Onko täällä muita jotka ostaa paljon lahjoja jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti
Minä vain
Tuntuu että TÄÄLLÄ kaikki kirjottaa kuinka vähän laitetaan rahaa jouluun jne, entä onko semmosia jotka tuhlaa kaikki rahansa lasten joululahjoihin?

Mulla on menny varmaan tonni pelkkiin leluihin rahaa :) Lapset (1v ja 3v) tulee saamaan noin 30 pakettia meiltä (+kummien ja isovanhempien) lahjaksi.

Ihanaa nähdä varsinkin esikoisen ilmeet ja onni jouluaattona <3

Muuten meillä ei hirveesti leluja ostella, jotain pieniä! Nyt on Hello kitty -taloa ja LPS taloa ja kaikkea ihanaa :) :)

vieras
mutta satsaan niihin aika paljon. Lapset on jo isoja ja esim. kännykkään, lahjakortteihin jne, menee rahaa. Mutta lapsemme eivät saa muilta lahjoja ja ostamme vain jouluna ja synttäreinä. n. 800e menee lahjoihin tänä vuonna (hyvällä mielellä) :)

jossu
minun kokemuksen mukaan tuon ikäiset lapset ovat kiinnostuneet yhdestä tai kahdesta lahjasta, mitä saavat. koko lahjan saamisen ilo menee siinä, kun lahjoja on kasottain, eikä niitä jaksa enää edes aukaista. sit vanhemmat yrittää, että hei, tuu ny aukaiseen nämä loputkin... ja vaatimus kasvaa iän myötä... minä en näe mitään järkeä ylilahjonnassa. toki joulu lahjoineen pitää lapsille olla, mutta kohtuus kaikessa. nimenomaan vanhemmat opettavat lapsilleen perusarvot, onko ne sitten materialistisia vai mitä, jokainen päättäköön tykönään. minun mielestä lasten on syytä ymmärtää, ettei kaikkea voi saada. meillä lapset osaavat olla onnellisia jo niistä muutamasta lelusta (lisäksi vaatetta yms.) mitä saavat, eivätkä edes ole vaatimassa enempää.

No kyllä mie saan yhteen lapseen kulutettua vaikka sen 500 euroa. Nyt on vähän köyhempi joulu määrällisesti, kun saa tuon Wiin konsolin.

Ja kyllä minä ostelen pitkin vuotta lapselle Sleischejä ym. pientä, mutta ne on aina 1-20 euroa vaan...

ap
^

No kyllä meillä ne perusarvot opetetaan ihan muulloin ja muilla tavoin kuin jouluna. Sanotaan nyt vaikka näin, että meillä opetetaan sitten että jouluna saa tositosi paljon kaikkea kivaa. Kyllä meillä ainaki tuo esikoinen jaksoi viime jouluna (2v) aukaista ja olla kiinnostunut kaikista paketeista! Nyt onkin niillä vuoden leikkinyt ja on uuden "satsin" aika :)

Ja pakko myöntää, mä oon vähän materialisti. Musta on vaan niin kivaa ku on paljon erilaisia leluja millä leikkiä tuon ihanuuden kanssa, pikkusisko ei vielä niin leluista perusta että osaisi leikkiä "kunnolla" siskonsa kanssa :)

Yhteistyössä