Onko täällä muita joilla ei ollut mitään väliä millaiset vaunut..

../rattaat olivat kun lapsi syntyi..? :saint:

Minä ostin halvat tarjous ABC-desing tai jokusellain kuomurattaat joissa sai selkänojan makuu asentoon.. Poika nukkui niissä hyvin ihan pakkauksen makuupussissa.. Jälkikäteen mietittynä olikin ihan hyvä etten "mansikoita" rattaisiin laittanut, ½v. ei enää voinut rattaissa nukuttaa kun tuli sieltä alas ja valjaissa ei suostunut nukkumaan.. Myinkin rattaat pian pois ja ostin matkarattaat tilalle.. :)
 
ViVi
Meillä ei ole vaunuilla väliä, kunhan eteenpäin pääsee. =) Esikoisella oli lainavaunut. Toisella lapsella oli minun veljeni n. 20vuotta vanhat vaunut käytössä. Kankaat säilynyt hyvinä kun äiti hyvässä paikassa säilyttänyt niitä. Tosin jousitukset ym. ei enää huippukunnossa, mutta hyvin niillä pärjättiin! Nyt kuopus käyttää jo esikoiselle ostettuja rattaita, niissä nukkuu. =)
 
Evetsu
Juu ei meidänkään neitokaista pelkissä rattaissa oo tohtinu nukuttaa aikoihin, mutta makuuvaunuissa nukkuu turvallisesti ja makeasti pihalla vielä pitkään! Ei menny mun mielestä rahat hukkaan Emmaljungissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Miten puolivuotias pääsee pois vaunuista?
Ja eikö se sama puolivuotias sitten pääse pois myös rattaista? =)
Kääntymällä vatsalleen ja ryömimällä..
Siksi ei enää nukkunut rattaissa/vaunuissa.. Toki myöhemmin istuksi valjaissa.
Jaa, ei meidän vaunuista kyllä siltikään päässyt pois vaikka miten ryömi, kun tuli se "seinä" eteen :).
 
vieras
Minusta sillä on suuri merkitys, millaset kulkupelit on. Kuosilla, värillä tms. ei ole merkitystä, mutta pitää niiden vastata tarkoitustaan. Siis että täälä Lapissa esim. matkikset on aika turhat. Renkaiden koolla on iso merkitys, samoin vaunujen suojaavuudella. Valjaat pitää olla kiipeilijällä... Tämmösiä tuli mieleen. Paskoilla lotjilla ei saa ku pahan mielen, eikä liikkumisesta tule mitään.
 
eipä ole ollut

odotin meitin 4v likkaa ja anoppi soittaa että ostaisi vauvalle vaunut,no enpä rupee kieltää kun suuttuis kumminkin,mutta kysy että kelpaako mulle että vaunut olis vuoden -03 eikä -04 kun lapsen la olis vasta sillon -04 =) joo kyllä kelpaa :D arvaas oliko anoppi onnellinen kun neiti synty rv 35 ja joulukuussa -03 :D sai saman vuoden kiesit millon oli syntyny
 
Evetsu
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Miten puolivuotias pääsee pois vaunuista?
Ja eikö se sama puolivuotias sitten pääse pois myös rattaista? =)
Kääntymällä vatsalleen ja ryömimällä..
Siksi ei enää nukkunut rattaissa/vaunuissa.. Toki myöhemmin istuksi valjaissa.
Jaa, ei meidän vaunuista kyllä siltikään päässyt pois vaikka miten ryömi, kun tuli se "seinä" eteen :).
Noissa ABC:ssä ei oo mitään seinää...ne on vaan pelkät rattaat jos ap:llä ei ollu ees sitä pehmeää kantokoppaa mikä niihin kuuluis...

Mun mielestä ne oli vauvalle lähes vaaralliset rattaat...tuntu, että alamäessä vauva tipahtaa kuomun ohi kun se kuomu ei tuu mitenkään kiinni. Eli mun mielestä kyllä on väliä minkälaisissa kärryissä lasta kuljettaa...en siis kuuluis tähän ketjuun...
 
No
ekasta mulla oli ihan sama ja halpikset ostettiin. Ne kesti meiän käytössä (siis ihan normaalia käyttöä) puoli vuotta ja runko alko kenottaa ja kankaat haalistuivat. Kakkosella ja kolmosella mulla oli väliä, millaiset vaunut oli, sattuneesta syystä...

