onko täällä ketään urheilullista ihmistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
joka rakastaa urheilua ja tietääkin siitä jotain oikeasti? jos on niin voisiko kertoa mikä mun ruokavaliossa on vikana? kuinka paljon mun pitäisi syödä viikossa liikuntaan nähden, liikun vain liikkumisen ilosta mutta olis kiva kiinteytyä vielä lisää ku tuntuu että että vähä paikat vielä roikkuu..ja jättää kaikki turha pois ruokavaliosta, harrastan lähes joka päivä aamulenkin ennen aamupalaa n.6km siis reipasta kävelyä/kevyttä hölkkää (onko tarpeeksi vai mikä olis suositeltu määrä että "kävelee" päivässä?) teen JOKA ilta JA aamu ennen suihkua 100-150 vatsalihasliikettä kerralla, käyn kerran viikossa ratsastamassa reilun tunnin ajan, 2 krt vkossa luistelemassa, 2 krt viikossa spinningissä ja aina ku mahollista niin myös sulkapallo/bodypumpis ym mitä milloinkin. sisältyy kuntosalijäsenyyteen..eli mikä on minimi ruokavalio/kalorimäärä mitä pitää syödä että saan riittävästä energiaa mutta että paino tippuis ja kiinteytysin vai pitääkö vieläkin lisätä liikuntaa että saisin pari kiloa pois..

Laskeppa kalorit vaikkapa tältä sivulta: www.valio.fi/ravintoainelaskuri
Kuulostaa siltä, että kulutat tosi paljon kaloreita, veikkaisin että yli 3000kcal päivässä.

Onko nyt ongelma ne pari kiloa vai halu kiinteytyä vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Laskeppa kalorit vaikkapa tältä sivulta: www.valio.fi/ravintoainelaskuri
Kuulostaa siltä, että kulutat tosi paljon kaloreita, veikkaisin että yli 3000kcal päivässä.

Onko nyt ongelma ne pari kiloa vai halu kiinteytyä vielä?

siis haluaisin vielä pari kiloa pois painoa ja kiinteytyä, syön ihan liikaa kaikkia herkkuja melki joka päivä karkkia ym, kahvin kanssa pullaa keksejä..syön aamulenkin jälkeen aamupuuron (maidon kanssa) ja sitten välipalaksi jonkun hedelmän/leipää/jogurtin.
Päiväruuaksi ihan normaalia kotitekosta sapuskaa ja sitten taas välipalan ja iltapalana pari leipää/puuroa..

Noita lepopäiviä olisi hyvä olla vähintään yksi viikossa, jotta elimistösi palautuisi rasituksesta...
Jos haluat laihtua, jätä ne karkit ja pullat pois ja vaihda ne vaikkapa ruisleipään.

Uskompa, että ylipäätään nyt puuttuu ravinnosta aika paljon kilokaloreita, ja erityisesti juuri noita proteiineja.

Samoiten se VÄHINTÄÄN yksi lepopäivä viikossa tekee ihmeitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kerro ensin mitä kiinteytyminen sulle tarkottaa. Mitä sun kehossa pitäs tapahtua?

Syöt muuten IHAN liian vähän proteiinia.

Siis haluan tiputtaa painoni 62 kilosta 57-58kg, olen (168cm pitkä eli ihan normaalipainonen) sitten haluan kiinteytyä/pienentyä ku tuntuu että reidet ja takamus ei ole niin tiukat kuin haluan siis 2 raskauden jälkeen varsinkin tuossa pakaroiden alla on sellaset pienet "makkarat" :D vaikea selittää siis ihoni ei mitenkään "roiku" tms. vaan siis on mulla on jonkun verran esim. takapuoles selluliittiä jne. voiko johtua pelkästään että syön ihan hirveesti kaikkea sokerista siis suklaata ja irtokarkkeja?mitä kaikkea mun pitäs sitten syödä?siis paljon liikkuvan ihmisen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kerro ensin mitä kiinteytyminen sulle tarkottaa. Mitä sun kehossa pitäs tapahtua?

Syöt muuten IHAN liian vähän proteiinia.

Siis haluan tiputtaa painoni 62 kilosta 57-58kg, olen (168cm pitkä eli ihan normaalipainonen) sitten haluan kiinteytyä/pienentyä ku tuntuu että reidet ja takamus ei ole niin tiukat kuin haluan siis 2 raskauden jälkeen varsinkin tuossa pakaroiden alla on sellaset pienet "makkarat" :D vaikea selittää siis ihoni ei mitenkään "roiku" tms. vaan siis on mulla on jonkun verran esim. takapuoles selluliittiä jne. voiko johtua pelkästään että syön ihan hirveesti kaikkea sokerista siis suklaata ja irtokarkkeja?mitä kaikkea mun pitäs sitten syödä?siis paljon liikkuvan ihmisen?

Joka aterialla tulis olla proteiinia. Sitä saat mm. lihasta, kalasta, kanasta, raejuustosta, maitorahkasta, pavuista, linsseistä, jne.

Unohda se sokeri, tai herkuttele kerran viikossa.

Syö säännöllisesti pienehköjä aterioita, 3-4 tunnin välein.

Tiedäthän että läskiä ei voi kiinteyttää? Kiinteytyminen on läskin vähenemistä ja/tai lihaksen kasvamista. Muita tapoja kiinteytyä ei ole.