Onko täällä kotisokeroijia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Ajattelin kokeilla tuota. Onko kokemuksia? Pitäisiköhän ensimmäisellä kerralla ostaa tuo vartalosokeripurkki valmiina vai kokeilla tehdä itse? Ainesosia valmiissakaan ei ole kuin sokeri, sitruunahappo ja vesi (lisättynä sitten kuivaan ihoon oliiviöljyä, herkälle hunajaa ja normaalille ruusu-uutetta), ja hyvin yksinkertaiset ohjeet töhkän keittelyyn itse sisältävät myös vain sokeria, sitruunamehua ja vettä. Halvemmaksi tulisi kuin 15 euron purkki, mutta ehkä valmiista tuotteesta saisi ensiksi käsityksen, millaista siitä pitäisi tulla...

Sitten jos täällä on ihmisiä, jotka ovat vartalosokeria itse valmistaneet - voikohan sitä tehdä purkkiin ja säilyttää, sillä valmiissakaan ei ole käytetty mitään säilöntäaineita? Vai onko sitruunamehun ja sitruunahapon käytössä sitten iso ero? Voisikohan itse tehdessä korvata mehu tuolla hapolla?

Kerran olen vasta kokeillut sokerointia valmiilla sokerimassalla. Pitää harjoitella lisää, sillä ei vielä sujunut kovin hyvin. Alku meni ihan ok, taisin ottaa kuitenkin liian pienen nokareen sitä massaa. Testailin karvojen poistamista sääristä. Jonkin aikaa onnistui ihan hyvin, vaikkakin vain pienen alueen sai kerrallaan. Sitten massa muuttui liian tarttuvaksi, eikä sitä saanut enää repäistyä irti, vaan se jämähti ihoon kiinni sekä jalkoihin että käsiin. Onneksi sai pesemällä pois.

Olisi kiva kuulla vinkkejä niiltä, joilla homma jo sujuu.

Olen ostanut valmista mössöä. You tubessa on tosi hyviä videoita aiheesta, kandee katsoa!

[QUOTE="Heidi";29747229]Muuttuuko se aina jossain vaiheessa liian tahmeaksi vai teinkö jotain väärin? Kaikki opetusvideot olen katsonut.[/QUOTE]

Olisko mittasuhteet pielessä?
Liikaa vettä?

Hitaat liikkeet? Älä venytä massaa hitaasti iholta pois, muuten saattaa tarrata kiinni.

Mun mielestä tässä on ihan jees ohje.
https://www.youtube.com/watch?v=ywZCtVAdFe4

[QUOTE="hmm";29747365]tuossa videossahan tuo täti levittää sokerin myötäkarvaan säärelleensä ja repii irti vastakarvaan, eikö se ole juuri toistepäin miten se ohjeistetaan tekemään?[/QUOTE]

Tosta videosta selviää, miksi se sokeri saattaa tarrata kiinni.

Valmista massaa käytän. Talkki on hyvä apu jos ihon kosteus ja lämpö pehmentää massaa liikaa. Jos se on liian lämmintä anna jäähtyä hetki. Ja älä sokeroi liian kylmässä tai kuumassa tilassa :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä olen tehnyt itse massan. Ei siihen tullut kuin sokeria, vettä ja sitruunamehua(kaupan).

Kainalot meni mustelmille ja vuoti verta mut sääret ja bikinit meni helposti ja hyvää jälkeä. Kainaloista en ollut aiemmin poistanut karvoja "repimällä" vaan ainoastaan ajellut eli siinä varmaan syy kipeään lopputulokseen.

[QUOTE="hmm";29747385]ai näyttikö se jotain miten ei kuuluisi tehdä tms?

menee vähän ohi kun en pysty tällä koneella käyttämään ääniä. :)[/QUOTE]

Se lämpenee kädessä tosi tarttuvaksi, silloin se on just parhaimmillaan. Älä yritä muotoilla sitä sen kummemmin. Levität ihan sellaisenaan. Ne nopeat nyhdöt on se juttu.

Voisin varmaan kokeilla nyt ensiksi sitten keitellä itse tuota massaa kun ei tarvikkeet paljoa maksa. jos ei kerralla onnistu niin ostan sitten valmismassaa etten tapa innostustani epäonnistuessani ueita kertoja tuon teossa :D

ei herttinen mitä puuhaa, tuonhan täytyy sattuu sattua aivan älyttömästi :O

Usko tai älä, mutta tuo ei tunnu juuri miltään. Minusta ainakaan. Kulmakarvojen nyppiminenkin on aivan täyttä tuskaa tuon rinnalla. Vaikka tulisi mustelma tai vähän verta, niin se ei siltikään tunnu oikein miltään erityiseltä. Joku epilointi taas on niin kauheaa etten edes pysty siihen.

Sokeroin mieheni selänkin kerran, eikä kuulemma sekään tuntunut erityisemmältä, vaikka valittaa normaalisti aivan kaikesta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Usko tai älä, mutta tuo ei tunnu juuri miltään. Minusta ainakaan. Kulmakarvojen nyppiminenkin on aivan täyttä tuskaa tuon rinnalla. Vaikka tulisi mustelma tai vähän verta, niin se ei siltikään tunnu oikein miltään erityiseltä. Joku epilointi taas on niin kauheaa etten edes pysty siihen.

Sokeroin mieheni selänkin kerran, eikä kuulemma sekään tuntunut erityisemmältä, vaikka valittaa normaalisti aivan kaikesta.

Tätä ei todellakaan kannata tehdä päivää tai edes kahta ennen rannalle/uimahalliin menoa.:attn:

Vaikka niillä kylmäpusseilla viilentelin ihoa niin voi ristus kun nipisteli.:D
Ja VOI HÄRREGUUD miltä jalat näytti seuraavana aamuna, ikään kuin joku rutto olis iskeny!!!:O

Höh, kyllähän sokerointi sattuu. Itselläni ainakin bikinialueella sattui niin maan perkuleesti. Mutta tulee kyllä hyvää jälkeä ja tällainen herkkähipiäinen kerrankin säästyi punaisilta näpyiltä. Tosin en itse tehnyt, joten ei sovi varsinaisesti ketjuun. :D

Yhteistyössä