onko tää noroa?

  • Viestiketjun aloittaja "Moomu"
  • Ensimmäinen viesti
"Moomu"
lapsella 1v3k alkoi oksentamaan eilen, koko päivä oli oksentamista. tänään alkoi vesiripuli, oksentelua ei ole ollut, mutta 10 kertaa ripuloinut.

ei oikein halua juoda millään floridralia, mehua, maitoa, mehukeittoa, velliä.
lähes kaikkea olen kokeillut. tänään on mennyt alas n. 3dl yhteensä juomia. onneksi ei ole oksentanut enää.

lisäksi tänään itse oksensin kaaressa 6 kertaa, ikinä en muista tolla lailla oksentaneeni. pitääkö lasta viiä lääkäriin jos on viel huomenna oksentelua/ripulia vai kuin pitkään voi katsoa? Kuulostaako tää rotalta vai norolta, jos mullekin tarttunut. Mies on viel ok.
 
"vieras"
Voi hyvinkin olla noro, mutta voi olla joku toinenkin virus. Meillä kävi joku vastaava läpi koko perheen. 1,5-vuotias oksenteli päivän ja ripuloi 3, siinä vaiheessa alettiin jo miettiä, että jos vielä jatkuu niin viedään näytille. Mutta oli kuitenkin ihan reipas itsensä ja tautikin meni sitten ohi.

Lapsen kunnon mukaan näytille.
 
Voi olla noroa tai sitten ei.
Seuraa lapsen vointia tarkasti ja herää yölläkin juottamaan puolentunnin/tunnin välein vähän kerrallaan jotain ja katsomaan vointia.!

Meillä muutama viikko sitten iski noro, ja koko porukka, lapset ja aikuiset tunti sen jälkeen ku tauti iski niin ambulanssilla sairaalaan. Meni todella heikkoon kuntoon aikuinenkin nopeassa ajassa, joten kehottaisin todella tarkasti seuraamaan lapsen vointia.!

Lapset ei tippaan joutunut (ikää 10kk), mutta yliopistollisessa sairaalassa olivat seurannassa niin kauan, että tauti meni ohitse. Sanoivat, että noin pienen lapsen kanssa ei ole leikkiminen, voi mennä muutamassa tunnissa todella heikkoon kuntoon.

Esimerkkinä minä itse, jota äiti oli käyttänyt lääkärissä, lääkäri laittanut kotiin, ja kahden tunnin kuluttua olinkin sitten jo teholla kuivumien vuoksi, ja lääkäri oli sanonut, että jos tunnin parin päästä olisit ambulanssin soittanut, niin olisi voinut olla, ettei lapsi enään hengissä olis. (tuolloin itselläni ikää ollut vajaa 2 vuotta)

Mutta voimia sinne teille, ja toivottavasti menee pian ohitse.!
 
Viimeksi muokattu:
"moomu"
lapsi oli väsynyt ja meni jo nukkumaan..jos se ei yöllä oksenna tai ripuloi niin voiko se nukkuessaan kuivua ilman et sen huomaa? et pitääkö oikeesti herätellä?
 

Yhteistyössä