Onko täällä joku joka on lukenut Raamatun?

  • Viestiketjun aloittaja R.Dawkins
  • Ensimmäinen viesti
Listassa "tehtävä ennen kuin kuolen" on tämä. Niin päätin, kun sain luettua Sinuhe Egyptiläisen. Olen aivan varma että sen raskaampaa tekstiä ei Raamattukaan ole. :)
Vois toi Koraanikin olla ihan luettavien listalle pistettävä, josko se avais vähän sitä toista uskontoakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Vois toi Koraanikin olla ihan luettavien listalle pistettävä, josko se avais vähän sitä toista uskontoakin.
Sitä tarkoitusta varten mä suosittelen ihan muita kirjoja. Vaikkapa Jaakko Hämeen-Anttilan teoksia, tai Yakup Yilmazin "Todellinen islam".
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja R.Dawkins:
Ok, hienoa jatketaan: miksi, mitä piditte teoksesta ja miten jaksoitte lukea?
Pidin teoksesta. Lempparejani ovat sananlaskut ja Laulujen laulu/korkea veisu. Raamattu on oikeastaan monta kirjaa yksissä kansissa ja siinä on montaa eri kirjallisuustyyppiä. Tykkään myös vanhasta testamentista. Ja Joonan kirja on hauska, olen tehnyt siitä sarjakuvankin joskus mukulana.

Sukuluettelot oli mun mielestä puuduttavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja R.Dawkins:
Ok, hienoa jatketaan: miksi, mitä piditte teoksesta ja miten jaksoitte lukea?
Luin, koska Raamattu on niin keskeinen osa länsimaista kulttuuria. Minusta Raamattu on teoksena kiinnostava kaikkine ristiriitaisuuksineen ja epäloogisuuksineen, paikoin oivallista runoutta, mutta hengellistä tyyytystä en siitä saa. Ja kyllä sen jaksaa lukea, kun tarpeeksi pieniä pätkiä kerrallaan lukee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja R.Dawkins:
Ok, hienoa jatketaan: miksi, mitä piditte teoksesta ja miten jaksoitte lukea?
No mä luin ihan vaan sivistyksen ja sen takia, että ymmärtäisin, mistä siinä on kyse. :D Toista kertaa siksi, että voisin kiistää fundamentalistien paatoksen. :whistle: Tylsä oli, mutta on siellä paljon asiaakin ja sellaista, mikä mua kiinnostaa ja koskettaa. En meinannut jaksaa kahlata sukuluetteloita läpi.
 
vieras
Jep, 16-vuotiaana luin Raamatun :) Mulle lykkäs kaupungilla joku Biblia-seuran täti käteen sellaisen pienen kalenterin, ''Lue Raamattu 365:ssä päivässä''. Siinä oli 365 pientä saraketta, jossa luki jakeet jokaiselle päivälle. Luin sen varmaan kahdessa kuukaudessa, välillä tarinat olivat oikeastaan jopa mukaansatempaaviakin.

Mä en kuitenkaan usko kristittyjen tai islamin jumalaan, vaan enemmänkin siihen että kaikki olemassaoleva on yhtä.
 
dana
Juu, uskoisin että olen. Luen Raamattua päivittäin, mutta en siten että aloittaisin ekasta Mooseksesta jne. Monia kohtia olen lukenut useita useita kertoja. Vähimmälle on ehkä jääneet tuomarien kirjat. Syytä en tiedä, kun nekin on oikeesti tosi kiinnostavia ja kertoo Israelin kansan historiasta. Te, jotka olette lukeneet, mikä asia on jäänyt erityisesti mieleen? Esim Pesky Pixie, kun kerroit, että joku kohta kosketti??
 

Yhteistyössä