Onko täällä muita yhden lapsen äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lenita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on 2007 syntynyt lapsi, joka on vielä 2 kk ajan ainokainen. Sitten syntyy pikkusisarus :)
Me halusimme olla pitkään yksilapsinen perhe, vaikka esikoinen onkin ollut helppo lapsi. Monet kyllä ihmettelevät tällaista tahallista pitkää (6 vuoden) ikäeroa, vaikka mun mielestä se on aika hyvä vaihtoehto, jos painii yksi/kaksilapsisuuden maastossa eikä ole mitään terveys- ym. ongelmia.

Mutta teille kaikille, jotka ette ole voineet saada toista lasta: Onhan se elämä erittäin täysipainoista yhdenkin lapsen kanssa! Sitten voi nauttia siihen sisältyvistä hyvistä puolista kuten helpommasta arjesta, liikkumisesta jne.

Joo kai se olisi opittava nauttimaan tästä elämästä, eikä aina murehdittava jotakin... minulla on sellaiseen taipumusta.

Siitäkin tunnen valtavaa kaihoa, että lapsi on JO 5-vuotias. Että olenko varmasti nauttinut hänen vauva-ajastaan ja taaperovuosistaan, vai kuluiko aika vaan itsestään ohi...

Mulla yks 6-vuotias poika. Oman terveydentilani takia en voi tehdä enempää lapsia. Joten turha harmitella ja miettiä, miten olisi jos olisi enemmän. Minun tilanteessani siis.

Olen opettanut lastani sosiaaliseksi jo ihan vauvasta lähtien. Hänellä on 5 serkkua, kaikki pienellä ikäerolla. Sekä myös paljon hyviä kavereita on lapsella.

Omaa vauvakuumettakaan ei mulla ole, kun olen ennen omaa lasta elänyt uusperheessä 5 vuotta, jossa miehellä oli kaksi lasta.

Turha murehtia tai jossitella suotta. Toki ap:n tilanteessa on kai vielä mahdollisuus saada lapsi, jos pääsette yhteisymmärrykseen lapsiluvusta ja jos sattuu sellainen pieni ihme vielä..

Mulla yks 6-vuotias poika. Oman terveydentilani takia en voi tehdä enempää lapsia. Joten turha harmitella ja miettiä, miten olisi jos olisi enemmän. Minun tilanteessani siis.

Olen opettanut lastani sosiaaliseksi jo ihan vauvasta lähtien. Hänellä on 5 serkkua, kaikki pienellä ikäerolla. Sekä myös paljon hyviä kavereita on lapsella.

Omaa vauvakuumettakaan ei mulla ole, kun olen ennen omaa lasta elänyt uusperheessä 5 vuotta, jossa miehellä oli kaksi lasta.

Turha murehtia tai jossitella suotta. Toki ap:n tilanteessa on kai vielä mahdollisuus saada lapsi, jos pääsette yhteisymmärrykseen lapsiluvusta ja jos sattuu sellainen pieni ihme vielä..

Joo jos minullakin olisi tilanne että en yksinkertaisesti voisi saada lisää lapsia, olisi tunne varmaan toisenlainen. Mutta kun nyt olisi vielä pieni mahdollisuus...

Meillä ainokainen 6-vuotias, ja jos ei ihmettä tapahdu, jää ainoaksi lapseksemme. Yritystä takana 4 vuotta, johon sisältyy kohdunulkoista raskautta yms., ja nyt todettu, että en enää ilman koeputkihedelmöitystä voi raskautua. Olemme päättäneet, että hoitoihin emme lähde, vaikka päätös ei helppo ollut. Olen pikkuhiljaa alkanut jollain tasolla sopeutua ajatukseen, mutta eniten minuakin mietityttää ja harmittaa, ettei lapsellamme ole sisaruksia. Toki joku voi väittää meitä hölmöksi, kun emme hedelmöityshoitoihin lähde, mutta pitkän mietinnän jälkeen se tuntui kuitenkin oikeammalta ratkaisulta.

