Onko täällä ketään, joka olisi aloittanut seurustelua teini-ikäisenä ja olisi edelleen saman mihen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikku Myy

Vieras
Siis niin, että yhteistä taivalta olisi koossa jo kymmenisen vuotta vähintään..

Minä aloin seurustelemaan mieheni kanssa 16-vuotiaana ja aika pian oltiin ihan vakavissamme. Olemme nyt olleet yhdessä 10 vuotta, puolet ajasta naimisissakin. Nyt olen alkanut miettiä, että mies ei ole enää se sama mies jonka kanssa silloin seurustelin, on muuttunut vuosien varrella. Käyttää nyt enemmän alkoholia, on kireä, ei olenkaan sellainen isä lapsilleen kuin kuvittelin hänen olevan.

Mites teillä muilla, ootteko huomannu samaa? Johtuuko siitä, että on sännännyt liian nuorena vakavaan suhteeseen, vai olisiko näin käynyt joka tapauksessa? (siis vaikka olisimme tavanneet 10 vuotta myöhemmin)

Minä aloin porukoimaan mieheni kanssa 18-vuotiaana. Tottakai muutoksia tulee iän myötä. Eniten olen itse muuttunut tässä vuosien saatossa, ainakin henkinen kasvu on ollut tosi suuri. :snotty: :ashamed:

:wave: Me alettiin seurustella, kun olin 14 ja mies 17, nyt ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, ja neljäs lapsi tulossa. Oli meillä tuossa seitsemän vuotta sitten sellanen 4 päivän miettimistauko, mutta ei me erossa kauempaa pysytty. Meillä on kyllä käynyt niin, että meistä on kasvanu suht samanlaiset aikuset, ajatellaan asioista samalla lailla. Mut voi varmaan käydä niinkin, että aikusena on sitten ihan eri luontoset.

Me ruvettiin seurustelemaan 16 vuotiaina ja nyt tulee syksyllä 16 vuotta täyteen, naimisissakin ollaan oltu kohta 10 v.

Mies ei juurikaan ole muuttunut, minä jonkin verran. Toisaalta yhdessä ollaan muututtu paljonkin.

Vaikea sanoa loppujen lopuksi muuttumisesta, mutta meidän suhde on edelleen luja ja keskinäinen rakkaus kukoistaa.

Niin, ollaanhan me tietenkin kumpikin kasvettu tässä ajan kuluessa, aika erilaisia oltiin silloin 16-vuotiaana ylä-astetyttönä ja mopopoikana. Mutta mietin vain, että muuttuuko se perusjuttu, mihin silloin aikanaan rakastui, vai onko meillä nyt vain arjen rasitteet tässä kuormittamassa..

Ymmärtääköhän nyt kukaan, en osaa oikein paremmin selittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, ollaanhan me tietenkin kumpikin kasvettu tässä ajan kuluessa, aika erilaisia oltiin silloin 16-vuotiaana ylä-astetyttönä ja mopopoikana. Mutta mietin vain, että muuttuuko se perusjuttu, mihin silloin aikanaan rakastui, vai onko meillä nyt vain arjen rasitteet tässä kuormittamassa..

Kaipaisitteko kenties kahdenkeskistä aikaa enemmän?
Pitäisi muistaa hoitaa parisuhdettakin, vaikka tuntuisikin kauhean kiireiseltä meno.

Onko teillä ollut minkälaisia vaikeita aikoja, kriisejä ja kuinka niistä selvisitte?

Sitä tässä oikeastaan pohdin, kun suhde ei tunnu tällä hetkellä kovin hyvältä, että onko tämä vain jokin vaihe tai kriisi, mistä kannattaa yrittää selvitä vai ollaanko me oikeasti kasvettu niin erilaisiksi ihmisiksi, että sen takia on vaikea olla yhdessä. Rakastan miestäni edelleen kuitenkin yli kaiken, mutta arki tuntuu vaikealta.

Me alettiin seurustelemaan 15v ja yhdessä ollaan nyt oltu 23v (joista naimissa 15v). Lapsia on 6.
Ja kyllä se niin on, että elämä muuttaa. Kyllä meilläkin mies on ihan eri nyt kuin alle 20v "huolettomana" miehen alkuna.

kun kysyjällä, pitkä 20 v suhde, alkanu teininä ja nyt lapsen syntymän jälkeen menee huonommin kuin koskaan... Mikä tuntuu todella pahalta koska rikkaushan tuo pitkä ja luotettava suhde on ollu ja se pitäisi hyödyntää. Tai luulisi että se olisi ollut voimavara.

