A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22215905:Mulla on jollain testillä se todettu. Ihan käyn normaalisti juttelemassa esh:n kanssa säännöllisesti (tosin nyt on taukoa, joka huonontaa oloa) ja pärjään jotenkuten sillä. Dg:n saaminen ei ollut mitenkään yllättävää, enkä koe, että epävakaa persoonallisuushäiriö mitenkään vaikeuttais liikaa elämääni, vaikka ahdistuneisuutta ja paniikkia usein koenkin.
Minä. Päädyin hoitoon, koska elämäni on aina ollut kaoottista enkä löytänyt itselleni mieluisaa työtä/opiskelupaikkaa edes silloin kun pääsin pois sekopäisten vanhempieni luota. Silmät aukesivat kun luin diagnoosia ja oirelistaa netistä lääkärinkäynnin jälkeen; tämä on minä!! Tämä raivostuva, impulssiherkkä, lapsellinen, välinpitämätön ja kuitenkin niin tunteella kiinni kaikessa...tämä olen minä. Siitä se pikkuhiljaa alkoi.
Epävakaalle suositellaan psykoterapiaa, mutta en tunne yhtäkään joka olisi sellaista saanut. Itse olen taistellut 6 vuotta oikeudesta hoitooni ja vasta nyt, työharjoittelun kautta, alan olemaan Kelan silmissä tarpeeksi "arvokas" että saatan jopa saada sen tuen jos itse hommaan terapeutin...julmaa touhua. On käyty läpi kamalia jaksoja, melkein itsarikin tehty. Mutta tässä sitä nyt ollaan, kaikesta huolimatta.
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22232044:Mulle ainakin aikoinaan annettiin nivaska lappuja, joissa oli jotain väittämiä ja piti niihin merkitä pitävätkö paikkaansa vai eivät ja niiden perusteella sain dg:n. En ole varma ovatko siis ns. virallisia diagnooseja.
Mulla myös persoonallisuushäiriö. (Eli tuo epävakaa persoonallisuus on yksi persoonallisuushäiriömuoto.) Mä jouduin hoitoon ja diagnoisatavaksi, koska elämä oli niin vaikeaa ja en osannut sitä elää. Tein sairaalassa järjettömän määrän noita kirjallisia testejä. Samoja varmaan kuin edelliset kirjoittajat. Jossain kysymyspaperissa satttoi olla 300-500 kysymystä. Tein niitä itsekseni monta päivää ja psykologi ne katto läpi. Olen siis varttihullu, eli persoonallisuushäiriö eli epävakaa persoonallisuus.
Mulla oli paise vatsan alueella. En käyny lääkärissä vaan annoin sen olla. Eilen se sitten puhkesija sisältö oli jotain mömmöä...:/ yök... Nyt sitten sattuu vatsaan oikeastaan kipuilee vasemmalle puolelle vatsaa missä paisekin oli vaan laajemmalle alueelle kuitenkin. Voiskohan johtua tuosta paiseesta?
Mulla myös persoonallisuushäiriö. (Eli tuo epävakaa persoonallisuus on yksi persoonallisuushäiriömuoto.) Mä jouduin hoitoon ja diagnoisatavaksi, koska elämä oli niin vaikeaa ja en osannut sitä elää. Tein sairaalassa järjettömän määrän noita kirjallisia testejä. Samoja varmaan kuin edelliset kirjoittajat. Jossain kysymyspaperissa satttoi olla 300-500 kysymystä. Tein niitä itsekseni monta päivää ja psykologi ne katto läpi. Olen siis varttihullu, eli persoonallisuushäiriö eli epävakaa persoonallisuus.
Toivotaan, että pystyt elämään keskuudessamme. Elämä on täysin terveellekin joskus älyttömän vaikeata ja usein huomaa tekemänsä virheet tai väärät valinnat vasta jälkeen päin. Elämä on kaikille opettelua, joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille.
Elämää toki helpottaa jo paljon se, että TIETÄÄ, että ne omat mittasuhteet asioiden kokemisessa ovat merkittävän paljon liioiteltuja. Ja omien virheiden kokemisessa (ja jo pelkässä MÄÄRITTELYSSÄ) varsinkin.