Onko täällä muita frigideitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mikä on:

Frigidi tarkoittaa sukupuolisesti kylmää naista. Frigidi nainen on sukupuolisesti haluton eikä hänellä ole sukupuolitunteita. Hän ei pysty saavuttamaan ja ylläpitämään sukupuolista kiihottumista tai tuntemaan mielihyvää seksuaalisesta toiminnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä on:

Frigidi tarkoittaa sukupuolisesti kylmää naista. Frigidi nainen on sukupuolisesti haluton eikä hänellä ole sukupuolitunteita. Hän ei pysty saavuttamaan ja ylläpitämään sukupuolista kiihottumista tai tuntemaan mielihyvää seksuaalisesta toiminnasta.

Ja ap:lle, ei onneksi en ole.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Onpa mielenkiintoinen ketju. Minulla on teoria että seksihalut korreloivat huonon hemoglobiinin kanssa joten frigidit, tiedätkö hemppasi? Mikä se on?

Kiinnostuin! Mulla heittelee hemppa-arvot ja niin tietty myös halut. En ole pannut merkille korrelaatiota. Mihin teoriasi perustuu?

Onpa mielenkiintoinen ketju. Minulla on teoria että seksihalut korreloivat huonon hemoglobiinin kanssa joten frigidit, tiedätkö hemppasi? Mikä se on?

Mielenkiintoinen teoria. Mitään perusteita tälle? Oon itse aneeminen ja lähes frigidi...

No olen vuosia kärsinyt molemmista vaivoista ja sattumalta jokin aika sitten törmäsin nettisivuun joss kerrottiin että lievänkin anemian oire on libidon aleneminen.

Ja, pari vuotta sitten kun söin pidempää rautalääkitystä minulla oli myös haluja, silloin en tajunnut yhteyttä mutta muistan tuon ajan hyvin selvästi kun oikein mietin että mikä minuun oli mennyt kun normaalisti halut yhtä isot kuin pikkuvauvoilla, eli ei minkäänlaisia.

Nyt rautalääkitystä viikko takana, nyt ajattelin jatkaa ainakin neljä-viisi kuukautta niin nähdään.

No olen vuosia kärsinyt molemmista vaivoista ja sattumalta jokin aika sitten törmäsin nettisivuun joss kerrottiin että lievänkin anemian oire on libidon aleneminen.

Ja, pari vuotta sitten kun söin pidempää rautalääkitystä minulla oli myös haluja, silloin en tajunnut yhteyttä mutta muistan tuon ajan hyvin selvästi kun oikein mietin että mikä minuun oli mennyt kun normaalisti halut yhtä isot kuin pikkuvauvoilla, eli ei minkäänlaisia.

Nyt rautalääkitystä viikko takana, nyt ajattelin jatkaa ainakin neljä-viisi kuukautta niin nähdään.

Mäkin taidan nyt osallistua tähän seurantatutkimukseen. Palataan asiaan ja tähän ketjuun jonkin ajan kuluttua siis!

Alkuperäinen kirjoittaja mäkömuka:

Mäkin taidan nyt osallistua tähän seurantatutkimukseen. Palataan asiaan ja tähän ketjuun jonkin ajan kuluttua siis!

Ja mä myös! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mielenkiintoinen teoria. Mitään perusteita tälle? Oon itse aneeminen ja lähes frigidi...

Jaa että olis näin yksinkertaista? Onko tästä tutkimusta? Ja seksuaaliterapeutitko eivät tätä korrelaatiota tietäisi?

Kyllä se on varmasti tiedossa.

Kuten myös se että kilpirauhasen vajaatoiminta ja liikatoiminta vaikuttaa haluihin. Ja prolaktinooma. Ja munuaisten vajaatoiminta. ja...

Hmmm varmaan tietää että esim. päänsärkyyn on monta syytä, samoin tähän haluasiaan.

Mutta jos on perusterve, myös seksuaaliterveydeltään eikä ole traumoja tai henkisiä ongelmia, voidaan poissulkea monet syyt. Rautaa tarvitaan hormonien valmistuksessa kuten myös hapen kuljetukseen elimistössä ja vaikka näitä ei olisikaan niin jo jatkuva, uuvuttava väsymys ja heikkous vaikuttavat asiaan tosi paljon. Itse olen asian kokenut, se myös käy järkeen fysiologisesti joten nostetaan vain keskustelu uudelleen vaikkapa joulukuussa ja katsotaan.

Kyllä taas puhuu joku joka ei tiedä asiasta yhtään mitään.

Seksuaalinen kiihottuminen on fyysinen, monimutkainen prosessi johon osallistuvat hormonit ja aivojen välittäjäaineet muutamia mainitakseni. Esim. hermovauriot, psyykenlääkkeet tai hormonimuutokset saattavat salvata kaiken seksuaalisen halukkuuden täydellisesti noiden jo aikaisemmin luetteloitujen sairauksien lisäksi. Itse osaan puhua asiasta jo työni puolesta. Vastaan tähän kärkkäästi koska löytyy surullisen paljon naisia jotka luulevat että vika on päässä kun se onkin e-pillereissä tai hyporyroidismissa.

Ja kyllä, anemian oireisiin kuuluu haluttomuus.

Kyseessä on ei-elimellinen sukupuolinen häiriö, jonka tausta on yleensä psyykkinen. Häiriön ICD-10 -tautiluokitusjärjestelmän mukainen diagnoosi on F52.0.

näin kertoo asiasta wikipedia.
ja onneksi ei ole omakohtaista kokemusta asiasta

"In the case of acquired/generalized low sexual desire, possible causes include various medical/health problems, psychiatric problems, low levels of testosterone or high levels of prolactine. Low sexual desire can also be a side effect of various medications. "

Suoraan wikipediasta. Osaatko englantia vai käännänkö?

http://en.wikipedia.org/wiki/Frigidity

Yhteistyössä