Nyt tuntuu että on kyllästynyt toiseen ja lapsi pistää oman tilan niin ahtaalle. Ja vielä kun miettii että nykyäänhän erotaankin jo muutaman vuoden jälkeen, niin että onko tämä normaalia kyllästymistä, olisiko lapsi pitänyt tehdä aiemmin...

Olen kyllä nyt jälkeenpäin myös sitä mieltä että liian nuorena sitoutui, mutta kukas sitä silloin osasi aatella, varsinkaan kun on keskenkasvuinen itse...

Minä olin 16v( täytin kyllä aika pian 17v ) kun rupesimme miehen kanssa seurustelemaan ja yhdessä ollaan oltu nyt 15 vuotta. mies ei hirveesti ole muuttunut, vaan on ihan yhtä ihana kun sillonkin ja parempi isä kun osasin kuvitellakaan.

Onko teillä ollut minkälaisia vaikeita aikoja, kriisejä ja kuinka niistä selvisitte?

Sitä tässä oikeastaan pohdin, kun suhde ei tunnu tällä hetkellä kovin hyvältä, että onko tämä vain jokin vaihe tai kriisi, mistä kannattaa yrittää selvitä vai ollaanko me oikeasti kasvettu niin erilaisiksi ihmisiksi, että sen takia on vaikea olla yhdessä. Rakastan miestäni edelleen kuitenkin yli kaiken, mutta arki tuntuu vaikealta.

Tottakai tulee ylä- ja alamäkiä. Meitä on koeteltu tosi kovasti välillä, mutta edelleen ollaan yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Kaipaisitteko kenties kahdenkeskistä aikaa enemmän?
Pitäisi muistaa hoitaa parisuhdettakin, vaikka tuntuisikin kauhean kiireiseltä meno.

Varmasti se auttaisi. On vain jo hetken ollut alamaäkeä tämä suhde, niin mietityttää, että kannattaako tässä enää roikkua vai pitäisikö vaan hyväksyä, että ollaan eri ihmiset kuin silloin. Toisaalta suhteen eteen kannattaa tehdä töitäkin..

Minä olin 17v ja mies 20v, kun alettiin seurustelemaan. kohta ollaan oltu yhdessä 12v, joista 3 naimisissa. Muututtu me molemmat ollaan tietysti, mutta onneksi aika pitkälle samaan suuntaan. Meillä kaksi lasta ja onnellinen olen ainakin minä ja ilmeisesti myös mieskin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
kun kysyjällä, pitkä 20 v suhde, alkanu teininä ja nyt lapsen syntymän jälkeen menee huonommin kuin koskaan... Mikä tuntuu todella pahalta koska rikkaushan tuo pitkä ja luotettava suhde on ollu ja se pitäisi hyödyntää. Tai luulisi että se olisi ollut voimavara.

Nyt tuntuu että on kyllästynyt toiseen ja lapsi pistää oman tilan niin ahtaalle. Ja vielä kun miettii että nykyäänhän erotaankin jo muutaman vuoden jälkeen, niin että onko tämä normaalia kyllästymistä, olisiko lapsi pitänyt tehdä aiemmin...

Olen kyllä nyt jälkeenpäin myös sitä mieltä että liian nuorena sitoutui, mutta kukas sitä silloin osasi aatella, varsinkaan kun on keskenkasvuinen itse...

No näitä juuri olen itsekin miettinyt. Meilläkin suhde huonontui lasten jälkeen, eikä mies olekaan sellainen isä kuin olin luullut ja toivonut.. Mutta niinkai se on, että tässä on sellainen "omaisuus", että kannattaa yrittää hoitaa suhde kuntoon.

Kyllä olimme molemmat 15v. kun tapasimme ja tänään yhteistä taivalta takana pian 30v. ja kuusi ihanaa lasta ja pian lapsenlapsikin.
ELämä on ihanaa!! ja se on sitä ollutkin....

Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Tottakai tulee ylä- ja alamäkiä. Meitä on koeteltu tosi kovasti välillä, mutta edelleen ollaan yhdessä.

Ihana kuulla, että toisillakin on ollut huonoja aikoja ilman, että se tarkoittaisi sitä, että suhde on menetetty..

Yhteistyössä