Onko täällä yhtään normaalia perhettä?!?!

  • Viestiketjun aloittaja kyllämärekisteröidyn
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä omakotitalo,2 autoa, asuntovaunu, pian 4 lasta eikä käytetä miehen kans alkoholia kumpikaan. normaaliako? meille ainakin :)
No musta toi omaisuus ei kyllä ole ensimmäinen ja tärkein normaaliperheen mitta.
mistäs tiedät onko ne omia vai pankin ;) ja mun mielestä tää on normaalia elämää mitä luettelin :)
Oudolta vaan tuntuu, että ekana pitää kirjoittaa että mitä omistaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä omakotitalo,2 autoa, asuntovaunu, pian 4 lasta eikä käytetä miehen kans alkoholia kumpikaan. normaaliako? meille ainakin :)
No musta toi omaisuus ei kyllä ole ensimmäinen ja tärkein normaaliperheen mitta.
mistäs tiedät onko ne omia vai pankin ;) ja mun mielestä tää on normaalia elämää mitä luettelin :)
Oudolta vaan tuntuu, että ekana pitää kirjoittaa että mitä omistaa..

no mä en sen kummemmin ajatellut järjestystä miten ne kirjotan. ja kyllä mä voin luetella kaikkea muutaki mitä omistetaan jos se sua helpottaa :)
 
hei
On lapsen vammaisuus, totaalinen tukiverkottomuus, toisen vanhemman pitkäaikaissairaus.
Kaikista haasteista huolimatta ja totta kai juuri niiden takia, teemme tietoisesti työtä parisuhteen eteen. Käymme pariterapiassa ja itse käyn lisäksi myös yksilöterapiassa.
En koe että olemme ns. normaaliperhe. Mutta rakkautta ja huolenpitoa löytyy.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja kyllämärekisteröidyn:
Aina kun tän palstan aukasee, niin jossain hakataan vaimoa, suunnitellaan eroa, lapset huostaanotetaan, ryypätään ja riehutaan..onko täällä oikeesti yhtään normaalia perhettä jossa vanhemmat rakastaa toisiaan ja kaikki on perheellä hyvin ja eletään normaalia perhe-elämää?
Tuota, onko toi nyt kovinkaan "normaalia" minkä kuvailit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mä en sen kummemmin ajatellut järjestystä miten ne kirjotan. ja kyllä mä voin luetella kaikkea muutaki mitä omistetaan jos se sua helpottaa :)
Luettele vaan jos se sulle on tärkeää elämässä. Ja normaalin mitta.

ei, mulle nuo ei oo tärkeintä elämässä. vaan ennemminkin ihan normaalia elämää :D
 
Äityli kolmelle
No me ollaan vissiin aika normaali. Tosin mun sekä meihen vanhemmat ovat edelleen naimisissa, eli meillä molemmilla on ehjät kodit. Kuitenkin avioero % on jotan 50. Juu ja me ollaan naimisissa, kolme lasta ja kaikki yhteisiä. Rakastamme toisiamme, mutta silti elämme myskyisiäkin aikoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Taitaa olla nykyään enemmän poikkeus sellainen perhe jonka on "hankittu" suunnitellen ja rauhassa ja miettien millaiset arvot halutaan lapsille opettaa. Jokaisessa perheessä tuntuu olevan alkoholin (väärin)käyttöä tai muita päihteitä tai väkivaltaa.
:eek: :eek: Etköhän sä nyt vähän liioittele.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Kyllä varmasti. Me ainakin ollaan. Niillä joilla asiat hyvin, eivät varmaan kauheasti suhteestaan edes kirjoittele. Lisäksi noin joka neljäs nainen on joutunut väkivallan kohteeksi, joten heitä on paljon.
Miehistä jokainen on joutunut väkivallan kohteeksi, joten heitä on todella paljon:eek:
Tässä puhuttiin nimenomaan vaimon hakkaamisesta, vai luinko väärin?
 
rider
:wave:

Isi, äiti ja pikku tytteli. Ollaan nyt tosin ajateltu että adoptoitaisiin seuraava, että onko se sitten normia vai ei. Hyvä parisuhde, onnellisiä töissämme ja elämässämme.
 
...
Täällä on tällainen onnellinen ydinperhe. Onko se sitten "normaalia", siihen en ota kantaa.

Eli kaks lasta kerrostalokolmiossa elelee leppoisaa arkea retkeillen, kokaten, vieden lapsia harrastuksiin. Iltaisin, kun lapset nukkuu, katsotaan miehen kanssa leffoja ja kuunnellaan musaa, rakastellaan ja tykätään toisistamme.

