onko täällä oikeesti noin idiootteja ihmisiä, että..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RaiRai:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mikä ongelma sinulla nyt tarkalleenottaen on? Miksi et osaa puolittaa sitä? Elä laita jääkaappiin vaan puolita huoneenlämpöinen, niin ei ole kova.

Kyllä se huoneenlämpöinen on tosi kova.
Mietin että millä sen sais pehmeemmäksi, mutta tuskin millään.
Ehkä mun on vaan sitten koitettava veistää..
Kiitos vaan.
Ja kyllä kiireessä (aikaa minuutti ennen apteekin kiinni menoa) ihminen tekee virhevalintoja, varsinkin kun selkeästi kysyin että mitä suppoa noin 9 kiloiselle, ja että tarvitsen sekä panadolia että buranaa. Sain nämä, joten en kyllä ihan niele sitä että olisi pelkästään minun ongelmani.

Anteeksi että vaivasin.. toivoin kerrankin harmaana saavani täältä asiallisia vastauksia, mutta jokaisen oli jollain tapaa pakko ns. vittuilla tai vähätellä.

Eihän supot edes ole kovin kovia :o

no peräpukamasupot on mutta ei burana- tai panadol-supot.

ap:lle seuraavaa kertaa varten: voit ihan hyvin antaa sen kokonaisen supon lapselle. kuhan et anna liian usein. hätätapaus ku on niin ei tarvi ruveta puolittelemaan. mutta teräväkärkinen veitsi toimii aika hyvin. samoin kuorimaveitsi jos haluat veistää. partakoneen terää joku tässä ketjussa jo ehottikin eli jos on vanhanmallisia höyliä niin uudenkarheella terällä sen saa myös pituussuunnassa halki. sie varmaan tiiät itekki että millään puisella voiveittellä sitä ei halki saa vaan pitää olla terävämpi. jokaisessa keittiössä luulis olevan joku seuraavista: terävä leipäveitsi, kuorimaveitsi, fileerausveitsi, pihviveitsi tai hedelmäveitsi. jos ei ole niin se ei ole kyllä meiän muitten palstalaisten ongelma. juustohöylälläki saat sitä veistettyä pienemmäksi kun olet sitä jääkaapissa hetken aikaa pitäny ettei se sula käsiin.

kiitos vaan oikeesti kaikille jotka auttoi. Ja eipä oo mukava kuulla että ihmiset pitää mua ihan avuttomana ja jotenkin avuttomana.
En vain tiennyt että supon edes voi puolittaa, ja oikeestikkin me asutaan sen verran landella että se apteekki oli just menossa kiinni, ja piti nopeesti saada jotain. Ja näin tuli sitten ehkä valittua huonosti :(

Itse olen vaan huolissani tuosta pienestä, ja pelkään että hän saa kuumekouristuksia kun ei tuo kuume ota laskeakseen.

Annettu on nyt sitä buranaa, toivotaan että auttaa.

ja anteeksi vielä kerran. Välillä vaan tuntuu että täältä saa tosi ilkeitäkin vastauksia juuri silloin kun tarttis eniten jeesiä.

Niin haukutaan vaikka idiootiksi...

siis panadolit on pehmeitä. buranat tosi kovia.

miten niin ois saanu kokonaisen antaa, mulla ei lukenu kyllä niin :O

onko siulla 60 mg vaiko 125 mg suppo?

*muoks* katoin tuoteselosteesta. voit antaa sen kokonaisen supon mutta vaan kaks kertaa päivässä. tuossa selosteessahan luki että puolikas suppo neljä kertaa päivässä.

eli tärkeintä on se, ettet anna sitä lääkettä liikaa saman päivän aikana.

saako kysyä: onko siulla ennestään lapsia vai onko tämä esikoinen? ja onko kuumetta ihan ekaa kertaa?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mikä ongelma sinulla nyt tarkalleenottaen on? Miksi et osaa puolittaa sitä? Elä laita jääkaappiin vaan puolita huoneenlämpöinen, niin ei ole kova.

Kyllä se huoneenlämpöinen on tosi kova.
Mietin että millä sen sais pehmeemmäksi, mutta tuskin millään.
Ehkä mun on vaan sitten koitettava veistää..
Kiitos vaan.
Ja kyllä kiireessä (aikaa minuutti ennen apteekin kiinni menoa) ihminen tekee virhevalintoja, varsinkin kun selkeästi kysyin että mitä suppoa noin 9 kiloiselle, ja että tarvitsen sekä panadolia että buranaa. Sain nämä, joten en kyllä ihan niele sitä että olisi pelkästään minun ongelmani.

Anteeksi että vaivasin.. toivoin kerrankin harmaana saavani täältä asiallisia vastauksia, mutta jokaisen oli jollain tapaa pakko ns. vittuilla tai vähätellä.

