Onko täällä "epipen koululaisen" vanhempia..?? *ONGELMA RATKENNUT*

Missä teidän koululaisen epipeniä säilytetään..

Niin, meidän pojan uus ope ei suostu ottamaan epipeniä omaan lukolliseen kaappiin, eikä sitä saa säilyttää repussa.

Se pitäis olla terkalla joka on max 3pv viikosta paikalla, jos silloinkaan.

Mitähän tässä pitäis tehdä.. Kukas sen sieltä terkalta saa jos sitä tarvitaan ja hoitaja ei ole paikalla. Ja kuka sen pistää jollei poika enää pysty itse.

Ja opettaja ei todella suostu pistämään sitä, vaikka allergia hoitajat sairaalasta lupasivat tulla opettamaan.

Ymmärrän mut toisaalta en ymmärrä ja oon oikeesti aika huolissaan!

 
kouluth
Onko poikasi juuri aloittanut koulun vai miten asia on hoitunut aiemmin? Olen itse kouluterveydenhoitaja ja odottaisin kyllä, että koulun henkilökunnan kanssa pystytään sopimaan asiasta. Mitä jos kysyisit asiasta kouluterveydenhoitajalta ja jos opettajien kanssa ei yhteistyö onnistu ota yhteyttä ylemmälle taholle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluth:
Onko poikasi juuri aloittanut koulun vai miten asia on hoitunut aiemmin? Olen itse kouluterveydenhoitaja ja odottaisin kyllä, että koulun henkilökunnan kanssa pystytään sopimaan asiasta. Mitä jos kysyisit asiasta kouluterveydenhoitajalta ja jos opettajien kanssa ei yhteistyö onnistu ota yhteyttä ylemmälle taholle.
Poika on kolmannella. Edellinen ope säilytti sitä luokan kaapissa ja oli saanut pistämiseen opin.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek:
Mä soittaisin tuossa tapauksessa esim. koulun rehtorille. Aika törkeä opettaja.
No, rehtori ei ota myöskään vastuuta. Tämä ei kuulu nääs opettajille :ashamed:
Miten kouluth asiaan suhtautuu? Painaisko hänen sanansa rehtorille ja opelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluth:
Onko poikasi juuri aloittanut koulun vai miten asia on hoitunut aiemmin? Olen itse kouluterveydenhoitaja ja odottaisin kyllä, että koulun henkilökunnan kanssa pystytään sopimaan asiasta. Mitä jos kysyisit asiasta kouluterveydenhoitajalta ja jos opettajien kanssa ei yhteistyö onnistu ota yhteyttä ylemmälle taholle.
Pitäisi olla avustaja joka olisi lähihoitaja, noh, sellaista ei ole ja terkkakin vaan nostelee hartioitaan.. :whistle: . Tää sama terkka on kahden koulun terkka eli ei tod. ole aina paikalla. Kyllä mä ymmärrän sen täysin mut joku ratkaus tähän pitää keksiä..

 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Siis, ei kai opettaja voi tollaisesta kieltäytyä?! Jos toinen tarvii Epipeniä, niin sehän on heitteillejättö jos ope ei sitä hätätilanteessa tuikkase.
Ei kai sentään.
No miten niin ei? :eek: Siinähän voi henki mennä jos ei sitä saa. Nurkkaanko se opettaja sitten vaan potkasee epipeniä tarvitsevan? Vai ymmärisinkö mä nyt väärin mitä Epipenillä tarkoitetaan? :eek:
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek:
Mä soittaisin tuossa tapauksessa esim. koulun rehtorille. Aika törkeä opettaja.
No, rehtori ei ota myöskään vastuuta. Tämä ei kuulu nääs opettajille :ashamed:
Kyllä jumalauta kuuluu! Opettajien vastuullahan ne mukulat siellä koulussa on. Ja pakkohan tuommoinen lääke on olla koko ajan saatavilla. Vaikka repussa sitten.
Ja niin kuin aiemmin sanoin, se on varmasti heitteillejättö jos ei sitä tuikkaa, jos poika ei pysty itse.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
No, rehtori ei ota myöskään vastuuta. Tämä ei kuulu nääs opettajille :ashamed:
Aika erikoista :/ Siskoni pojalla on diabetes ja kyllä se ainakin "kuului" opettajille. Diabeteshoitaja kävi koululla opettajia neuvomassa asiassa.

 
Epipenihän ei tarvitse kuin painaa reiteen, se ei tarvi mitään "taitoja". Edellisellä opella ei ollu minkään valtakunnan vaikeuksia. Mutta kuten sanoin, sen open ei oikeesti tarvi ottaa sitä lääkettä eikä pistää sitä.

voi patti :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Siis, ei kai opettaja voi tollaisesta kieltäytyä?! Jos toinen tarvii Epipeniä, niin sehän on heitteillejättö jos ope ei sitä hätätilanteessa tuikkase.
Ei kai sentään.
No miten niin ei? :eek: Siinähän voi henki mennä jos ei sitä saa. Nurkkaanko se opettaja sitten vaan potkasee epipeniä tarvitsevan? Vai ymmärisinkö mä nyt väärin mitä Epipenillä tarkoitetaan? :eek:
Siis adrenaliini kynä.. lapsella taipumusta anafylaksiaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Ihan sama kuin sanottas diabeetikolle, että et sitten tuo ruiskujas kouluun :eek:
No niimpä.
Soitin tänään keskussairaalaan, pojan lääkäri lupasi olla kouluun yhteydessä. Ne ei usko, se on tässä taustalla. Kun allergiat on kuvitelmaa :ashamed: .