Sillon jos tarkotus on vaunuissa vaan nukuttaa lasta ja joskus kävästä jossain kauppareissulla ostoskeskuksessa, niin eihän niillä silloin olekaan paljon väliä, mitkä ostaa. Kunhan on turvalliset. Mutta jos kävelee 10km päivässä vähintään viisi kertaa viikossa, niin silloin alkaa olla väliä sillä, millaiset vaunut ostaa....:wink:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Miten puolivuotias pääsee pois vaunuista?
Ja eikö se sama puolivuotias sitten pääse pois myös rattaista? =)
Kääntymällä vatsalleen ja ryömimällä..
Siksi ei enää nukkunut rattaissa/vaunuissa.. Toki myöhemmin istuksi valjaissa.
Jaa, ei meidän vaunuista kyllä siltikään päässyt pois vaikka miten ryömi, kun tuli se "seinä" eteen :).
Minäkin olisin tosi mielelläni nukuttanut pidempään ulkona, mut tosiaan mökilläkin olevista vaunuista missä oli ns.kovakoppa roikkui reunuksella.. :/
Poika nousi seisomaan tukeavasten ekankerran 6½kk vanhana.. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Miten puolivuotias pääsee pois vaunuista?
Ja eikö se sama puolivuotias sitten pääse pois myös rattaista? =)
Kääntymällä vatsalleen ja ryömimällä..
Siksi ei enää nukkunut rattaissa/vaunuissa.. Toki myöhemmin istuksi valjaissa.
Jaa, ei meidän vaunuista kyllä siltikään päässyt pois vaikka miten ryömi, kun tuli se "seinä" eteen :).
Minäkin olisin tosi mielelläni nukuttanut pidempään ulkona, mut tosiaan mökilläkin olevista vaunuista missä oli ns.kovakoppa roikkui reunuksella.. :/
Poika nousi seisomaan tukeavasten ekankerran 6½kk vanhana.. :)
Sama täälä. Vaunut jouti pois 4kk iässä. 6kk seisoi jo tukea vasten. Piti hankkia rattaat, joissa valjaat. Liukasliikkeinen villikko tuosta kasvoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
ekasta mulla oli ihan sama ja halpikset ostettiin. Ne kesti meiän käytössä (siis ihan normaalia käyttöä) puoli vuotta ja runko alko kenottaa ja kankaat haalistuivat. Kakkosella ja kolmosella mulla oli väliä, millaiset vaunut oli, sattuneesta syystä...

Sillon jos tarkotus on vaunuissa vaan nukuttaa lasta ja joskus kävästä jossain kauppareissulla ostoskeskuksessa, niin eihän niillä silloin olekaan paljon väliä, mitkä ostaa. Kunhan on turvalliset. Mutta jos kävelee 10km päivässä vähintään viisi kertaa viikossa, niin silloin alkaa olla väliä sillä, millaiset vaunut ostaa....:wink:
Jokatapauksessa, meitin halppikset pysy hyvin kasassa vaik vaunuttelinkin jopa kahdesti päivässä pitkiä lenkkejä, sulattelin nääs raskauskiloja.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evetsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Miten puolivuotias pääsee pois vaunuista?
Ja eikö se sama puolivuotias sitten pääse pois myös rattaista? =)
Kääntymällä vatsalleen ja ryömimällä..
Siksi ei enää nukkunut rattaissa/vaunuissa.. Toki myöhemmin istuksi valjaissa.
Jaa, ei meidän vaunuista kyllä siltikään päässyt pois vaikka miten ryömi, kun tuli se "seinä" eteen :).
Noissa ABC:ssä ei oo mitään seinää...ne on vaan pelkät rattaat jos ap:llä ei ollu ees sitä pehmeää kantokoppaa mikä niihin kuuluis...

Mun mielestä ne oli vauvalle lähes vaaralliset rattaat...tuntu, että alamäessä vauva tipahtaa kuomun ohi kun se kuomu ei tuu mitenkään kiinni. Eli mun mielestä kyllä on väliä minkälaisissa kärryissä lasta kuljettaa...en siis kuuluis tähän ketjuun...
Ei, ei ollut pehmeää kantokoppaa, äp makuupussissa uinui..
Hmmm, vaaralliset.. Kai teit niistä valituksen valmistajalle..? :whistle:
 
sire
mä ostin vauvalle pelkät matkarattaat,alkuun selkänojan saa alas ja sitten kun kasvaa niin onkin rattaat valmiina.näin on kolmella muullakin lapsella menetelty ja eivät ole kai kovin pahoja traumoja saaneet ;)
 
daaa
Me ostettiin esikoiselle 5v. sitten ABC-kuomurattaat, palvelivat ensin esikoista koko vaunuiän ja nyt menossa 1,5v. kuopuksella, eikä mitään vikaa ole ollut :) Eli säästettiin pitkä penni, kun ei ostettu mitään hienostovaunuja!
 

Yhteistyössä