Onko täällä ihan oikeasti palstalaisia, jotka kuvittelee että vaatteiden merkki kertoo varallisuudesta?

• Viestiketjun aloittaja "haalari"
  • Ensimmäinen viesti
niimpä, täällä Lapissa on hoksattu jo aikaa sitten että märällä kelillä tarvitaan vettäpitävää kampetta ja kovalla pakkasella taas hyvää lämpöeristystä
Ja täällä etelässä taas on perheitä, jotka harrastaa ulkoilua enemmänkin ja ovat esimerkiksi rinteessä heti, kun ensimmäiset lumet on tulleet. Heille se laatuon tärkeää, että pysyy lämpimänä alkutalvesta läpi pakkasten loskaisille kevään keleille.

Sitten on helposti palelevia lapsia, joille kannattaa pukea päälle villaa (hieman kallista, ehkä) ja lämmintä. Ja lapsia, jotka vilustuvat helposti, jos sukat kastuu.

Toki voi niitä lapsia karaistakin, antaa kuluneen Jonathanin päälle ja pelkät villahanskat käteen ja sanoo, että näin minullakin oli lapsena ja se polvien kastuminen kuuluu nyt vaan asiaan :D

"hmmm"
Meillä on ollut kaksi Jonathanin pukua silloin, kun lapsi oli pienempi. VK asu ja toppapuku. Kumpikin kestivät pari talvea moitteettomasti, pysyivät siisteinä, ehjinä yms. Mä siis itse kyllä pidän Jonathania laadukkaana.
Reimatecin välikausihousuja on ollut parit ja niissä on lahkeensuut rispaantuneet aika nopeasti rikki. Lisäksi yhdessä reimatecin takissa meni hihoista ne tarrat rikki alta aikayksikön. Ticketin toppahousuihin tullut helposti kulumaa ja reikiä ja samaa olen kuullut muiltakin.
Molon haalari oli viimetalvena ja se ei oikein kestänyt pesua, vaikka pesin ohjeiden mukaan. Polar o pyretistä on hyviä kokemuksia ja popin ulkoiluvaatteita voisin jatkossakin suosia. Lassiet ovat kulutuksenkestoltaan kyllä erittäin hyviä.

"Hanna"
Meilä on lapsilla paljonkin Jonathania juuri laadun vuoksi. Pitävät täydellisesti vettä ja kangas pysyy siistinä. Meillä on Jonathanit aina kestäneet hyvin. Ticketillä on joitakin kivoja ulkoiluvaatteita pojille, mutta ne haalarit ovat jotenkin niin painavia ja kankeita, joten olen ajatellu, että ne ovat epämukavia päällä. Tyttöjen kuosit ticketillä ovat taas ihan hirveitä.
Tänä vuonna tytöllä on lassietecin haalari ja hyvältä vaikutaa. Pojalle ostin Helly Hansenin toppapuvun ja ihan ok sekin näyttää olevan.

"Emmi"
Meillä on esikoisella nyt toista talvea käytössä Jonathanin toppapuku. Mun mielestä on ollut laadukas asu. Pitää loistavasti vettä ja viimaa, ei näkyvästi kulumaa missään ja lämpöisenäkin on lapsi pysynyt. Voisin jatkossakin ostaa Jonathania.
Tytöllä on Reiman haalarit ensimmäistä talvea käytössä ja en keksi mitään moitittavaa siitäkään. Välikausipukuna oli viimevuonna pojalla Lassien vedenpitävä haalari ja Ticketin takki+housut. Kumpikin puku pitää vettä hyvin, ei näkyvää kulumaa, kestää hyvin pesua yms. Tytöllä oli Lindexin takki ja housut ja asiansa ajoivat nekin. Ei siis moitittavaa. Tytöllä oli kotihaalarina jonku henkkamaukan haalari ja eipä sekään rikki ole mennyt. Vettähylkivää materiaalia, joka pientä kosteutta kestää hyvin. Sadekelillä vaatii kyllä kurikset päälle. Mutta en edes tuota henkkamaukkaa sanoisi huonolaatuiseksi.

noooooh
Pistämpä minäkin lusikkani soppaan tähän haalari keskusteluun. Paljon on kehuttu Fixin, Lassietecin ym. ns. halvempien merkkien vaatteita ja minun täytyy kyllä yhtyä näihin kulutuksen kestossa. Meillä on kahden lapsen konttaama lassietec, joka näyttää uudenveroiselta ja Fixin vk-takki, joka pitää täysin veden ja odottaa nyt kolmannen kasvua tuolla varastossa. Mutta kukaan täällä ei näytä huomioivn vaatteiden hengittävyyttä! Ei mitään käryä hengittääkö esim. tuo edellä mainittu Fix takki ollenkaan, vai onko sama kuin muovipussin vetäisi päällensä. Tässä mielessä esim. Haltin takki on varmasti huomattavasti laadukkaampi valinta, tai joku muu arvokkaampi takki.

Monien ylistämä halpis Jonathan ei saa meiltä pisteitä Ei yksinkertaisesti ole istunut meidän lapsille nuo vaatteet. Tämä on yksi laadun merkki mielestäni myös, istuvaksi suunniteltu vaate. Kehuja meiltä saa Rasavil. Ostin syksyllä vk-housut. Hyvät tekniset ominaisuudet, superhalvat alennuksessa ostettaessa ja syksyn rymyämisen jälkeen 4v. jäljiltä ei mitään käytön merkkejä. Lisää meille näitä halpiksia.

Eli laatu on kulutuksen keston ja tasaisuuden lisäksi myös istuvuutta ja hengittävyyttä! Ja vastaus itse kysymykseen, vaatteiden merkki ei kerro varallisuudesta mitään.

Onpa teillä paljon aikaa miettiä noita haalareita! Huh, mistäköhän itse saisi saman ajan ja energian? Veikkaan, että alan tajuta näistä haalareista jotain vasta sitten, kun lapset ovat jo kasvaneet haalariajasta ulos. Joka vuosi talvi tulee niin nopeasti ja yllättäen, ettei ehdi haalareita miettiäkään. No, menee se elämä näinkin, vaikka kauhean paljon varmaan menetän, kun en pääse tähän haalarijuttuun mukaan.

"pöllö"
Tiedän, ettei tämä nyt jokaisen kohdalla pidä paikkaansa mutta mulle tulee aina mieleen näistä merkkivaatteiden perään juoksijoista että kyseessä on pahasti velallinen ihminen :D Johtuen siitä, että kaikki tuntemani ihmiset jotka merkkivaatteita harrastaa, hankkivat niitä luotoilla ja osamaksuilla.

huoooh
[QUOTE="pöllö";29477369]Tiedän, ettei tämä nyt jokaisen kohdalla pidä paikkaansa mutta mulle tulee aina mieleen näistä merkkivaatteiden perään juoksijoista että kyseessä on pahasti velallinen ihminen :D Johtuen siitä, että kaikki tuntemani ihmiset jotka merkkivaatteita harrastaa, hankkivat niitä luotoilla ja osamaksuilla.[/QUOTE]

Minä taas en tunne ainuttakaan, kumma juttu.

Yhteistyössä