Onko täällä uudestisyntyneitä kristittyjä?

• Viestiketjun aloittaja newborn
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
No ei se kristinusko näköjään henkistä kasvua oikein tue jos rahaa pitää käyttää esimerkkinä... Onneksi meidän tavallisten kuolevaisten elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Haistanko vähän vihamielistä asennetta? itse kuitenkin aloit kommentoimaan ylipäätään.
Ateistit on vihamielisiä pakanoita :kieh:

Rahasta ei ole kuin haittaa, ja se aiheuttaa vihamielisyyttä.

Rukoilijasirkka
No ei se kristinusko näköjään henkistä kasvua oikein tue jos rahaa pitää käyttää esimerkkinä... Onneksi meidän tavallisten kuolevaisten elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Haistanko vähän vihamielistä asennetta? itse kuitenkin aloit kommentoimaan ylipäätään.

On vähän vaikeaa kommentoida takaisin sulle, kun en ymmärrä, mitä tarkoitat.

mii
Alkuperäinen kirjoittaja newborn:
Hienoa että löytyy edes joku pelastaja kun on itse itseltään hukassa...
niin, kukaan ei pääse taivasten valtakuntaa ilman Jeesusta, vaikka itsessään olisikin kuinka "vahva". Koska kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumlan kirkkautta vailla.
Mä olen ihan itse vastuussa teoistani.
En haluu ärsyttää, mut mulle tulee mieleen, et se ois sama asia, ku jos mulla ois velkaa vaikka 500 miljoonaa euroa, ja mä sanoisin, "Ei tartte auttaa, maksan tän ite." Siis jos mä ajattelisin, että mä voisin itse olla vastuussa teoistani sillai, että voisin jotenkin itse pätemällä päästä vaikka taivaaseen.

Tietty silleen mä olen vastuussa, että kaikki tekemiset välittyy seurauksina vääjäämättä. Mutta sen ison velan se Jeesus makso, ku mulla ei ole varaa.
Mielenkiintoista että alettiin puhua rahasta...
Kai mä puhuin kaikkea muuta kuin rahasta. mut raha on konkreettisempi käsite ku joku syntivelka.
Ja tässä jutussa on vielä sekin, että velka tulee maksetuksi ja kaupanpäälliseksi saa ikuisen elämän kuoleman jälkeen ihanissa olosuhteissa. Säästyy helvetin tulelta.
Seuraavaksi joku sanoo, että mistä sen tietää, että taivaassa on ihanat olot. No, miksi yleensäkin sanotaan jostakin ihanasta että se on taivaallista? Siitä on aavistus kaikilla, vaikka eivät edes usko.
Monesti täälläkin puhutaan taivaallisesta seksistä, vaikka se vähän hölmöltä nyt tässä keskustelussa vaikuttaakin. Löytyy juttuja taivaallisesta tuoksusta, taivaallisen hyvää ruokaa, taivaallisen sitä tai tätä ja aina merkitys on positiivinen....

newborn
Alkuperäinen kirjoittaja w:
mä oon 'uudesti syntynyt' tai niin kuin me tavataan sanoa ' uskoon palannut' muslimi. ja onnellien oon!
ok, mielenkiintoista:). mitä ajattelet Jeesuksesta? kuinka paljon luet Koraania?
Jeesus on minulle tärkeä profeetta, mutta ei jumalan poika, niin kuin kristityt ajattelevat. Yritän lukea koraania niin paljon kuin ehdin, ja kyllä raamattuakin on tullut luettua.
Millä perusteella menette kuoleman jälkeen paratiisiin? Mitä ajattelet kuoleman jälkeisestä elämästä?
Tärkeintä on, että uskoo jumalaan ja siihen, että Muhammed oli viimeinen profeetta. Sillä pääsee paratiisiin ja sitten siellä on semmosia erilaisia 'asteita', eli että jos on ollut oikein hyvä ja välttänyt syntiä, ni pääsee lähemmäs jumalaa. Eli siis satunnaiset hairahdukset ei estä paratiisiin pääsyä, kunhan usko pysyy.

