Onko täällä kovista kipukohtauksista kärsiviä??

Eli onko kellään ollut vastaavanlaisia kipukohtauksia, ettei pysty sillä hetkellä edes istumaan kun sattuu tuonne alapäähän niin paljon? Nämä kipukohtaukset on mulla just ennen vuotoa ja joskus kierron keskipaikkeilla, alkavat yhtäkkiä ja kestävät puolisen tuntia.. :( Sanalla sanottuna tuntuu kuin puukko olisi pystyssä. Kerroin asiasta lääkärille ja oli ihan ihmeissään.. Kokemuksia kellään??
 
Onko siinä tilanteessa kun esim istut keittiön tuolilla ja "rentoutat" alapäälihakset. Eli toisin sanoen istun rentona? Mä oon meinaan pari kertaa kanssa 'huutanut' kivusta. Se on juurikin sellainen että puukkoa työntäis ja samalla sähköisku. Siinä tilanteessa en ole muuta tehnyt kuin hiukka nostanut itseäni ylemmäs ja kohta takas alas, mutta uudestaan tulee se kipu. Eli rentona se tulee ja jos seisoo ei se kipu tule. Mullakin tuo kipukohtaus on tullut n 1vko ennen menkkoja. Ja mä tyhmä oon luullut että se vois olla kiinnittymiskipua esim.. :ashamed:
Mä en ole puhunut lääkärille kun oon loppupeleissä miettinyt että se on suonenvetoa... :LOL:
 
Mulla on yleensä just istuessa tuo kipu, ja se on nyt uusinta uutta mutta säännöllisesti tullut 3 kuukauden ajan ja kaks kertaa per kierto. Paitsi että maanantaina kun alko menkat niin jätti tulematta. Mutta esim. töissä joudun välillä istumaan ja kerran oli pakko poistua istumishommista kun ei kertakaikkiaan pystynyt kun tuli tämä kipukohtaus. Ja yleensä vakiona ollut et samana aamuna kun menkat on alkanu ja oon istunu keittiön pöydän ääreen lukemaan lehteä niin tulee se kipukohtaus todella rajuna ja pakko nousta seisomaan.. :/ Oudointa on just se että se tulee niin säännöllisesti sillioin kun oviksen PITÄIS olla ja just ennen menkkoja.. Pelkään että kyseessä vois olla endoa, toivottavasti olen väärässä.
 
Taru82; Toi sun kipuilu valitettavasti kuulostaa endolta, mutta voi toki viitata myös kystan aiheuttamaan kipuiluun...mut kannattaisi ehdottomasti kertoa lääkärille asiasta, sillä endo vaikuttaa lapsettomuuteen...mulla endo dg. 15 vuotta sitten ja nyt oon 32, joten mulla on melko pitkä kokemus erinäisistä oireista...edelleen oireilen helvetillisillä kivuilla aina viikkoa ennen menkkojen alkua ja sit ku menkat alkaa niin kipeää tekee...mut googlettamalla löydät endosta lisää tietoa... Tarkoitukseni ei ollut säikytellä sinua vaan ja ainoastaan kannustaa sinua selvittämään asia...mitä pikemmin endo dg. sitä paremmat mahdollisuudet esim. raskautua...kaikkea hyvää toivottee puoli-enkeli :saint:
 
moi! toi kuullostaa tutulta, mulla tota on etenkin ovulaation aikoihin (siis silloin kuin PITÄISI tulla ovulaatio). About kerran kolmessa kuukaudessa tulee tavallista rajumpi kipukohtaus menkkojen ekana päivänä jolloin kuvailemasi kivun lisäksi myös muita ihania oireita kuten ripulia, pyörtymistä, pahoinvointia.. Ja endoa siis epäillään ja olen jonossa laparoskopiaan. Lapsettomuutta takana 5 vuotta. MUTTA, mulla oli ultrattiin kysta joulukuussa joka on nyt hävinnyt ja se aiheutti kanssa kipuilua, enemmän paikallistunutta. Ehkä sulla voisi olla kystakin? Oletko käynyt/menossa tuosta gynelle ja mikä on lapsettomuushoitojesi tilanne? Toivotaan ettei ole endoa, kummallakaan meistä! Vaikka niinkuin puoli-enkeli sanoi, oireet kieltämättä kuullostaa endolta.
 
