Onko tää teistä ihan ok (välitystoimistosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mulle soitti tässä nainen, joka esitteli itsensä vaikkapa Liisa Karjailaiseksi välityspirkoista hei. "No niin, on tässä pitänyt ottaakin jo yhteyttä, mutta on ollut kovasti kiirettä, onpa onni että sain sinut kiinni nyt. Kun minä nyt myyn tätä teidän asuntoa, ajattelinpa tässä että varmasti haluaisitte tavata ja keskustella henkilö kohtaisesti...." Olin siinä vaiheessa jo ihan että mitä hittoa: välitys firma on kyllä oikea, mutta henkilö ihan täysin väärä, meillähän on jo ihminen joka hoitaa tätä meidän asunnon myyntiä. Sanoin sitten että niin, kollegasi Maiju hoitaa tätä meidän asunnon myyntiä (ainakin mä olen kuvitellut niin). Niin tämä nainen vastasi mulle että ai, teille ei olekaan informaatio kulkenut, Maiju ei ole meillä enää töissä. Ja tämä kohde on nyt siirretty minulle. Mutta ei hätää, asuntonne on hyvissä käsissä!!

Mitä hemmettiä, ei hätää??

Me maksetaan niille siitä että meidän asunto tulee myydyksi ja että meillä on henkilö jolle soittaa ja joka pitää meitä ajantasalla tilanteesta. Me tavattiin tämä ihminen ja hänen kanssaan sovittiin tämän asunnon myynnistä. Ja nyt tämä henkilö on ollut ilmeisesti jo useamman päivän (ehkä viikon?) poissa maisemista, eikä kukaan ole infonnut meitä ennen tätä? Ja meidänkö pitää nyt olla vain tyytyväisiä että Liisa Karjalainen pitää itseään pätevänä ihmisenä, joka jatkaa tätä Maijun jo kaiketi viikko sitten kesken jättämää työtä?

Voiko tää olla näin?

Henkilö joka teidän kanssaan on aloittanut asioiden hoidon.Olisi hänen pitänyt ilmoittaa teille.
Ei tietenkään teidän tarvitse olla tyytyväinen vaihdokseen.Te itse päätätte kenet haluatte.

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Henkilö joka teidän kanssaan on aloittanut asioiden hoidon.Olisi hänen pitänyt ilmoittaa teille.
Ei tietenkään teidän tarvitse olla tyytyväinen vaihdokseen.Te itse päätätte kenet haluatte.

Niin: eli käytännössä voitaisiin valita niiden firmasta joku muu? Entä jos ei haluta niiden firmasta ketään toista? :/

kuulostaa ikävän tutulta, meillä kävi aikoinaan samanlailla, vastausta en voi antaa,me itse jatkoimme kauppoja uuden ihmisen kanssa, ja pistin kyllä ko.firmalle palautetta myöhemmin.

se on varmaan saanut kenkää, koska jos itse olis vaihtanut omasta tahdosta työpaikkaa, olisi tod.näk. myös asiasta infonnu ns. asiakkaitaan...

vaihtasin firmaa

Alkuperäinen kirjoittaja mieti ensin:
Ja mistähän tietää, että jos on vaikk jotain vakavampaakin sattunut ko henkilölle. Että eipä heti vedetä hernettä nenuun.

Joo, mä oon miettinyt tätä vaihtoehtoa, ja kaikki sympatiat on silloin hänen puolellaan. Mutta: ei se muuta tätä asunnonmyynti tilannetta nyt mitenkään.
Mä luulin että meillä on tietty henkilö tätä myymässä, ja nyt ei olekaan.

Jos olette alkuperäisen myyjän valinneet itse ja nimenomaisesti hänet halunneet, niin mielestäni voit kyllä tuoda närkästyksesi ilmi ko. firmalle. Mutta jos olette vaan ottaneet yhteyttä firmaan ja sitten sieltä on määrätty joku henkilö teidän avuksi niin silloin ei mielestäni ole mahdollista asiasta rutista. Siis tää on nyt vaan "musta tuntuu tietoa".

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Jos olette alkuperäisen myyjän valinneet itse ja nimenomaisesti hänet halunneet, niin mielestäni voit kyllä tuoda närkästyksesi ilmi ko. firmalle. Mutta jos olette vaan ottaneet yhteyttä firmaan ja sitten sieltä on määrätty joku henkilö teidän avuksi niin silloin ei mielestäni ole mahdollista asiasta rutista. Siis tää on nyt vaan "musta tuntuu tietoa".

Mä otin suoraan yhteyttä kyseiseen henkilöön, en firmaan.

jos te vai9hdatte firmaa ja asunto menee 6:kkn sisällä kaupaksi.. niin se myyntiprovikka/välityspalkkio menee 50/50 niiden kahden firman kanssa kahtia, riippuu minkälaisen sopimuksen ootte tehnyt tän hetkisen firman kanssa.. johonkin tiettyyn päivään asti voimassa olevan?

Te voitte irtisanoa sopimuksen, mutta varautukaa siihen että lähettävät teille laskun asiakirjoista, ajoista ja mainoksista.

Toi 50/50 välityspalkkio on puppua. Palkkio maksataan vain voimassa olevalle sopimuksen haltijalle.

Ikävää että teille on noin päässyt käymään. Itse olen monesti joutunut soittamaan asiakkaalle, että valitettavasti Meiju on miellä lopettanut ja minä hoidan tätä tästä eteenpäin. Koska teille sopisi jotta tavattaisiin? Tosin jos Meiju on lähtenyt firmasti ke niin to viimeistään ilmoitan asiakkaalle itsestäni. Ja ihan vaan tiedoksi, vaikka mun kolleegoita on ihan oma ehtoisesti lopettanut, ilman potkuja, niin eivät todellakaan ole soitelleet asiakkaille että mä lopetan huomena....

Yhteistyössä