BALLONKI käynnistyksestä kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä on nyt muutama päivä koitettu cytoteceillä käynnistää, paikat ei vaan avaudu. Supistelee kyllä ihan kohtuullisesti, mutta ei silti lähde etenemään. Toisena vaihtoehtona olisi tuo ballonki, josta nyt mielelläni kuulisin hieman kokemuksia... Kohdunsuun tilanne on 2 sormelle auki, kaulaa 1,5cm jäljellä. Auttaisikohan paremmin kuin cytotecit?

näin kätilön näkökulmasta erinomainen käynnistyskeino. Huomattavasti luonnollisempi tapa käynnistää, saa pois tarvittaessa. Vain hyviä kokemuksia. Tsemppiä!

Mulla ja mun huonekaverilla aloitettiin käynnistelyt samaan aikaan. Mulla cytotecilla ja kaverilla
ballonki-menetelmällä. Minä lähdin illalla synnyttämään, kaverilla ei ollut tapahtunut vielä mitään.. tosin minä menin kalvojen puhkaisuun, kun tilanne oli sama kuin sinulla ap. Onko kyseessä ensimmäinen synnytys?

Toinen synnytys on tämä, edellinen käynnistettiin myös cytoteceillä, ja tähän mennessä esikko oli jo syntynyt, vaikka lähtötilanne oli silloin epäkypsempi. Kalvoja eivät kuulemma suostu puhkomaan ennenkuin on 3-4cm auki.

Mä menin käynnistykseen esikoisesta ja mulle laitettiin ballonki silloin heti. Olihan se vähän epämiellyttävää, mutta mikäs tuollanen juttu ei olis :D Pystyi liikkumaan ihan ok eikä ollut niin hankala olo, mitä ajattelin. Olin vajaa 2cm auki kun menin ja sanottiin, että kapistus kun tulee pois, niin silloin on auki 3-4cm. No, näin tapahtui tunnin kuluttua laitosta :D Sitten mut kiikutettiin kalvojen puhkaisuun ja synnytys lähti rytinällä käyntiin.

Eli anna vaan laittaa, voi antaa kunnollakin vauhtia synnytykseen :)

Viimeksi muokattu:
Mulla ei oo omakohtaista kokemusta, mutta lääkäri ja kätilöt x 2 kehuivat ballonkia maasta taivaisiin kun omaa synnytystäni oltiin käynnistämässä. Kuulemma lempeä tapa ja hyvä ja vaikka mitä.

(en sitten koskaan ehtinyt sinne varsinaiseen käynnistykseen asti, kun vauva syntyi ennen kun oltiin ehditty oksitosiinirasituksen puoliväliin, vaikka lähtötilanne oli se että kohdunsuu oli vain parille sormelle auki ja kanavaakin ihan hyvin vielä jäljellä)

Yhteistyössä