Ts. ei sais meidän elämästä kovin kummosta elokuvaa. :D
 
...
Siis isä, äiti ja kaks lasta... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täällä on tällainen onnellinen ydinperhe. Onko se sitten "normaalia", siihen en ota kantaa.

Eli kaks lasta kerrostalokolmiossa elelee leppoisaa arkea retkeillen, kokaten, vieden lapsia harrastuksiin. Iltaisin, kun lapset nukkuu, katsotaan miehen kanssa leffoja ja kuunnellaan musaa, rakastellaan ja tykätään toisistamme.

Ts. ei sais meidän elämästä kovin kummosta elokuvaa. :D
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täällä on tällainen onnellinen ydinperhe. Onko se sitten "normaalia", siihen en ota kantaa.

Eli kaks lasta kerrostalokolmiossa elelee leppoisaa arkea retkeillen, kokaten, vieden lapsia harrastuksiin. Iltaisin, kun lapset nukkuu, katsotaan miehen kanssa leffoja ja kuunnellaan musaa, rakastellaan ja tykätään toisistamme.

Ts. ei sais meidän elämästä kovin kummosta elokuvaa. :D
Älä ny yhtään vähättele,teistä sais ONNELLISEN elokuvan:)
 
vieras
me ollaan mun mielestä "hyvä" perhe: 2 toivottua lasta (kaksoset), naimisissa 6v, oma talo ja juur saatu uusi työpaikka vaikka miehellä just nyt huonosti töitä. harrastetaan kotimaan matkailua ja kotona touhuamista, ollaan lasten harrastuksissa mukana. rakastetaan toisiamme, käytämme alkoholia kohtuudella ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täällä on tällainen onnellinen ydinperhe. Onko se sitten "normaalia", siihen en ota kantaa.

Eli kaks lasta kerrostalokolmiossa elelee leppoisaa arkea retkeillen, kokaten, vieden lapsia harrastuksiin. Iltaisin, kun lapset nukkuu, katsotaan miehen kanssa leffoja ja kuunnellaan musaa, rakastellaan ja tykätään toisistamme.

Ts. ei sais meidän elämästä kovin kummosta elokuvaa. :D
Ei ei... ei oo normaalia kun ei ole omakotitaloa, kahta autoa ja asuntovaunua, se on vasta normaalia se. :D
 
vieras
Me ollaan varmaan "normaaliperhe", haluatko että kerron meidän elämästä ja viikonlopusta lisää?

No, meitä on isä, äiti ja kolme lasta. Meidän arki sujuu suurin piirtein niin että kumpikin käy töissä ja vapaa-aika vietetään pääosin perheen kanssa. Kumpikin vanhemmista osallistuu yhtä paljon lasten hoitoon ja kotitöihin. Kummallakin myös jotain omia harrastuksia. Emme tappele juuri ollenkaan, joskus kinastellaan. Kukaan meidän perheessä ei lyö tai pahoinpitele toisia mutta sitäkin enemmän suukotellaan ja halaillaan (no, lapset joskus nahistelee ja istuvat sitten jäähyllä ja pyytävät anteeksi). Alkoholia käytämme aika vähän, mies ottaa saunaoluen perjantaisin, minä juon ehkä kerran puolessa vuodessa siiderin tai kaksi kun istun tyttöjen kanssa iltaa. Ollaan kauhean onnellisia yhdessä. Matkustelemme paljon ja vietämme aikaa sukulaisten kanssa.

Tähän viikonloppuun meillä on kuulunut siivousta, ruoanlaittoa ja käytiin perheen kanssa yhdessä mummolassa kylässä, jossa saunottiin ja grillattiin iltapalaksi makkaraa. Kun lapset saatiin kotona nukkumaan niin katsottiin miehen kanssa leffaa. Sunnuntaina ollaan vaan löhöilty ja nyt mies on lasten kanssa leikkipuistossa. Minä lähden kohta lenkille ja illalla taas syödään hyvin yhdessä.

Aika tylsää eikö vaan mutta niin ihanan tasapainoista, rauhallista ja onnellista.
 
vippis
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Me ollaan ehkä melkolailla sellanen ydinperheen stereotyyppi ;)
me myös. kaksi lasta, kumpaakin sukupuolta, farmariauto jne jne.. omakotitaloa ja kultaistanoutajaa vaille, mut on meillä kt-osake ja kaks marsua :LOL:
Noi marsut kyllä pikkasen rikkoo idylliä :p
 

Yhteistyössä