En oikein tiedä mitä ajatella kuoleman jälkeisestä elämästä, se on niin käsittämätön asia, että en sitä hirveästi ajattele. Ainut murheeni on, että tiedän, ettei perheeni sinne välttämättä pääse, sillä eivät usko.. (vaikka toisaalta taas semmoiset, jotka eivät elämänsä aikana pystyneet kuulla Islamista säilyvät helvetiltä..enpä tiedä lueteltaisko mun vanhemmat siihen )

Mitäs itse ajattelet samasta asiasta?
onpa mukava jutella sun kanssa:). pitää vain välillä lapset ruokkia, siksi kestää vastaaminen:).
Minä ajattelen, niinkuin Raamattu opettaa. Eli on olemassa taivas kja helvetti. Taivaassa asuu Jumala, joka on pyhä, hyvä ja oikeuden ukainen. Ihminen itsessään on syntinen ja taivaaseen ei pääse mikään synti. Jumala on tarkoittanut ihmisen elämään luonaan aina, mutta koska ihmiselle ainneettin vapaa tahto, hän poikkesi pois Jumalan tahdosta ja lähti omille teilleen, saaden paljon pahaa aikaan. Jumal kuitenkin rakasti ihmistä niin paljon, että tahtoi ihmisen luokseen , ei kadotukseen, ja lähetti ainoan Poikansa, Jeesuksen elämään maan päällä mutta ilman syntiä. Jeesus kuoli jokaine iohmisen puolesta, jotta ihmisellä olisi mahdollisuus iänkaikkiseen elämään. Ja uskomalla Jeesukseen ihminen pelastuu (se uskokin annetaan). Eli nöyrtymällä ja rukoilemalla Jeesusta Herrakseen, ihminen pelastuu:). Olipas pitkä sepustus.

newborn
Hienoa että löytyy edes joku pelastaja kun on itse itseltään hukassa...
niin, kukaan ei pääse taivasten valtakuntaa ilman Jeesusta, vaikka itsessään olisikin kuinka "vahva". Koska kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumlan kirkkautta vailla.
Mä olen ihan itse vastuussa teoistani.
En haluu ärsyttää, mut mulle tulee mieleen, et se ois sama asia, ku jos mulla ois velkaa vaikka 500 miljoonaa euroa, ja mä sanoisin, "Ei tartte auttaa, maksan tän ite." Siis jos mä ajattelisin, että mä voisin itse olla vastuussa teoistani sillai, että voisin jotenkin itse pätemällä päästä vaikka taivaaseen.

Tietty silleen mä olen vastuussa, että kaikki tekemiset välittyy seurauksina vääjäämättä. Mutta sen ison velan se Jeesus makso, ku mulla ei ole varaa.
näin minäkin ajatteln, hienosti sirkkis, tiivistit:)

newborn
Alkuperäinen kirjoittaja Särkynyt Lasinukke:
Tääl on yks... tosin, minoon melko murenemispisteessä.
voih! Kovasti voimia. Itsekin olen muutaman kerran ehtinyt särkymään. onneksi Jumala on aina koonnut nuo sirut ja tehnyt uutta. Onko sinulla ystäviä, apua?

heillo
Täällä on yksi uudesti syntynyt. Olen kyllä uskovaiskodin kasvatti, mutta maailma vei teininä. Palasin takaisin ristin tielle vuonna 2000. Elämä muuttui (alkoholi, tupakki, kiroilut, baareissa käynti loppui) hiljalleen. Kävin sit myös kasteella. Sain ihanan aviomiehen ja yhden lapsen. Sain myös henkilahjana kielilläpuhumisen taidon.

newborn
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut uskovainen koti, joten olen kai ollut aina uskossa. Olin varmaan joku 10 kun ajattelin tietoisesti, että tämä on sitä mitä minä haluan. Eipä siinä kummempaa tapahtunut.
Mulla sama juttu. Paitsi, että mun vanhemmat tuli uskoon vasta mun ollessani 7 tai 8v. Sitten mä tein oman päätökseni, kun mun mielestä mun vanhempien elämä muuttui niin paljon, niistä tuli jotenki onnellisemman näköisiäkin. Kun olin 9v. menin uskovien kasteelle ja samalla tiellä olen edelleen, 34 vuotiaana.
Kuulostaa ihanalta. Mun vanhemmat eivät ole uskossa ja tuli rämmittyä aika syvällä, ennekuin Jeesus tuli elämään:(.

Saviruukku (sanat: Liisa Pukkila)

Olen särkynyt saviruukku,
pala palalta murtunut pois.
Vain ihmettelin ja itkin,
en en millään murtunut ois.
Sinä Herra minut murskasit,
vaan talletit kaikki palat.
Niin paljon minua rakastit,
tahdoit uutta kokonaan.