Kävin maanataina ekaa kertaa naistenklinikalla. Sitä ennen olen käynyt kaks kertaa yksityisellä, ensimmäinen lääkäri totes että jos oireet jatkuu (todella runsaat kuukautiset, särky 2-3 pv ennen menkkoja, tiputteluvuotoa ennen ja jälkeen menkkojen) hän laittaa lähetteen laparoskopiaan. Kehotti tulemaan uudelleeen kolmen kuukauden päästä. No oireethan jatkuivat ja menin uudestaan. Kyseinen lääkäri oli jäänyt äitiyslomalle, ihan hyvä, sillä tämä toinen lääkäri oli paljon parempi. Teki ultran ja totesi polikystisyyttä molemmissa munasarjoissa, mitään kystiä ei kuitenkaan ultralla näkynyt. Sain siis lähetteen ja kävin maanainta ekan kerran nkl:lla. Lääkäri ei meinannut löytää munasarjoja ollenkaan, ja lopultakin löysi vain toisen huonosti. Ihmettelin asiaa, ja totesi vain että ne pääsee siellä liikkumaan niin paljon että no hätä. Netistä kävin lukemassa kotiin päästyäni asiasta ja ilmeni että monesti endotapauksissa munasarjat voivat olla ns. näkymättömissä.. No, lääkäri määräsi kierron kartoituksen, kävin eilen otattamassa 9 putkiloa verta hormoonikokeissa, ens viikolla meen uudestaan ultraan, tarkoituksena siis katsoa et tapahtuuko ovulaatiota. Lääkäri meinas että jos OVULAATIO TAPAHTUU, katsotaan aukiolo ja laparoskopia, jos EI TAPAHDU, määrätään clomit. Näin jälkikäteen ajatellen aioin joka tapauksessa vaatia laparoskopian, koska ovuloimattomuushan kulkee vähän käsi kädessä endon kanssa... Mutta tosiaan lääkäri oli nyt sitä mieltä että mulla on liian lievät oireet endoon :kieh: , eikä ollut ikinä kuullutkaan noista kipukohtauksista.. :|
 
Vielä pieni lisäys eli vuosi yritystä takana, miehellä ennestään lapsia ja kaikki nämä vaivat alkoivat silloin kun jätin aikoinani pillerit pois. Kerran on myös tullut järkky kipukohtaus seksin jälkeen, kesti n. minuutin ja verrattavissa näihin kohtauksiin jotka tulevat ennen menkkoja ja sen oletetun ovulaation aikaan. Mulla ovulaation aikaan saattaa olla koko päivän kestävää kipua, tuntuu samalta kuin umpisuoli olisi puhkeamassa, vaikkei siitä kokemusta, mutta en usko että on ihan normaalia. Yks kaveri just sanoi joka tuli taannoin raskaaksi että sen oviskipu kestää parin minuutin ajan ja tuntuu pienenä nipistyksenä...
 
Hyvä että olet jo hoidon piirissä, mainitsit et lääkärisi oli todennut et oireesi ovat liian "lieviä" ollakseen endoa...aika tökerösti ja epäammatillisesti mainittu, sillä endo on niin salakavala ja oireilee yksilötasolla hyvinkin erilaisin oirein, se voi siis olla myös täysin oireettomana ja todetaan vasta kun henkilö on koittanut raskautua tuloksetta...eli siis sen ainut oire voi olla lapsettomuus...toivon sinulle sinnikkyyttä hoitoihin :heart:
 

Yhteistyössä