onko täällä muita jonka lapset ei ikinä ole ollut yö kylässä ilman vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono?

Vieras
meillä on 4v poika ja se ei ole ollut ikinä yö kylässä missään ei etes halua mennä. ja poika1,5v eikä sekään. mietin vaaan ku miehen sukulaiset aina haukkuu mua et mun lapsista tulee jtn nyhveröitä yms ku ei ole ikinä missään yötä niillä on joka viikonloppu mummulassa yms..ollu pienestä asti.. yritn kerran et poika 4v ois menny mut rupes itkeen parkkipaikalla kun vaari tuli hakemaan että se ei halua mennä ku tulee ikävä...en sit antanu.päästän kyllä sit ku on ite valmis menemään. ite olin pienenä melkoinen yökylä luuta:D päivällä on sit eri asia olla erossa...ja nukkuu poika kyllä omassa huoneessa kotona..mut e mun mielestä oo tyhmää jos ei oo ollu vielä yötä missään.. ja sit ne ukon siskot valittaa et me ei käydä missään..ei olla juotu edes kohta 5,5vuoteen:D olen ylpeä siitä! pari suhde kuulemma kärsii kun ei käydä viihteellä yms..hah:Dme tehdäänkin sit kaikkea muuta;)

Meil on kohta 2v poika eikä oo ollut kylässä. Ei kyllä vielä puhu tms., joten ei suoraan osaa sanoa haluaako mennä vai ei. Kaikki sanoo mullekin tota, että ihan nyhverö pojasta tulee. Päivisin on kyllä ollu hoidossa isovanhemmilla muutamia tunteja eikä siinä oo mitään. Poika saa yöllisiä kauhukohtauksiakin aika usein eikä silloin kelpaa edes iskä, nukahtaa sitten mun kainaloon. Ilmeisesti ihan nyhverö jo nyt. Ainakin mun isän mielestä.

Meidän 3,5v tyttö ei ole käynyt yökylässä ilman vanhempia eikä mun mielestä tarvitsekaan.
Nyhveröisyyteen se ei liity millään tavalla.
Lapseni ei myöskään liiku yksin ulkona kadulla eikä se minusta tarkoita että mun täytyisi vielä hänen teini-iässään mukana kulkea, että se siitä nyhverö-teoriasta...
Perheessä myös 8kk vauva eikä hänkään ole ilman vanhempia yökyläillyt, eikä kyläilekään vielä pitkään aikaan. Toivottavasti. :)

Meidän vajaa 2-vuotias ei ole ollut ilman mua tai miestä missään yötä.
En raaski eikä koeta minkäänlaista tarvetta vielä antaa tyttöä yökylään.
Huonoja vanhempia vai, joopa joo!

meillä 3V ja 1V ei todellakaan ole olleet missään yökylässä, eivätkä ole menossakaan. Nyt mietitään että viitsiskö jättää isovanhemmille viikonlopuksi hoitoon (asutaan heidän kanssa muutenkin, eli siis omaan kotiin jäisi lapset) ja lähdettäisiin espanjaan viikonlopuksi miehen kanssa, vai vieläkö odotellaan että laspet olisi isompia.

2v on kerran ollut alkuyön mummolassa niin, että menimme sinne muutaman tunnin päästä perässä... jos synnytys tulee sopivasti, niin onhan se yöhoitoon laitettava, halusi tai ei :)

Mutta ei kyllä vielä ole mikään kiirekään. Turhia paineita en ota, eikä lapsikaan vielä moisista tajua.

Eikö teillä ole ketään läheistä, joka haluaisi pieniä yövieraita? Jos on, niin miksette anna lasta yökylään?

Mä olen kans pienenä ollut varsinainen kyläluuta, olisin joka viikonloppu ollut mummoloissa tai serkun luona jos äiti olis vaan päästänyt :) Ja ihan pienestä, siis n. 1-vuotiaasta asti olen yökyläillyt. Sen seurauksena olen todella läheinen mummojeni kanssa :) Omakin lapsi on 1-vuotiaasta asti yökyläillyt, aina jää mielellään mummulaan mummun ja tuffan silmäteräksi. Mummut asuvat lähellä ja käydään heillä viikottain.

meidän kohta 3v ei ole ollu yötä missään, päivät on hoidossa ja sekin tuntuu minusta pahalta.
menköön sit kun itse osaa ilmaista et haluaa mennä.
paljon ennemmin menen lapsen kanssa jonnekkin kun ilman lasta.
nytkin lauantaina mennään eläinpuistoon enkä malta odottaa!!
kohta se jo on yökylässä koulukavereiden luona ja sit on ikävä

[QUOTE="vieras";23421792]Eikö teillä ole ketään läheistä, joka haluaisi pieniä yövieraita? Jos on, niin miksette anna lasta yökylään?