Siis mitä ihmettä, mun mielestä oot kyllä saanu asiallisia vastauksia ainakin tähän ketjuun. Toista en oo lukenut..

Alkuperäinen kirjoittaja menepäs itseesi.:
kiitos vaan oikeesti kaikille jotka auttoi. Ja eipä oo mukava kuulla että ihmiset pitää mua ihan avuttomana ja jotenkin avuttomana.
En vain tiennyt että supon edes voi puolittaa, ja oikeestikkin me asutaan sen verran landella että se apteekki oli just menossa kiinni, ja piti nopeesti saada jotain. Ja näin tuli sitten ehkä valittua huonosti :(

Itse olen vaan huolissani tuosta pienestä, ja pelkään että hän saa kuumekouristuksia kun ei tuo kuume ota laskeakseen.

ja anteeksi vielä kerran. Välillä vaan tuntuu että täältä saa tosi ilkeitäkin vastauksia juuri silloin kun tarttis eniten jeesiä.

Menen :'(
Anteeksi vielä kerran.

ja edelliselle, pihviveitsellä yritin.. kiitos viesteistäsi.

Anteeksi vielä kerran.

kokeile puolittaa se seuraavalla kerralla niin että se on vielä siinä pakkauksessa. eli et oo repassu sitä auki. sillon se ympäröivä materiaali suojaa sitä suppoa eikä se niin herkästi murennu.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis panadolit on pehmeitä. buranat tosi kovia.

miten niin ois saanu kokonaisen antaa, mulla ei lukenu kyllä niin :O

onko siulla 60 mg vaiko 125 mg suppo?

*muoks* katoin tuoteselosteesta. voit antaa sen kokonaisen supon mutta vaan kaks kertaa päivässä. tuossa selosteessahan luki että puolikas suppo neljä kertaa päivässä.

eli tärkeintä on se, ettet anna sitä lääkettä liikaa saman päivän aikana.

saako kysyä: onko siulla ennestään lapsia vai onko tämä esikoinen? ja onko kuumetta ihan ekaa kertaa?

esikoinen on. monta vuotta odotettu, vaikket sitä kysynyt.
kuumetta on kolmatta kertaa.. ekaa kertaa lääkäri kertoi että voi antaa muutakin kuin panadolia.
viimeksi oltiin 3 yötä sairaalassa kun crp oli pilvissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Anteeksi vielä kerran.

kokeile puolittaa se seuraavalla kerralla niin että se on vielä siinä pakkauksessa. eli et oo repassu sitä auki. sillon se ympäröivä materiaali suojaa sitä suppoa eikä se niin herkästi murennu.

Kokeilen kiitos :) Eipä tullut itselle mieleen, mutta hyvinkin voi olla noin :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kannattaa varmaan vastaisuudessa ostaa kaappiin oikean kokoisia suppoja. Rauhassa, silloin kun ei ole kiire ja vielä se tauti päällä. Se on sitä enakointia.

Jep näin teen, en vain tiennyt että saa antaa molempia.. kun ei ole ennen sanottu.

ja jos kuumetta on usein ja se menee noin korkeelle niin pyyä neuvolalääkäriltä resepti pronaxeniin. se on litkua ja se on helpompi annostella suun kautta kun siinä tulee mukana ruisku johon sen voi annostella.

paranemisia tosiaan pienelle :hug:

eihän näitä voi tietää jos ei ole kokemusta ennestään. parasetamolia ja tulehuskipulääkettä saa antaa samanaikasesti mutta kahta tulehuskipulääkettä ei. panadolissa vaikuttava aine on parasetamol ja buranassa ibuprofeeni. tuon pronaxenin kanssa saat antaa myös panadolia mutta et buranaa.

ei saatu nyt tuota pronaxenia kun tyttö ei ole vuotta, eikä paina vielä 10kg. Ensi kerralla sitten.
Vaikka luulen ettei se eroa tosta panadolin nestemäisestä ja tulee ylös.
Mutta nyt on tärkeintä saada toinen siedettäviin lämpöihin. Alkaa jo vähän piristyä tuossa.
Kiitos kaikille ihan oikeesti :) Ja anteeksi vielä kerran kimpaantumiseni.
Nyt lähden lukemaan kirjoja tyttöselle :)

Vielä kerran, KIITOS :flower: :flower: :flower:

En nyt ole läheskään kaikkea lukenut, mutta Burana-supon puolittamisen kanssa olen minäkin ollut ongelmissa. Alle 9-kiloiselle on pitänyt antaa PUOLIKAS. Veitsellä halkaistessa toinen puoli on murentunut käyttökelvottomaksi. Ylläripylläri, parhaiten olen saanut puolitettua käsin... Ei murennu, joskaan ihan tasan puoliksi en ehkä ole saanut.

Yhteistyössä