Onko täällä paljonkin kirjoitustaidottomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan kirotusvihre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Koen että tämä on jutustelupalsta eikä mikään äidinkielen osaamisen näyttöpaikka. Jos kiireesti kirjoitan, niin vihreitä saattaa tulla ja tunnustan että en jaksa oikolukea teksistäni jokaista pilkunpaikkaa, koska kirjoitan nopeasti ja haluan rajallisella ajallani tuoda "kaikki" ajatukseni julki. =)
Ja sheän on toedettu että tesktiä ymmrätää kuhnan esnimmäinen ja vimimeinen krjarin on okiein. :) Ihan joku yliopistotasoinen tutkimus lienee aiheesta

Ei mun tarvitse oikolukea tekstiäni, jotta yhdyssanat tulisivat oikein. Ne tulee automaattisesti.

Minulla ei tule enää, vaikka olin koulussa hyvä äidinkielessä ja pidän paljon sanoista ja mietin niitä merkityksiä. Täällä oli just joku päivä linkki yhdyssanatestiin ja eka meni minulta oikein huonosti =) Sattui juuri niin hankalia sanoja. Toinen meni paremmin. Koitan välttää ilmaisuja, joista en ole varma. Esimerkiksi seuraava, en ole varma onko se toisin päin vai toisinpäin . Olen unohtanut ne muistisäännöt, koulusta on aikaa niin paljon eikä minun tarvitse kirjoittaa kovinkaan muodollisesti missään, ei työn puolestakaan. Kyllä sellaiset tavalliset menevät automaattisesti oikein.

no mitä sitten jos tulee virheitä?

jos asia tulee selväksi. En oo vielä yhtään tekstiä lukenu mitä en ymmärtäisi virheiden takia. Kyllä onnex aivot sen verta toimii et pystyy käsittään mitä asialla tarkoitetaan.

no kaikki ei tietenkään voi ymmärtää kirjotusvirheitä sisäältäviä tekstejä ja varmaan hirveesti sit suututtaa kun monta hyvää juttua jää ymmärtämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja -vieras-:
Alkuperäinen kirjoittaja -vieras-:
Mulla on virheitä varmaan enemmän kun laki sallii, mutta olkoon. Enpä ole mitään äidinkieltä, käsittääkseni, täällä tenttaamassa:D

Tenttimässä, heh!

Just. Huomasit ilmeisesti itsekin, ettei sanoma mene perille, jos ei kiinnitä edes vähän huomiota näihin pilkunnussimisasioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan kirotusvihre:
Kiitos vaan makeista nauruista. Täällä on välillä niin hulluja otsikkoja, ettei tosikaan. Pakastevihannekset raskaana jne. Tai sitten on kirjoitettu kaikki yhdys sanat kuten joulu pukki erikseen, eikä lauseessa ole mitään järkeä.

Olettaisin, että täällä kirjoittelee pääasiassa aikuiset tai ainakin sellaiset, jotka ovat joskus koulussa osallistuneet äidinkielen opetukseen. Miksi niin moni kirjoittaa mitä sattuu? Ettekö itse huomaa yhdyssanavirheitä vai eikö teitä haittaa yhtään ne? Mun lukemista häiritsee, jos on ihan hassusti kirjoitettua ja saa ihan väärän käsityksen koko asiasta. Pakastevihannekset ei kai voi olla raskaana vai voiko? :laugh: :laugh:

:laugh: :laugh:

ei kait kukaan järkevä ihminen kuvittele että pakastevihannekset on raskaana. Suosittelen pikaista avun hakemista! :D

Alkuperäinen kirjoittaja voihan kirotusvihre:
Kiitos vaan makeista nauruista. Täällä on välillä niin hulluja otsikkoja, ettei tosikaan. Pakastevihannekset raskaana jne. Tai sitten on kirjoitettu kaikki yhdys sanat kuten joulu pukki erikseen, eikä lauseessa ole mitään järkeä.

Olettaisin, että täällä kirjoittelee pääasiassa aikuiset tai ainakin sellaiset, jotka ovat joskus koulussa osallistuneet äidinkielen opetukseen. Miksi niin moni kirjoittaa mitä sattuu? Ettekö itse huomaa yhdyssanavirheitä vai eikö teitä haittaa yhtään ne? Mun lukemista häiritsee, jos on ihan hassusti kirjoitettua ja saa ihan väärän käsityksen koko asiasta. Pakastevihannekset ei kai voi olla raskaana vai voiko? :laugh: :laugh:

Purskahdin nauruun kun luin sun kolmannen lauseen yhdys sanat-version...mä olisin ainakin tarkistanut oman tekstin oikeellisuuden ennen kuin alan kielivirheistä saarnaamaan :D

Mut tosiaan mä en ainakaan mitään kirjoitusvirheitä mieti, kirjoitan puhekieltä ja jne. niin se vaan on keskustelupalstoilla...lueppas vaikka suomi24 palstaa...kaksplussalla on suorastaan kirjailijoita siihen verrattuna.

Minä teen varmasti virheitä ja tulen aina tekemään ja mitä väliä koska eiköhän jokainen kumminkin jotenkin ymmärrä mistä on kyse. Välillä ei näppis ota isoa kirjainta...

Tekee toimittajatkin virheitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Minä teen varmasti virheitä ja tulen aina tekemään ja mitä väliä koska eiköhän jokainen kumminkin jotenkin ymmärrä mistä on kyse. Välillä ei näppis ota isoa kirjainta...

Tekee toimittajatkin virheitä. Kukaan meistä ei ole täydellinen.

Toimittajien kirjoitukset ne vasta ovatkin kamalaa luettavaa...Oikeinkirjoitus todella pahasti hakusessa
Tyyliin 5:s yö tai 13:ta kissaa...

Kaksi sanaa, joista palstoilla tulee aina mitä kummallisimpia variaatioita (oikein hauskoja) ovat college (mm. colitsi, kollege, colege, kolitsi) ja fleece (mm. fliissi, flease). Ihmisten mielikuvitus on rajaton ; )

Mun teksteistä löytyy ainakin virheitä paljon, mä silti osaksi syytän siitä mun näppäimistöä, kaikki näppäimet kun eivät kunnolla toimi vaan niitä pitää hakata välillä oikein voiman kanssa ja kun nopeaan kirjoittaa niin usein huomaa, että kirjaimia on jäänyt välistä :whistle:

Yhteistyössä