Onko täällä muita, jotka odottavat yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja khalawah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

khalawah

Aktiivinen jäsen
02.06.2007
1 681
0
36
Ero tuli kolmisen viikkoa sitten, nyt rv 5+ jotain, ultrassa selviää ensi viikolla tarkemmin. Jaksaminen on aika tiukilla jo eronkin vuoksi, miehellä uusi nainen ja itse en oikein tiedä mitä ajatella.. Vauva on toki tervetullut ja ihana asia, mutta silti mietityttää moni juttu.

Onkos muita? :)

Niin ja kolmatta odottelen.

Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
ja pahoitteluni,että sinulle kävi niin. :hug: Tietääkö entinen miehesi raskaudesta? Ja jos niin mitä tuumasi?
Jaksamisia sinulle. Sinusta tulee varmasti hyvä äiti. =)

Entinen tietää kyllä, eipä osannut sanoa oikein mitään. Totesin hänelle, että näillä näkymin en halua häntä odotukseen millään tavoin mukaan.

Kiitos
:hug:

Odotan myös yksin mutta vauvoja on masussa kaksin kappalein :heart: :heart: (tyttöjä molemmat =) ) Viikkoja on jo 31+3. Lasten isä ei halua olla missään tekemisissä pienten kanssa. Alussa oli todella vaikeaa ja mietin todella tarkkaan, että annanko raskauden jatkua, mutta nyt kun ollaan jo pidemmällä niin olo on helpottunut kummasti. Olen myös päättänyt että kun ei isää lapset kiinnosta niin saa luvan pysyä poissa lasten elämästä sitten jatkossakin. Yksin minä en näitä alulle saanut mutta olen meistä kahdestä näköjään se ainut joka kantaa vastuunsa.
Voimia kovasti sinulle ja usko siihen, että joskus se olo kyllä helpottaa, vaikka kaikki näyttää nyt synkältä. Toivottavasti sinulla on hyviä ystäviä ympärilläsi, jotka pitävät sinua kasassa vaikeimpina aikoina. Ystävien avulla minäkin selvisin taas "elävien kirjoihin". =) :hug:

mikille iso :hug: rohkeudesta pitää pienet synkimälläkin hetkellä--
varmasti sen tunne kun saat vauvat syliisi palkitsee monet murheet j tunteet. :hug: :heart:
onnellista loppu odotusta sinulle :flower:

mä odotin ekaani yksin ja kaikki meni vallan mainiosti, ehkä jopa paremmin kun että ois ollu mies siinä. varsinkaan sellanen ku mun pojan isä on :/ nyt on uus suhde ja toista odotan vkolla 19+3. tsemppiä sulle odotukseen ja hyvin tuut jaksamaan! :flower: :hug:

Täälä kans yks yksin odottaja =) esikoinen on 2v5kk ja tää masukaveri jo viikoilla 36+3. Erottiin tulevan isän kanssa ihan alkuraskaudessa eikä oo herrasta pahemmin odotus aikana kuulunut.Hänelle olen ilmoittanut että saa olla mukana lapsen elämässä jos vaan haluaa,mutta hänen on ite oltava aktiivinen yhteyden ottojen jne.suhteen. Hieman ehkä vaikeuttaa/helpottaa että hän asuu n.150km päässä... Mutta onnellinen olen tulevasta vauvasta ja oma äitini on ollut mukana tässä odotuksessa 10+++++++ :heart:

Nyt on alkanut synnytys jännittään kun yksin asun,mutta onneks siihenkin sain helpotuksen kun äiti lupas tulla meille yökylään tästä eteenpäin.