[QUOTE="vieras";28003873]Meillä ainokainen 6-vuotias, ja jos ei ihmettä tapahdu, jää ainoaksi lapseksemme. Yritystä takana 4 vuotta, johon sisältyy kohdunulkoista raskautta yms., ja nyt todettu, että en enää ilman koeputkihedelmöitystä voi raskautua. Olemme päättäneet, että hoitoihin emme lähde, vaikka päätös ei helppo ollut. Olen pikkuhiljaa alkanut jollain tasolla sopeutua ajatukseen, mutta eniten minuakin mietityttää ja harmittaa, ettei lapsellamme ole sisaruksia. Toki joku voi väittää meitä hölmöksi, kun emme hedelmöityshoitoihin lähde, mutta pitkän mietinnän jälkeen se tuntui kuitenkin oikeammalta ratkaisulta.[/QUOTE]

joo ei varmasti olisi hoidot helppoja. Meillä mies sanonut että ei halua ehdottomasti hoitoihin eikä se minuakaan houkuttele. Täytyy opetella olemaan entistä onnellisempi tästä yhdestä ihanasta tytöstä :)

Harmi, ettei joidenkin aivoihin saada "särkymävaraa" :( :hug:

Yksi meilläkin, iso tyttö jo (15v). Ystäviä ja serkkuja löytyy, vaikka sisaruksia ei ole. Huikkasin kysyä asiasta, eikä kuulemma milloinkaan ole sisaruksia kaivannut :)

Meil on yks 5v ja toista ei tule. Mikään ei ole taattua eikä sisarukset välttämättä ole se onni, kuten ei itsellänikään. Sekään ei ole peruste monelle lapselle että on se "menetysvara", menetettyä ei kukaan voi korvata sisaruksista. Meillä on riittämiin yhdessä ja hyvä näin.

Meil kävi silleenkin että tätä lasta ootettiin ja kaivattiin niin kauan että tavallaan se yksi onnistuminen kuittasi asian. Olin niin onnellinen saatuani ylipäätään lapsen että lisää ei oo yritettykään. Aikanaan halusin 2-3 lasta, se kutistu siihen että jospa yhdenkn saisi....

Meilläkin on vain yksi lapsi, tyttö 3v. Toista lasta ei yrityksestä huolimatta ole saatu. Ehkä muutama vuosi vielä yritetään mutta aika moni lääkäri on sanonut että saat olla tyytyväinen että sait edes yhden. Munasarjojen vajaatoimintaa on, mihin ei auta edes hoidot. Lisäksi eka raskaus oli vaikea ja synnytys ja tietysti pelottaa miten terveys kestäisi toista raskautta. Ikääkin on jo 38v.

Oletteko muut aatellut lahjasoluja jos hoidot ei omilla toimi. Meillä tämä on vielä harkinnassa, kun siihen liittyy niin paljon muutakin mietittävää.

Harmittaa kyllä jos lapsi ei saa sisaruksia, 1 serkku vain on, poika.

Täällä. Yksi on -06 ja yhdessä pysyy. Terveysriskit on liian suuret ja ikäkin alkaa painaa. Olen enemmän kuin onnellinen tästä yhdestä, sillä meillä ei lääkäreiden mukaan pitäisi olla yhtään. Hänellä on kaksi isompaa serkkua, jotka ovat ottaneet pikkusisarekseen ja uskon, että ovat aikuisina ne lähimmät, jos/kun vanhemmista aika jättää.

Meillä myös yksi lapsi. Tällä hetkellä juuri täyttänyt 3vuotta. Vuoden verran yritetty toista lasta vaan kroppa niin sekasin keskenmenosta että näyttää siltä ettei hetkeen ole lisää lapsia meille tulossa. Vauva kuume on valtava, sitä ei voi sanoin kuvailla. Meinaan pillahtaa itkuun kun joku edes mainitsee sanaa vauva. Asiastakaan ei tiedä kukaan muu kuin minä ja mieheni että yritämme toista, joten hankala kellekkään asiasta purkautua. Itse olen pienestä perheestä minulla ei ole kuin yksi oikea pikkusisko ja 2 sisar puolta ( aikuisia ). Toivon kovasti että jossain tulevaisuudessa meillä olisi ainakin se neljä lasta. Mutta unelmoida saa, joten ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaa. Toisaalta en tiedä miten kestäisin tän tilanteen jos tyyliin nyt olisin viimeisillään raskaana ja pitäisi valmistautua ainokaisen lapsen leikkuuseen. Tää on elämää ja toisille suodaan lisää lapsia ja toiset jää ainokaiseksi.

Yhteistyössä