onko syytä huoleen?(juomisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diikyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diikyy

Vieras
huomasin just että juon helposti pullon viiniä kolmeen varttiin ihan "tissutellen". dokailut sit asia erikseen.(!) viikko sitten join 1,5l (2ploa) viiniä ihan vahingossa reilusti alle kahdessa tunnissa (blandasin vielä spritzeriksi etten tulisi juoneeksi liikaa... enkä tuntenut mitenkään olevani edes hiprakassa. ihan lasten kanssa nyt, toi 2l oli asten mentyä nukkumaan mut ennen klo22... onkohan mulla ihan helvetillinen toleranssi vai voiko olla muuta vikaa? aina oon ollu isojen määrien daami, painan n sata kiloo ja nuorempana (kevyempänäkin) olen kyllä juonut porukan miehet pöydän alle monta kertaa. pitääkö pelkästä sietokyvystä huolestua vai pitääkö olla oikeita ongelmia esim perheessä?

[QUOTE="Vieras";25232598]Jos sun on "pakko" juoda, keksit aina selityksen miksi pitää saada alkoholia, niin olisin huolissani.[/QUOTE]

..jos oot yksin lasten nukkumaan mentyä juonut 2 ploa viiniä yksin kotona, niin huolestuttaisi minua ainakin. miksi juoda, yksin, ilman mitään "juhlaa", seuraa ja tarkoitusta?? lohdutatko itseäsi juomisella vai mitä?

mun mieskin juo aina kaiken vapaa-ajan kun vaan voi, eli ei ole töitä seuraavana pvänä ym. olen tosi huolissani hänestä! en tiedä miten saisin hänet lopettamaan..

Tuosta määrästä olisin kyllä enemmän kuin huolissani. Pullo tai kaksi viiniä ihan vaan ohimennen??? Sama se, mikä humalan taso on. Kyllä elimistön saa vähemmälläkin tuhottua. Olisikohan aika pistää korkki kiinni?

kiitos, tätä juuri kysyin. en koe että lapset mitenkään kärsivät, harva se ilta otetaan lasten nukkumaan mentyä pullo tai pari kimppaan. eivät näe siis. mutta toleranssi on kasvanut niin ettei pullollinen tunnu enää missään. olen kuitenkin iso ihminen,pistän sen piikkiin?

Älä kuule kuuntelo tommosia. Osta semmosia pahvipäniköitä sitä viiniä, ei yhtään huolestuta kun ei näe kuin paljon sitä menee.
Ja osta kerralla kaksi tai kolme, juo kaikista vuorotellen, niin et tiedä kuin nopeasti sellanen tyhjenee.
Eikä enää onglemaa!! :)

tarkennan vielä ettei kuitenkaan joka päivä. mut pe-la puolison kanssa joskus enemmänkin, yksin arkena lasi-pari lähes päivittäin, vaikeina päivinä enemmän. päivittäin jotain kuitenkin. olenko tuhoutunut? deeku ilmeisesti kyllä,mutta voisiko joku muu kuin 60-kiloiset vastata?

Kyllä mä olisin kans huolissani oli paino mikä hyvänsä. Vaik ei ns. missään tuntuiskaan niin ei tollaset määrät tollaseen tahtiin ole hyväksi. Muutenkin mitä jos lapsille sattuis jotain ja pitäs lähteä sairaalaan keskellä yötä? Vaikka susta tuntus et ei tunnu missään niin varmaan muut huomaa. Lisäks tuleehan sitä itekin onnettomuuksille alttiiks kun on juonut. Ja tosiaan ei sitä pullollista viiniä tissutella kolmeen varttiin. Kyllä lasi tai kaks viiniä joskus ihan yksinään rentouttaa, mut toi kuulostaa jo pahalta.

Ei sillä painolla niin paljoa merkitystä ole. Humalan tasoon voi olla vähän, mutta se ei olekaan se pointti. Samat on kohtuukäytön rajat 50- ja 100-kiloisille ja nuo sinun määräsi ylittävät ne reippaasti. Googlaapa ne suositukset.

tarkennan vielä ettei kuitenkaan joka päivä. mut pe-la puolison kanssa joskus enemmänkin, yksin arkena lasi-pari lähes päivittäin, vaikeina päivinä enemmän. päivittäin jotain kuitenkin. olenko tuhoutunut? deeku ilmeisesti kyllä,mutta voisiko joku muu kuin 60-kiloiset vastata?

Mua huolestuttaisi vähän tuo. Eli jos juo murheeseen tai rentoutuakseen, ainakin jos niin tekee aina, kun tarvii rentoutumista. Olisi hyvä olla muitakin keinoja rentoutua ja selvitä vaikeista ajoista. Ja kyllä nuo määrätkin aika isoilta kuulostaa. Kokeile vähentää ja jos se tuntuu vaikealta, silloin oikeasti on jo ongelmasta kyse.

