ONKO TÄÄ LÄÄKÄRIASIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietääkö kukaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietääkö kukaan?

Vieras
Mulla kun on korvikset ja nyt tuo toinen lävistys on taas kipee. Se on kesästä asti ollu vähän väliä tosi kipee. Välillä paranee ja sit kipeytyy taas. Yleensä oon desinfioimalla saanu sen paranemaan , mut nyt en. Epäilen ettei oo normaalia tulehtumista enää vaan jotain muuta. Joskus vuotaa verta, yleensä tulee sellasta kirkasta (oisko kudosnestettä tai jotain) ja on ihan sika kipee. Jos pitää yön ilman korvista, on aamulla niin ummessa et joutuu väkisin työntämään korviksen läpi. Oonki miettiny et jollekin varmaan ois hyvä näyttää, mut onko se lääkäri vai joku muu. Kuka ois sellanen joka tähän osais sanoo jotain?

Sun korvat vaan tulehtuu niin helposti. Mulla oli sama juttu, käytin kultaisia ja tosi laadukkaita korviksia, silti lähes joka viikko korva tulehtui. Vuosi just jotain nestettä ja turposi. Puhdistin hyvin, mutta ei mennyt montaa päivää kun tulehtui taas uudestaan. Mun oli pakko luopua korviksista kokonaan jotain vuosi sitten, sen jälkeen ei oo ollu enää ensimmäistäkään tulehdusta. Suosittelen sulle samaa... öisinkin kun korvikset painaa niin tyynystä voi tulla jotain pöpöjä ja taas uusi tulehdus alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on kuitenkin ollu korvikset jo 20v ni miks ne vasta nyt alkaa oireilee... Jos olis herkkiä tulehtumaan ni voi kuvitella et se ois aikasemmin tullu ilmi.

Mullakin ehti olla korvikset yli 20 vuotta, silti ne ei alkuaikoina oireillu mitenkään... Olen siis tuo ylempi joka joutui luopumaan korviksista kokonaan... Voithan sä yrittää vaihtaa korvikset vaikka valkokultaisiin tms, koska kullallekin voi olla allerginen...

Mun kaveri on allerginen kullalle/jollekin mitä on kullan seassa, eihän sulla ole samaa? Mä antaisin sinuna korvan olla ilman korvista vaikka kuukauden noin aluksi, putsailisin ja antaisin parantua. Oletko kokeillut titaania tai muita jalometalleja? Mä varmaan hankkisin sit sellaiset "ensikorvikset" tai titaanikorvikset sen jälkeen, kun ensin olisin tosiaan antanut parantua kunnolla ilman koruja.

Mulla on kuitenkin ollu korvikset jo 20v ni miks ne vasta nyt alkaa oireilee... Jos olis herkkiä tulehtumaan ni voi kuvitella et se ois aikasemmin tullu ilmi.

Mulla on noi alimmat korvareiät ihan ok, mutta ylempiä, myöhemmin otettuja (vaikka nekin on otettu about 15v sitten) alkaa nopeammin kutittamaan/kirvelemään ihan kultakorviksetkin. Pidänkin niissä korviksia vain kerran parissa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Mun kaveri on allerginen kullalle/jollekin mitä on kullan seassa, eihän sulla ole samaa? Mä antaisin sinuna korvan olla ilman korvista vaikka kuukauden noin aluksi, putsailisin ja antaisin parantua. Oletko kokeillut titaania tai muita jalometalleja? Mä varmaan hankkisin sit sellaiset "ensikorvikset" tai titaanikorvikset sen jälkeen, kun ensin olisin tosiaan antanut parantua kunnolla ilman koruja.

Mulla kyllä menee takuulla reikä umpeen jos annan olla kuukauden ilman kun yhden yönki jälkeen saa väkisin tunkee korviksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:

Mulla kyllä menee takuulla reikä umpeen jos annan olla kuukauden ilman kun yhden yönki jälkeen saa väkisin tunkee korviksen.

Vika voi ollakin siinä, että aina rikot sen "ihon" sieltä korvalehden sisältä kun tunget sitä korvista turvonneeseen, ärtyneeseen reikään. Mitä se haittaa jos se menee umpeen? Jos et saa auki rasvatulla korviksella, teetät uuden.

Anna nyt edes viikko olla ilman, siinä ajassa ei taatusti mene umpeen. Mullakin on noi ylemmät reiät sellaisia, että kun ne ärtyy, niihin ei mene kunnolla korvis (ne kai jotenkin turpoo umpeen ja kudosneste liimaa ne tavallaan tukkoon), mutta kun on parantuneet, saan ainakin sit korun sinne kun laitan koruun tipan öljyä/vettä/perusvoidetta.

Yhteistyössä