Onko tällaisella henkilöllä mielestäsi oikeus arvostella "sossupummeja"?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei mun mielestä, koska hän ei maksa veroja eikä sossun rahat ole häneltä pois. Kuulostaa vaan siltä että yrittää päteä miehensä rahoilla. Mun mielestä tollainen on pahempi kuin sossupummi! Ja sellaisten miehet ovat tyhmiä!
 
"..."
No voi nyt hyvä ihme! Sen lisäksi, että kaikenlainen toisten arvostelu on *huoh* rasittavaa, niin "toisen varoilla eläminen" on ajatuksena minusta käsittämätön. Jos eletään parisuhteessa niin kyllä silloin perhe on yksikkö. Jos mies on mennyt naimisiin kouluttamattoman naisen kanssa, niin on varmaan olla tiedossa, että töitä varmaan on vaikea saada. Mies on varmaan ollut myös tekemässä päätöstä yhteisten lasten hoitamisesta kotona. Kukaan ei tässä yhtälössä ole minkään sortin pummi tai siivellä eläjä.
 
"minttu"
niin mikä sossupummi tai pummi yleensäkään on kotiäiti.. kyllä varmaan saa äitiyspvrahaa tai kotihoidontukea kuitenki. ellei miehellä ole niin isot tulot ja minkäs nainen sille voi.
 
"vieras"
En ymmärrä miksi perheessä pitää vanhemmilla olla omat rahat joista tiukasti pidetään kiinni. Meillä ollaan oltu välillä opiskelemassa, töissä ja kotivanhempana. Välillä toisen tulot ovat olleet tuhansia kuukaudessa kun toinen tienaa muutaman hassun satasen. Rahat ovat yhteisiä huolimatta kumpi ne tienaa. Tällä hetkelllä minä teen töitä ja saan nettona lähemmäs 5000e ja mies on koti-isänä nauttimassa kotihoidontukea. Ei meillä ajatella että toinen elättää toista ja toinen kulkee siivellä. Perhe on yhteinen kuten rahatkin.
 
työläisäiti
Kenellä tahansa on oikeius arvostella sosiaalipummeja ja nyt tarkoitan nimenomaan pummeja. En siis missään nimessä tarkoita niitä, kenellä elämäntilanne on sellainen, että tarvitsevat sosiaalihuollon apua. Sen sijaan terve aikuinen ihminen, joka on kuukausi tolkulla tai vuosia sosiaalihuollon asiakkaana ja kehtaa jopa lisääntyä sosiaalihuollon kustannuksella on perseestä. Jos kotiäidin äijä elättää perheensä, niin se on ihan ok.
 
"vieras"
Jos nainen elää "miehensä varoilla" miehen niin salliessa, niin mitä siihen kukaan puuttuu.
En minä tajua muutenkaan tuota systeemiä, että "elää miehen rahoilla tai siivellä".. Siis me ainakin ollaan aviopari niin hyvässä kuin pahassa. Minun rahat on miehen rahoja ja miehen rahat minun rahoja.
Ihme "minä olen itsenäinen" aikakausi menossa. Ja jos nainen hoitaa kotona perheen lapsia, niin lainkin mukaan naiselle kuuluu puolet miehen tuloista, koska nainen tekee työtä perheen hyväksi.
 

Yhteistyössä