No mä olen n. 60 kiloinen, joten vastaan tähän. Tulisin (tuosta määrästä mitä aiemmissa viesteissä kerroit) todella juovuksiin, mutta kyse ei ole pelkästään kiloista. Jos joisin joka päivä viiniä, niin vuoden päästä sietäisin jo huomattavasti enemmän. Nyt juon niin harvon (n.2 kertaa vuodessa alkoholia), että jo lasillinenkin tuntuu kovastikin.

Mutta kyllä mun yksi 60 kg kaverikin pstyy juomaan monen miehen pöydän alle. Tosin treenailee myös kohtuullisen usein. Alkoholisti ei ole.

No mä olen n. 60 kiloinen, joten vastaan tähän. Tulisin (tuosta määrästä mitä aiemmissa viesteissä kerroit) todella juovuksiin, mutta kyse ei ole pelkästään kiloista. Jos joisin joka päivä viiniä, niin vuoden päästä sietäisin jo huomattavasti enemmän. Nyt juon niin harvon (n.2 kertaa vuodessa alkoholia), että jo lasillinenkin tuntuu kovastikin.

Mutta kyllä mun yksi 60 kg kaverikin pstyy juomaan monen miehen pöydän alle. Tosin treenailee myös kohtuullisen usein. Alkoholisti ei ole.

...ja pahoittelen tätä loistavaa sisälukutaitoa...

eli kuolenko piankin? olen ajatellut niin että jos terveet lapseni yhtäkkiä yöllä sairastuisivat niin että pitäisi ensiapuun lähteä, ottaisin taksin. en kuitenkaan vaikuta humalaiselta tms, kun en ole, niin sos,.ongelmaa tässä ei ole. ja uniongelmat on sitä luokkaa etten nuku edes kännissä. eli kuulen jokaisen pinna/tms sängyn kolahduksen. juu anteeksi. provosoin tietoisesti, koska haluan selvyyden tähän,en rivimamman mielipidettä, sen tiedän jo.

Miksi ylipäätään pitää juoda alkoholia?

Työni puolesta tiedän, että miltei joka ikiselle alkoa käyttäneelle tulee alkoholidementia, jolloin rollaattorilla matkataan (nuoretkin) eikä muistia ole nimeksikään. Samoin tulee syöpää niihin elimiin, johon alkoholi on koskenut (suu, kieli, ruokatorvi, vatsa, suolisto), hampaat putoavat ja luonteesta tulee agressiivinen.

Miksi tosiaan pitää juoda alkoholia, joka syövyttää kropan ja aivot?????????????

ken guru, tarkenna,luulen että ymmärrät?

Tarkoitan vaan että mulla ja tuolla mun kaverilla on täysin erilainen toleranssi, vaikka ollaan saman painoisia. Silloinkin siis oli kun juotiin lähes tulkoon yhtä usein. Itse olin muutamasta drinksusta tillin tallin kun taas tuon kaverini silmäripsetkään ei värähtäneet. Ei hän siis ole alkoholisti, tai juonut mitenkään kauhean usein.

Ja. Nyt kun juon lähestulkoon nevör, niin toleranssi on ihan nollassa. Tuntuu että tulen juovuksiin pelkän siideripullon korkin avaamisesta...noh, liioiteltua, mutta parista lasista olen jo ihan kunnon hiprakassa.

Sori, nyt jää vähän kesken tämä kun mun on pakko lähteä...

eli kuolenko piankin? olen ajatellut niin että jos terveet lapseni yhtäkkiä yöllä sairastuisivat niin että pitäisi ensiapuun lähteä, ottaisin taksin. en kuitenkaan vaikuta humalaiselta tms, kun en ole, niin sos,.ongelmaa tässä ei ole. ja uniongelmat on sitä luokkaa etten nuku edes kännissä. eli kuulen jokaisen pinna/tms sängyn kolahduksen. juu anteeksi. provosoin tietoisesti, koska haluan selvyyden tähän,en rivimamman mielipidettä, sen tiedän jo.

Hei mun täytyy puuttua tähän uniasiaan. Toteat että "uniongelmat on sitä luokkaa etten nuku edes kännissä" - tiesitkö, että unen laatu kärsii jo YHDESTÄ alkoholiannoksesta! Ei ihme jos sinulla on uniongelmia. Tuo lauseesi antaa ymmärtää ettet ole perillä alkoholin vaikutuksesta unenlaatuun. Esim. sammuneen uni ei ole samanlaista lepoa kuin vesiselvän ihmisen uni, vaikka selvä havahtuisi herkemmin unestaan.

Joo, tuskin kuolet heti, mutta kyllä tollanen juominen alkaa tuhojaan terveydelle tekemään sen pitäs olla selvä. Sillä ei ole mitään merkitystä miten kännissä kokee olevansa. Ja juominen tunnetusti heikentää niitä unenlahjoja entisestään. Ja mites sit kun lapset kasvaa ja ei menekään niin aikaseen nukkumaan ja alkaa tehdä omia juomiskokeilujaan? Sillon ei vissiin ole parasta esimerkkiä et äiti juo viinipullon alle tunnissa, sama se onko sitten kännissä tai ei.

Yhteistyössä