Onko täällä sellaisia jotka ei oo koskaan ollu ylipainoisia?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
bb
En ole koskaan ollut edes lähellä ylipainoa, vaikka raskaanaollessa painoa tuli 18 kiloa lisää. Silloin painoindeksi oli tasan 23. Mitään en tämän koon eteen ole koskaan tehnyt ja raskauskilotkin katosivat itsestään imetyksen myötä muutamassa kuukaudessa. Syön kaikkea mitä tarjotaan, myös herkkuja ja paljon, mutta kun ei vain tartu.

Peesiä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en oo, viimeisillään raskaanakin olin normaalipainon ylärajoilla. Kovaa työtä se on se painonhallinta, mutta sen arvoista :)
Ai jaa. Ei minusta tämä normaalipainossa oleminen työtä vaadi. Olen laihduttanut 25 kg ja pysynyt suurin piirtein tässä nykyisessä painossa ( raskauksia lukuunottamatta ) jo kohta 15 vuotta.
Olen aina ollut normaalipainoinen eikä se vaadi kovaa työtä. Se vaatisi kovaa työtä, että kykenisin ylensyömään niin paljon, että lihoisin.

vvcb
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en oo, viimeisillään raskaanakin olin normaalipainon ylärajoilla. Kovaa työtä se on se painonhallinta, mutta sen arvoista :)
Mitä tarkoitetaan ylipainolla? Itse en ole koskaan ollut yli niiden suositusten mitä ns. normaali paino on virallisesti, mutta nyt olen hieman pullukampi kuin ennen lasta. Mitä standardeja tarkoitat?

Mulla on kyllä BMI aina ollut normaalipainossa, lihavimmillani olen varmaan ollut silloin kun olin 167 cm ja 66 kg. Ja kyllä tuo mulle on aika paljon. Nyt olen 168 cm ja 65 kg ja haluan painon 60 kiloon, nyt on liikaa painoa, vaikka virallisesti normaalipainossa olenkin. Raskaana en ole koskaan ollut eli siitä ei kokemusta.

Raskaana ollessa painoa on ollut sen verran että on menty normaalipainon yläpuolelle, muuten paino pysyy normaalipainon rajoissa.
Mun geenini kai on sellaset että herkästi ylipainon puolelle päästään jos antaa lähteä menemään, äiti ja kunpiin mummo on ylipainoisia selkeästi.

normaalin alarajan puolin ja toisin aina oon ollut. raskausaikana tuli +14kg, ihan passelisti siis. pisti muuten silmään näissä, että eihän raskausaikana voi painoindeksiä ihan samalla lailla käyttää (jos sitä joku on tarkottanut), kun iso osa painonnoususta on sitä vauvaa, vettä yms..

Yhteistyössä