siskon kanssa ostettiin aikoinaan koira. tai minä ostin ja sisko lainasi osan rahoista, mutta sisko halusi osaomistajaksi. koira kuollut, ja sisko penää rahoja takaisin. olenko siis velvollinen maksamaan??
siis... jos siskosi on lainnanut sinulle puolet rahoista, olet mielestäni velvollinen maksamaan lainan takaisin... jos näin on sovittu.
Mutta toisaalta, jos olet ostanut koiran yhdessä siskosi kanssa, koira molempien nimissä... ei mielestäni tuo summa ole lainaa...
Meillä oli sama juttu..
ostin avomieheni kanssa koiran (minä maksoin kokonaan) koira molempien nimissä...
erossa mies olisi halunnut koiran, mutta olisi maksanut siitä vain oman osuutensa minulle... en suostunutl.
Ei ole. Jos siskosi ei olisi ollut osaomistaja olisi kyseessä ollut laina, mutta tässä tapauksessa sisko ikäänkuin maksoi sinulle koiran hintaa jotta pääsi osaomistajaksi.
Oliko siskosi osa omistaja lainasumman verran? Vai pitikö sinun maksaa tuosta jotain vielä siskollesi? Ensimmäisessä tilanteessa ei tarvitse maksaa. Jälkimmäisessä tapauksessa maksat tuon lainan loppuun? Siskosi kuitenkin oli rahallisesti osana koiraan? Ei vain koska lainasi rahat siihen?