Onko täällä ketään keittiöihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti
help
Apua, pliiiiis!!
Mikä olisi mahd. nopea ja helppo ruoka n. 50 hengelle?????
Ja minkälainen määrä sitä pitäis sitten olla???
Joudun sunnuntaina valmistamaan ruuan tuon kokoiselle porukalle ja olen ihan käsi koko hommassa.....

Mene kaupan kalatiskille ja pyydä lohifilettä niin paljon, että riittää 50:lle. Osta ruokakermaa 2 prk/ file ja kuivattua rakuunaa maustehyllystä, sekä uusia perunoita. Tee paljon tavallista vihersalaattia. Laita lohet nahkapuoli alaspäin vuokaan ja ripottele päälle vähän suolaa ja senverran rakuunaa, että pinta on vihreä. Kaada päälle kerma ja kalat uuniin 175 asteeseen. kala on valmista 20-30 minuutissa. On tosi helppo, nopea ja oikeasti hyvää. Kastiketta ei tarvitse erikseen, kun kalassa on kerma.

Kaktus
Minä olisin niin laiska että ostaisin hernekeittopurkkeja ja tekisin niistä pari jättikattilallista soppaa. Hyvää tuoretta leipää kyytipojaksi.

Onkos ne ihan jotkut juhlat, ettei hernaria kehtaa laittaa? :D

help
Kiitos vastauksista!! Ei ole juhlat. En osaa sanoin kuvata tätä toivottomuuden määrää, mitä tunnen tämän tehtävän edellä................aaaarrrgggghh. Jospa sinne jotaki soosia keksisin! *hakkaa päätä seinään, syö kyntensä ja repii hiuksiaan*

Mulla on siitä kokemusta, onnistuu helposti, älyttömän täyttävää, eikä vaadi erityisiä keittiövälineitä (jättikattiloita tms). Maistuu lapsille ja aikuisille. :) Ja toki tarkoitan itse tehtyjä pihvejä ja sämpylöitä, kaupan valmiit ei ole kovin hyviä, ei täyttäviä, eikä tarpeeksi halpoja.

jarna
Alkuperäinen kirjoittaja nihkula:
Mene kaupan kalatiskille ja pyydä lohifilettä niin paljon, että riittää 50:lle. Osta ruokakermaa 2 prk/ file ja kuivattua rakuunaa maustehyllystä, sekä uusia perunoita. Tee paljon tavallista vihersalaattia. Laita lohet nahkapuoli alaspäin vuokaan ja ripottele päälle vähän suolaa ja senverran rakuunaa, että pinta on vihreä. Kaada päälle kerma ja kalat uuniin 175 asteeseen. kala on valmista 20-30 minuutissa. On tosi helppo, nopea ja oikeasti hyvää. Kastiketta ei tarvitse erikseen, kun kalassa on kerma.
En alittais lohta, jos ei oo juhlat-kallista.

Lisäksi rakuuna on kamalaa kalan kans-täysin subjektiiinen mielipide=)

Laittaisin itse risoton tai kylmän pastasalaatin ja patonkia.

Keitto ja leipä myös hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja help:
Apua, pliiiiis!!
Mikä olisi mahd. nopea ja helppo ruoka n. 50 hengelle?????
Ja minkälainen määrä sitä pitäis sitten olla???
Joudun sunnuntaina valmistamaan ruuan tuon kokoiselle porukalle ja olen ihan käsi koko hommassa.....
siis anteeks, joudut kokkaamaan 50 :lle kahden päivän päästä ja nyt mietit mitä teet?!

saanko kysyä mikä juhla?

Yhteistyössä