Onko tää siis vaan talvikuivaa ihottumaa??? sis. kuvaa

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä tytöllä samntapaista jaloissa, pepussa ja kämmenen päällä.

Aika-ajoin tuollaista tulee ja sitten yht´äkkiä häviää tai laimenee. Rasvaa laitan kun kutittaa. En tiedä mistä tulee.
Mäkin oon vaan rasvannut, välillä se on parempi ja välillä huonompi. Ensin perusvoide alle ja pahoihin kohtiin kortisonia (jollei iho ole rikki)
 
pullamurmeli
Vois olla nokkosrokkokin. Mulla on ollu itsellä nyt aikuisena kolme kertaa ihan kunnollinen allergisen reaktion tms. aiheuttama nokkosrokko, eli urtikaria. Näytti jokseenkin samalta, tosin en voi kyllä noista kuvista varmuudella sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Meillä tytöllä samntapaista jaloissa, pepussa ja kämmenen päällä.

Aika-ajoin tuollaista tulee ja sitten yht´äkkiä häviää tai laimenee. Rasvaa laitan kun kutittaa. En tiedä mistä tulee.
Mäkin oon vaan rasvannut, välillä se on parempi ja välillä huonompi. Ensin perusvoide alle ja pahoihin kohtiin kortisonia (jollei iho ole rikki)
Tuollain olen minäkin rasvannut. Nyt pari kertaa laittanut Bebanthenia. Mitään yliverto rasvaa en ole löytänyt, monia olen kokeillut. Lääkärille näyttämistä olen miettinyt....
 
vieras
Näyttäs talvikuivalta,meillä tytölle tulee naamaan,eli siihen osaa mikä paljaana ulkona,itsellä kädet ja jalat karseessa kunnossa,kädet kun puristan nyrkkiin niin veri tirskuu ja jaloissa myös mennyt jo haavoille asti vaikka kuinka rasvaan,hetki menee niin iho tottuu kulmään ja sit ne paranee.
Toinen voi olla allergia esim pesupulveriin,meillä just vaihdettiin pesupulveri jota oli 3v käytetty kun tytöllä alko siitä tulla kosketus reaktiota ja parani kun vaihdettiin merkki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Ensin perusvoide alle ja pahoihin kohtiin kortisonia (jollei iho ole rikki)
Ohje on, että ensin kortisonivoide kutiseviin kohtiin ja sitten perusvoiteella rasvataan muuten. Näin kortisonivoide ei laimene.

Kannattaa kokeilla erilaisia rasvakoostumuksia. Tietyssä ihoärsytys-vaiheessa toimii vesipitoisempi paremmin ja toisena hetkenä rasvaisempi. Meillä pojalla on atooppinen iho ja nyt oon vähitellen oppinut missä vaiheessa mikin rasvatyyppi toimii parhaiten.

Sellaisen ohjeen olen saanut, että vesipitoisempi tuo iholle kosteutta. Rasvapitoisempi muodostaa iholle kalvon, joka estää kosteuden haihtumisen iholta. Väillä rasvaisempi saattaa ärsyttää, juuri tuon 'kalvon' takia.
 

Yhteistyössä