Anna savelle uusi muoto,
tee minusta uusi ruukku.
Niin rakkautesi nyt näytät,
taas murtunutta käytät.
Tahdon kertoa särkyneille,
ei siruja heitetä pois.
Kallista halpa savinkin
Mestarin kädessä ois.

Rukoilijasirkka
Mä mietin joskus, oisko tää helpompaa, jos ois ollut jotain rankkaa taustalla ja et jos oisin jotenkin joutunut rämpimään joskus.

Että tuntuisko sitten jotenkin enemmän. Että oisko mun helpompi uskoa, eikä tulis niin paljoa kyseenalaistettua kaikkea.

newborn
Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Minäkin olen.. kylläkin vähän tuuliajolla välillä...
niinkö? onko sulla srk-yhteyttä. Muista, ettet sä teoillasi voi kuitenkaan Jumalaa miellyttää, vaan usko on armoa, ja Jeesus rakkaudestaan sua kohtaan kuoli ristillä. Vertaa vaikka tuhlaajapoikaa, Isä juoksi häntä vastaan, kun hän rähjäisenä tuli kotiin. Oletko kauan sitten tullut uskoon?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silti vaikka kuinka yv:nä
Ehdotinko sulle yyveetä?
Kukaan ei pakota ja mä kerron kyllä itsestänikin, ei se siitä ole kiinni. Tosin se ei kai kuulu sulle.
Jos sä olet sitä tyyppiä, että levittelet luottamuksellisia asioita julkisesti, ei se tarkoita sitä, että kaikki muutkin olis samanlaisia.
Siunattua päivän jatkoa sulle!

No kukapa ymmärtäisi :LOL:

newborn
Mä mietin joskus, oisko tää helpompaa, jos ois ollut jotain rankkaa taustalla ja et jos oisin jotenkin joutunut rämpimään joskus.

Että tuntuisko sitten jotenkin enemmän. Että oisko mun helpompi uskoa, eikä tulis niin paljoa kyseenalaistettua kaikkea.
jokaisella on oma ristinsä ja oma elämä. Ei varmaan tuohon voi sanoa mitään. Kyllä minäkin olen kyseenalaistanut tautastani huolimatta. Usko vahvistuu kuitenkin koettelemuksissa, kun näkee että Jumala toimiii ja auttaa, ja ennenkaikkea rakastaa ja välittää meistä. Nuo minunkin taustat ovat joka tapauksessa aina tavallaan arpena sielussa, en toivo että kenenkään tarttisi mennä hankalimma kautta.

Rukoilijasirkka

No kukapa ymmärtäisi :LOL:
Mä taisin ottaa jotenkin vakavasti ja yritin kauheesti tulkita sua. :D

newborn
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:

tahdoit uutta kokonaan.

Anna savelle uusi muoto,
tee minusta uusi ruukku.
taas murtunutta käytät.
ei siruja heitetä pois.
Kallista halpa savinkin
Mestarin kädessä ois.
tämä on ihana laulu, on kantanut ja auttanut monesti kun on ollut vaikeaa. voimia kaikille, jotka ovat elämässään nyt tiukilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:

tahdoit uutta kokonaan.

Anna savelle uusi muoto,
tee minusta uusi ruukku.
taas murtunutta käytät.
ei siruja heitetä pois.
Kallista halpa savinkin
Mestarin kädessä ois.
tämä on ihana laulu, on kantanut ja auttanut monesti kun on ollut vaikeaa. voimia kaikille, jotka ovat elämässään nyt tiukilla.
Tämäkin on ihana!

Kristallivirta (sanat: Helli Kaikkonen, alkuper. ukrainalainen kansansävelmä)

1. Kristallikirkkaan virran rantaa,
valkeat joukot riemuin käy.
Palmuja voiton laulain kantavat he,
Kyyneltä yhtään siell´ ei näy.
Sinne mä kaipaan joukkoon autuaiden,
Luo Jeesuksen ja enkelten.

2. Alhoissa maan nyt kuljen vielä,
Taipale jalkaa uuvuttaa.
Kristallivirran kaukaa välkkyvän nään,
Katseeni sinne kiiruhtaa.
Rannalla sen on ihmeinen elonpuu,
Kalvosta virran heijastuu.