Kyllä ne sit uskoo kun/jos ekan kerran shokin näkee...eikä unohda sitä ikinä :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Siis, ei kai opettaja voi tollaisesta kieltäytyä?! Jos toinen tarvii Epipeniä, niin sehän on heitteillejättö jos ope ei sitä hätätilanteessa tuikkase.
Ei kai sentään.
No miten niin ei? :eek: Siinähän voi henki mennä jos ei sitä saa. Nurkkaanko se opettaja sitten vaan potkasee epipeniä tarvitsevan? Vai ymmärisinkö mä nyt väärin mitä Epipenillä tarkoitetaan? :eek:
Siis adrenaliini kynä.. lapsella taipumusta anafylaksiaan..
No sitä mäkin meinasin. Lapset täällä justiinsa katsoo opetusvideota Epipenin käytöstä. Kyllä se mun mielestä jo heitteille jätöltä haiskahtaa jos lapsi saa anafylaktisen reaktion eikä opettaja tee mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Siis, ei kai opettaja voi tollaisesta kieltäytyä?! Jos toinen tarvii Epipeniä, niin sehän on heitteillejättö jos ope ei sitä hätätilanteessa tuikkase.
Ei kai sentään.
No miten niin ei? :eek: Siinähän voi henki mennä jos ei sitä saa. Nurkkaanko se opettaja sitten vaan potkasee epipeniä tarvitsevan? Vai ymmärisinkö mä nyt väärin mitä Epipenillä tarkoitetaan? :eek:
Siis adrenaliini kynä.. lapsella taipumusta anafylaksiaan..
No sitä mäkin meinasin. Lapset täällä justiinsa katsoo opetusvideota Epipenin käytöstä. Kyllä se mun mielestä jo heitteille jätöltä haiskahtaa jos lapsi saa anafylaktisen reaktion eikä opettaja tee mitään.
Tekee se..sano soittavansa ambulanssin

:whistle:
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Siis, ei kai opettaja voi tollaisesta kieltäytyä?! Jos toinen tarvii Epipeniä, niin sehän on heitteillejättö jos ope ei sitä hätätilanteessa tuikkase.
Ei kai sentään.
No miten niin ei? :eek: Siinähän voi henki mennä jos ei sitä saa. Nurkkaanko se opettaja sitten vaan potkasee epipeniä tarvitsevan? Vai ymmärisinkö mä nyt väärin mitä Epipenillä tarkoitetaan? :eek:
Siis adrenaliini kynä.. lapsella taipumusta anafylaksiaan..
No sitä mäkin meinasin. Lapset täällä justiinsa katsoo opetusvideota Epipenin käytöstä. Kyllä se mun mielestä jo heitteille jätöltä haiskahtaa jos lapsi saa anafylaktisen reaktion eikä opettaja tee mitään.
Tekee se..sano soittavansa ambulanssin

:whistle:
Ei taida riittää. Voi juma mikä ope :(
Voisko se idiootti hakea jonkun muun open tuikkaamaan, tai jos luokkakavereille opettaa?
 
Ei ole epipenkoululuainen, vaan stesolideskarilainen :D

Sikäli toki eriasia, että kyseessä peräruiske, ei pistos.

Mutta hyvin ottivat asian. Tarkat ohjeet kyselivät, ja pyysivät josko saisivat kaksi ruiskua, kun koulurakennus on kolmikerroksinen ja eskarin tilat ylimmässä ja ulkoilu ja ruokailu alimmassa kerroksessa.
Eskariopettaja on käynyt koko koulun henkilökunnan kanssa läpi ruiskeen antamisen ja asia on käyty läpi myös th:n kanssa, joka on paikalla pari kertaa viikossa.

Kun asiaa käytiin läpi, niin tuli selväksi että samoin olisi tuolla toimittu myös pistettävän lääkkeen kanssa, silloin olisivat vaan tarvinneet vielä erikseen "kädestä pitäen"-ohjeet lääkkeen antamiseen.

Aika perseestä kuulostaa olevan suomeksi sanottuna tuo touhu teillä :(
 
Sirkkeli
Mä kyllä luulen, että jos tarve tulee Epipenille, niin ei se opettaja voi olla tuikkaamattakaan. Kyllä se on varmasti niin kamala tilanne, että idioottikin tajuaa että nyt täytyy tuikata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kouluth:
Onko poikasi juuri aloittanut koulun vai miten asia on hoitunut aiemmin? Olen itse kouluterveydenhoitaja ja odottaisin kyllä, että koulun henkilökunnan kanssa pystytään sopimaan asiasta. Mitä jos kysyisit asiasta kouluterveydenhoitajalta ja jos opettajien kanssa ei yhteistyö onnistu ota yhteyttä ylemmälle taholle.

Miten teidän koulussa toimitaan..diabeetikoiden ja näiden shokkeilevien kanssa??
 
Niin se vaan on
Opettajien (kuten lastentarhanopettajien) vastuulla ei ole lasten lääkitykset.On se sitten insuliini,allergia tms.Se on vastuukysymyskin.Heillä(tai ainakin todella harvalla on) ei ole siihen koulutusta.Toki he apua soittavat tarvittaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Mä kyllä luulen, että jos tarve tulee Epipenille, niin ei se opettaja voi olla tuikkaamattakaan. Kyllä se on varmasti niin kamala tilanne, että idioottikin tajuaa että nyt täytyy tuikata.
Voi olla, mutta nyt on tää eka ongelma et missä sitä säilytetään.. Terkalla missä se ei ole aina saatavilla.. Ja aikaa ei ole kauheesti siinä tilanteessa soheltaa.
 

Yhteistyössä