Onko tää mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 40+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 40+1

Vieras
Olin tänään neuvolalääkärissä ja hän teki ihan sisätutkimuksen, ei siinä maininnut mitään sen ihmeellisempää kuin "Ihan hyvä tilanne".
Nyt sitten katsoin tuota mun nkorttia ja siinä taitaa lukea että kohdunkaulan tilanne olisi 1cm kaulaa jäljellä ja että olisi auki kolmelle sormelle!! :o Onko se mahdollista että olisin auki kolmelle sormelle mutta että kaulaa olisi silti sentti jäljellä??! :o

Olen juu siis iloinen että tilanne on näinkin edistynyt mutta mua vaan ihmetyttää toi että olisin noinkin auki mutta silti olisi kaulaa jäljellä :o Kun muistaakseni esikoisesta meni ensin kaula ja vasta sitten alkoi avautuminen.

Varsinkin "uudelleensynnyttäjillä" on muistaakseni ihan yleistä että avautuminen ja kohdunkaulan lyheneminen tapahtuvat yhtäaikaa, josta johtuu osaltaan se nopeampi synnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen juu siis iloinen että tilanne on näinkin edistynyt mutta mua vaan ihmetyttää toi että olisin noinkin auki mutta silti olisi kaulaa jäljellä :o Kun muistaakseni esikoisesta meni ensin kaula ja vasta sitten alkoi avautuminen.

mulla oli rv28 asti 1cm kaulaa ja rv36 3cm auki. tyttö syntyi 40+4

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Varsinkin "uudelleensynnyttäjillä" on muistaakseni ihan yleistä että avautuminen ja kohdunkaulan lyheneminen tapahtuvat yhtäaikaa, josta johtuu osaltaan se nopeampi synnytys.

Mä en tätä tiennytkään! No tämä selvensi Tilannetta. Olenpas nolo kun en tuommoista tiennyt... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
meinaakos toi sitte, että synnytykset on lyhempiä kun aukeaa omia aikojaan etukäteen?

Tätä mäkin miettisin?

Ja sitä vaan että eikös toi kolme sormea ole aika paljon...? Että jos oon noin paljon avautunut ihan huomaamatta niin missäs vaiheessa mun pitäis sit synnärille lähteä? :o Olen tyhmä joo tiedän, mutta toinen raskaus ja ensimmäinen käynnistettiin ja käynnistykseen menossa olin vielä ihan kiinni ja kaulaa oli 2 cm jäljellä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
meinaakos toi sitte, että synnytykset on lyhempiä kun aukeaa omia aikojaan etukäteen?

Tätä mäkin miettisin?

Ja sitä vaan että eikös toi kolme sormea ole aika paljon...? Että jos oon noin paljon avautunut ihan huomaamatta niin missäs vaiheessa mun pitäis sit synnärille lähteä? :o Olen tyhmä joo tiedän, mutta toinen raskaus ja ensimmäinen käynnistettiin ja käynnistykseen menossa olin vielä ihan kiinni ja kaulaa oli 2 cm jäljellä...

Tuttu oli jo monta kk ennen l.a kolmelle sormelle auki ja silti synnytys alkoi rv 40 jälkeen ja kesti yli 12 tuntia.. niin ja lähti synnärille kun alkoi supistelut että en olis huolissani jos ei ole supistuksia

Yhteistyössä