

Yhteistyössä