Mä olen kans pienenä ollut varsinainen kyläluuta, olisin joka viikonloppu ollut mummoloissa tai serkun luona jos äiti olis vaan päästänyt :) Ja ihan pienestä, siis n. 1-vuotiaasta asti olen yökyläillyt. Sen seurauksena olen todella läheinen mummojeni kanssa :) Omakin lapsi on 1-vuotiaasta asti yökyläillyt, aina jää mielellään mummulaan mummun ja tuffan silmäteräksi. Mummut asuvat lähellä ja käydään heillä viikottain.[/QUOTE]

Kun ei ole. Mummot ja papat asuvat kaukana ja heitä nähdään muutenkin harvoin. Ja ovat jo iäkkäitä. Eikä vain yksinkertaisesti ole ketään...
Ole onnellinen että sinulla on mummot ja papat lähellä ja ottavat lapsesi yökylään! =)

Hienoa että olette ylpeitä saavutuksesta joka on teille tärkeä :)

Mä ole taas onnellinen siitä, että lapsilla ( 8v ja 5v ) on läheiset ja lämpimät välit, kuten mullakin oli, isovanhempiin.
Isovanhemmat haluavat lapset yökylään, mukaan risteilylle, lomamatkoille jne.
Ja olen ylpeä siitä, että lapset arvostavat tätä ja ovat mieluusti isovanhempien kanssa :)

Ihanaa että muutkin kuin me vanhemmat rakastavat meidän lapsia!
Ps. Myös kummit ovat läheisiä ja heidänkin kanssa lapset viettää aikaa ( myös yöllä )

En kyllä usko että pieni lapsi jää mistään paitsi jos yökyläilyitä ei ole - joutaa sitten kouluiässäkin. Mut tää on vaan miun mielipide.

Meillä ei oo oikein paikkaa minne antaa ja 2v. on tosi rutiininkipeä vielä iltaisin, jos ei halua lapselle turvattomuuden tunnetta. Nukkumisasiat oli vaikeita pitkään, joten en ihan vieläkään lähtisi niitä yökyläilyillä sekoittamaan, vaikka mahdollisuus olisikin. Mutta näin siis meillä. Joskus toki olisi ihanaa se vapaa ilta nimenomaan :)

Hienoa että olette ylpeitä saavutuksesta joka on teille tärkeä :)

Mä ole taas onnellinen siitä, että lapsilla ( 8v ja 5v ) on läheiset ja lämpimät välit, kuten mullakin oli, isovanhempiin.
Isovanhemmat haluavat lapset yökylään, mukaan risteilylle, lomamatkoille jne.
Ja olen ylpeä siitä, että lapset arvostavat tätä ja ovat mieluusti isovanhempien kanssa :)

Ihanaa että muutkin kuin me vanhemmat rakastavat meidän lapsia!
Ps. Myös kummit ovat läheisiä ja heidänkin kanssa lapset viettää aikaa ( myös yöllä )

Jopas sinä hyvän heitit "hienoa, että olette ylpeitä saavutuksesta" HÄH??
Jos ei ole yökylä paikkaa lapselle, niin SITÄ EI OLE!! Mitään saavutuksia tässä esitellä...

ai lapsi ei voi olla läheinen mummon kanssa ilman yökyläilyjä? Ompas omituista.

Mun lapsella on ainakin mummolassa mummon kanssa ihan omat jutut. Ja kun iltasin saattavat saunoa ja sitten yöpaitasillaan vaikka vielä pelailla jotain, niin se on todella kodikasta. Yön nukkuvat vieretysten.
Kyllä se paljon läheisemmäksi tekee välit, ku että joskus vaan kävis kääntymässä.

Mä ymmärrän hyvin ettei lapset ole ollut koskaan yön yli pois kotoa, joillakin ei yksinkertaisesti ole edes mahdollisuutta moiseen.. :) Eikä edelleenkää tuo ole mikään mittari äitiydelle, jokaisella on vaan ne omat tapansa toimia ja jokainen varmasti tuntee oman lapsensa ja tietää mitä hänen/heidän kanssaan voi tehdä ja mitä ei.

[QUOTE="joopa";23421893]Jopas sinä hyvän heitit "hienoa, että olette ylpeitä saavutuksesta" HÄH??
Jos ei ole yökylä paikkaa lapselle, niin SITÄ EI OLE!! Mitään saavutuksia tässä esitellä...[/QUOTE]

ap:han kirjoitti nimenomaan että on ylpeä tuosta kaikesta!

Ei siinä mitään puhuttu siitä ettei paikkaa ole mihin jättäis...
Ei toki kaikilla ole, mutta siitähän tuossa ei ollut kyse vai miten.

Mutta niin toi näyttää menevän: Ne joilla eii paikkaa ovat sitä mieltä että yökyläily on turhaa ja ne joilla paikka on niin vievät hyvillä mielin.

Yhteistyössä