yksäiti+ hippu rv36+3

Me myös ihan kaksin vaavin kanssa.
Nyt rv 39+4 eli lähtöä odotellessa...
Lapsen isällä meni pupu pöksyyn jo heti kun ilmoitin raskaudesta. Mutta vasta nyt kun uusi tyttöystävä tuli kuvioihin, hän päätti ettei olekaan missään tekemisissä lapsensa kanssa ja kehtasi vielä alkaa epäillä isyyttään (kukakohan ne ajatukset sen päähän istutti...??). Oltiin tapailtu 2,5vuotta(ei kuitenkaan seurusteltu) ja käytin pillereitä,eli ei siis suunniteltu raskaus! Mutta niin se vaan joulun anteliaisuus kostautui!!! ;)
Älkää käsittäkö väärin, en todellakaan ole katkera, mutta ihan sitä mieltä että miesten kanssa ei voi muutenkaan elää. Lapsi on ihana asia ja varmasti löytyy tukea ystävistä ja läheisistä koko prosessin ajaksi! Lykkyä teille kaikille!
Erityinen hatunnosto mikille! Upea juttu, varmasti päätös vaati "munaa" enemmän kun mitä ukoltas löyty!
:laugh:
T+T

tai siis kahden pikku pojan kera kolmatta odotan.Rv 36+4. Exän kanssa erottiin ennenku plussasin ja päätettiin joka tapauksessa muuttaa erilleen, mutta pitää lapsukainen.En kylläkään sillä tapaa odota yksin kun exäkin on kuitenkin lähössä synnytykseen ja yhdessä pyöritetään tätä arkea vaikkei saman katon alla asutakaan. alussa hirvitti ja pelotti, mutta kun oon nähnyt et exästäkin kasvo isukki kun mä en oo sitä passaamassa ja rapuloita hoitelemassa niin päätös on ollut oikea:)

Jep, odottelen yksin - RV 36+3 - ja takana (vai edessäkinkö) värikäs tarina.
Vauva on parin kuukauden seurustelun hedelmä, lapsen 'isä' ikänsä puolesta aikuinen - henkisesti 3-v tasolla ja aika .... hmmmmmh ... tyyppi. Mun vauvalla näytäisi olevan serkut , ehkä jopa isovanhemmat siltä puolelta - olen mennyt 'isän' ohi näissä asioissa.

Oon ollut edesauttamassa Tuike yhdistystoimintaa , ja järkkäämässä tietoiskupakettia ja koulutusta yodottajille.
Koulutus oli ekana Suomessa täällä Oulussa tässä 3 viiikon sisällä.
Päästiin sillä uutiskynnyksenkin yli - maanantaina oltiin valtakunnan radiossa. Voin laittaa linkin arkistoon ynnä muihin Tuike kamoihin , jos kiinnostaa..

Odotus ja vauvat lehteen tulee nähtävästi lähiaikoina juttu - toimittaja kävi mun luona keskiviikkona - semmoinen yodottajan selviytymisopas, kaikkea käytännönasiaa ja myös henkistä sälää...

Tsemppiä kaikille samassa veneessä seilaaville...

- papu & viola RV 36+3

Hei mä luin helistimen sivuilta siitä Oulun sessiosta! Onko toiminta laajenemassa koko maahan?
Täytyy sanoa että on se hieno juttu et noita järjestetään. Vaikka itse oonki ihan tietoisesti lähteny tähän yksin niin on se silti tässä "herkässä tilassa" rankkaa olla ainoa yksin odottaja synnytysvalmennuksessa...Mä vielä menin tyylikkäästi sinne myöhässä ja pyörryin kesken synnytysvideon (en kylläkään sen videon takia, mut niinhan ne muut luuli)! Oli muuten eka ja vika kerta siellä!
Mun lapsen isä kans täys kakara. Ei ikinä oo aikasemmin seurustellu edes ja ikää 28. Voitte siis vaan kuvitella miten vaikea ihminen voi olla! No menetys on hänen ja lasta se ei tuu näkemään niin kauan ku mä päätän. Hänen puolellaan vauvalla ei oo muuta sukua kuin mummo ja isomummo, mutta he eivät edes tiedä vauvasta vielä mitään. Asutaan kyllä suht lähekkäin ja aion heille kertoa vauvasta kun joskus törmään kadulla, en nimittäin tiedä heidän nimiään tms. tunnen vain ulkonäöltä.
T+T tänään 39+5

Yhteistyössä