Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Koen että tämä on jutustelupalsta eikä mikään äidinkielen osaamisen näyttöpaikka. Jos kiireesti kirjoitan, niin vihreitä saattaa tulla ja tunnustan että en jaksa oikolukea teksistäni jokaista pilkunpaikkaa, koska kirjoitan nopeasti ja haluan rajallisella ajallani tuoda "kaikki" ajatukseni julki. =)
Ja sheän on toedettu että tesktiä ymmrätää kuhnan esnimmäinen ja vimimeinen krjarin on okiein.Ihan joku yliopistotasoinen tutkimus lienee aiheesta
Ei mun tarvitse oikolukea tekstiäni, jotta yhdyssanat tulisivat oikein. Ne tulee automaattisesti.
Minulla ei tule enää, vaikka olin koulussa hyvä äidinkielessä ja pidän paljon sanoista ja mietin niitä merkityksiä. Täällä oli just joku päivä linkki yhdyssanatestiin ja eka meni minulta oikein huonosti =) Sattui juuri niin hankalia sanoja. Toinen meni paremmin. Koitan välttää ilmaisuja, joista en ole varma. Esimerkiksi seuraava, en ole varma onko se toisin päin vai toisinpäin . Olen unohtanut ne muistisäännöt, koulusta on aikaa niin paljon eikä minun tarvitse kirjoittaa kovinkaan muodollisesti missään, ei työn puolestakaan. Kyllä sellaiset tavalliset menevät automaattisesti oikein.