olen saanut siihen seiskalla opetusta mutta joudun taipumaan ja tunnustamaan että en enää osaisi ilman kertauskurssiaKuinkahan moni osaa edes kayttaa laskutikkua enaa?
Algoma omaa taidon viela.
olen saanut siihen seiskalla opetusta mutta joudun taipumaan ja tunnustamaan että en enää osaisi ilman kertauskurssiaKuinkahan moni osaa edes kayttaa laskutikkua enaa?
Algoma omaa taidon viela.
Just sama tuli heti mieleen:$Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26067392:Ja sen hajun muistaa vieläkin.
Tosiaan,Kukkura Ja Mini-Hinta. Hopeatoffee oli hyvää ja se toinen toffeeversio,nimeä en nyt muista. Ja sellaset ihanat kermatoffeepussit.Itse syntynyt 80-luvun alkupuolella ja moni ketjussa lueteltu asia on erittäin tuttua.
Vaarallisimmasta päästä lueteltuna esim.:
-Autossa ei turvavöitä, mökille matkustettiin koko kesäksi auto tupaten täynnä tavaraa ja lapset vaan jotenkin heitettyinä takapenkille omiin koloihinsa.
-Telkkarin päällä se pitsiliina ja kynttilä.
-Pihalla mellastettiin kavereiden kanssa (avaimet kaulassa, tietenkin ) vaikka koko päivä, eikä kukaan tienny missä oltiin (kunhan tultiin sovittuun aikaan kotiin).
-Kaverin kanssa kuljettiin yhtä matkaa kerhoon (viisivuotiaina, ilman vanhempia) toiselle puolelle kaupunkia ja käytiin matkalla ostamassa eväät Kukkurasta (lihapasteija ja se pyramidi-mehutetra).
Näin jälkeenpäin ajatellen, olihan tossa paljonkin vaaranpaikkoja ja saa olla kiitollinen, että on selvinnyt hengissä aikuiseksi.
Toisaalta oli kyllä niin paljon hyvääkin, että oikein harmittaa, kun ajat ovat radikaalisti muuttuneet. Jos jotain haluaisin nykyaikaan siirtää niin koko pihan lasten yhteiset pihaleikit (kirkkis, pole ja rofe, 10 tikkua laudalla, pehvis), joita leikittiin oikeasti koko päivä aamusta iltaan, sekä sen "Koko kylä kasvattaa"-asenteen.
Tsinuski.Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26068968:Tosiaan,Kukkura Ja Mini-Hinta. Hopeatoffee oli hyvää ja se toinen toffeeversio,nimeä en nyt muista. Ja sellaset ihanat kermatoffeepussit.
Oihh! Mulla taitaa vieläkin olla niitä pari tallessa yläastevuosilta ;DAlkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26062573:Teinikalenterit?
Muistan hyvin! Kuten silloin muutenkin tuli katsottua mainoksia eikä voinut kelata niinku nykyään ei tuu paljoa katsottua. Mainostauolla on joku iPadi tyyliin sylissä... sata rautaa tulessa, hirveetä adhd-meininkiä, hehe...Yksi-risti-kaksi, pennit miljoonaksi, veikkaus on joka viikko, palautuspäivä keskiviikko.
Ei kun torstai... (tuli myöhäisemmässä vaiheessa).Yksi-risti-kaksi, pennit miljoonaksi, veikkaus on joka viikko, palautuspäivä keskiviikko.
Kutosen ratikassa oli rahastajat vielä kesällä -85. Kuljin kasilla kesätöihin, nousin kyytiin Kurvissa ja siitä tiesi, että oli vahingossa astunut väärän ratikaan, kun oli sellainen tiukea täti siinä takasillan kohdalla kopissaan!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26065740:Rahastajia oli myös raitiovaunussa.
Aivan sairaan hyvä ketju! Oon vuorotellen nauranu ja herkistelly. Kyllä ennen vanhaan kaikki oli vaan niin paljon paremmin!http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2039016-muistatteko-nama-laittakaahan-tekin-muistoja-kuvina/
Tää on mun aloittamista ketjuista ehdottomasti paras ja tuskin koskaan tuun ees aloittamaan yhtä ihanaa.
Niin mustakin! Todellakin. :'( <--- kaihon kyyneleetAivan sairaan hyvä ketju! Oon vuorotellen nauranu ja herkistelly. Kyllä ennen vanhaan kaikki oli vaan niin paljon paremmin!
Niin todellakin oli.Aivan sairaan hyvä ketju! Oon vuorotellen nauranu ja herkistelly. Kyllä ennen vanhaan kaikki oli vaan niin paljon paremmin!