Onko täällä muita yhtä wanhoja kuin mä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kuuskasi
Muistan vieläkin kaikkien puhelinnumero ulkoa :) Ei ollut pikavalintoja meidän veivattavassa puhelimessa. Väri-tv meillä oli, mutta asuttiin kerrostalossa ilman lämmintä vettä. Vain yleiseen saunaa kellarissa tuli lämmin vesi. Ja R-Kioskeilla myytiin Mums Mumsseja. Muuten nykyiset Jopot olivat silloinkin IN. Minä jouduin pyöräileen Nopsan vastaavalla mallilla (ruskeakin vielä). Vaasa oli silloin hiljainen city... Vaikka usein Centralin edustalta löytyi rahaa, joilloin päästiin Vikingin-ravintolaan nyk.Wasa Galleria syömään ranskalaisia...
Ai että Mums Mums, olin ihan unohtanut ne! Mäkin kävin Ärrällä varta vasten niitä hakemassa =)

"vieras"
[QUOTE="vieras";26062280]Esim ?[/QUOTE]

Kun viihdykkeitä (tv, radio) oli vähemmän, niin yöt nukuttiin ja elämän rytmi oli selkeämpi. Ei ollut kaikkialta vyöryvää ja ajatukset pirstovaa tietotulvaa. Ihmisillä oli enemmän aikaa toisilleen ja elämä tuntui kaikin puolin turvallisemmalta kuin nykyisin. Ihmisistä välitettiin, myös niistä kylän persoonallisuuksista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26062332]Kun viihdykkeitä (tv, radio) oli vähemmän, niin yöt nukuttiin ja elämän rytmi oli selkeämpi. Ei ollut kaikkialta vyöryvää ja ajatukset pirstovaa tietotulvaa. Ihmisillä oli enemmän aikaa toisilleen ja elämä tuntui kaikin puolin turvallisemmalta kuin nykyisin. Ihmisistä välitettiin, myös niistä kylän persoonallisuuksista.[/QUOTE]

Tuo on kyllä totta. Nyt kun haluan edes vähän samanlaiseen tilaan, pitää lähteä ulkomaille halpaan hotelliin, jossa on vaan pari tylsää tv-kanavaa ja jättää tietokone kotiin. Jos olisi kesämökki, sinne voisi tietysti järjestää samanlaiset olosuhteet.

"vieras"
Vielä muutama.
Kekkonen oli presidenttinä.
Syötiin yhdessä, kun ei ollut mikroaaltouunia.
Eineksiä oli myynnissä paljon vähemmän.
Amerikan sukulaisille kirjoitettiin. 1970-luvun lopussa alettiin soittaa, alennusaikana puhelun hinta oli 10,40 mk/min ja kalliimpi hinta oli 14-15 mk.
Oli puhelinkioskeja ja kolikkopuhelimia, joista sai soittaa kolikoilla. Isommissa kaupungeissa oli "puhelinsoittokeskus" josta pystyi soittamaan puheluita niin, että maksoi jälkikäteen.
Rautateillä kulkivat siniset lättähatut ja viimeiset höyryveturit.
Oli Heps-tavarataloketju, sittemmin Anttila.

Voi veljet - ja siskot, tässä menisi vaikka koko yö muistellessa. Virkistäkää muistianne vaikka elävässä arkistossa
http://yle.fi/elavaarkisto/index.html

"vieras"
Juu itse myös vm 69 ja kyllä tutulta kuulostaa. Meilläkin katsottiin lauantaitansseja ja juotiin Sitsoa saunalimpparina. Fillarina oli Tunturi Poni. Autona meillä oli Lada ja turvavöistä takapenkillä ei tietoakaan, etupenkilläkin oli sellaset säädettävät eli piti itse säätää pituus kohilleen. Alle kouluikäinen lapsi jätettiin sairaalaan yksinään, ei tietoakaan että toinen vanhemmista olisi jäänyt yöksi viereen. Urheiluseurat oli tiukasti jakautuneet Svul:n ja Tul:n seuroihin. Lapset kävivät partiossa, vesaisissa, pioneereissa. Kirjeenvaihto oli yksi harrastus.

-76 ja kyllä suurin osa noista on tuttuja.
On noista puhuttu lapsille ja ovat kyllä kieltämättä aika ihmeissään.

Mun synnyinkoti oli vielä niin "vanhanaikainen" ettei ollut sisävessaa ja sauna ja suihku oli erikseen piharakennuksessa.

MTV3 omana kanavanaan alkoi meillä näkymään kun olin seiskalla. Silloin oli jo väri-tv:kin ja vähän myöhemmin sitten videonauhurikin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26062623:
Minä pelkäsin molempia :D Trai-trai-trallallaa....
Hui! Niin minäkin pelkäsin. Melkein pelkään vieläkin :D

Ja mä olen -64 syntynyt.

Me kakarat istuttiin autossa takapenkillä ilman turvavöitä ja väliin melkein roikuttiin isän kaulassa, kun isä ajoi :O Ja tapeltiin siitä, kuka saa roikkua siinä etupenkkien (isän ja äitin) välissä.

Lauantaina oli saunapäivä ja saatiin sittisootaa saunan jälkeen :D. Ja mummolaan oli kiva mennä, kun mummollakin oli sittisootaa. Tosin se yksi pullo piti jakaa - ja me viivottimen kanssa tihrustettiin, että kaikki saa saman verran :)

tuhlaajatytär
Kun aloitin ekan luokan, meidän koulussa oli 7 ekaluokkalaisten ryhmää.Lapsia ja kavereita oli valtavasti! 70-luvulla meidän lastenhuone oli kokonaan keltainen, vanhempien huone oli kirkkaan vihreä. Ukin Pösöllä mentiin mökille. Autossa oli välillä 4 aikuista ja 3 lasta, ei turvavöitä. Ukki poltti autossa ja vanhemmat kotona.

Yhteistyössä