Onko suppilovahveroita tullut hyvin?

[QUOTE="Vieras";29049673]Vai enemmän kyse viitsimisestä?[/QUOTE]

Kyllä mä viitsisin. Musta voi tulla oikein hullu sienenmetsästäjä.
Mulla on vaan niin paljon kaikkea muutakin hullua meneillään juuri nyt.

Esim. tällaisia tänään. Osa on kylmäsavustumassa ja osa odottaa salsaksi vääntämistä.
Tyhjensin kuivurin just tänään ja sinne saa taas lisää menemään.

Starfisheja. Tytöt tykkää!

Viimeksi muokattu:
Täälläpäin on ollu niin kuivaa että huonosti on suppilovahveroita. Edes kosteikkopaikoilla ei mitään. Yhden hirvikärpäsen näin viikonloppuna kahden metsäpäivän aikana. Tämä siis kymenlaaksossa.

Satuinpa hyvään aikaan palstalle. :) Vau mikä määrä chilejä!

Suppiksia löytyy paikoittain. Viikonloppuna osuttiin hyvään paikkaan, keräsin 20 litraa noin 5 m x 15 m alalta. Toisaalla ne olivat vasta aloittaneet kasvunsa. Hirvikärpäsiä oli 1. Ne eivät pysty lentämään hyvin kylmällä ilmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;29049814:
Satuinpa hyvään aikaan palstalle. :) Vau mikä määrä chilejä!

Suppiksia löytyy paikoittain. Viikonloppuna osuttiin hyvään paikkaan, keräsin 20 litraa noin 5 m x 15 m alalta. Toisaalla ne olivat vasta aloittaneet kasvunsa. Hirvikärpäsiä oli 1. Ne eivät pysty lentämään hyvin kylmällä ilmalla.

Moi! Mulla on ainakin yksi suppispaikka tiedossa. Kiva ettei niitä kammotuksen ötököitä ollut. :D Ne on kuin hämähäkkejä joilla on siivet... *iip*

• Tykkää
Reactions: kantojäärä
[QUOTE="vieras";29049828]Paljonko suppksista voi pyytää, jos niitä myy?[/QUOTE]

pyydä niin paljon kuin haluat mutta ostajat saattaa kaikota ;)
Sienet kuitenkin aika simppeleitä noukittavia. Minä olen ostanut 1€ litrahintaan näiltä itsepoimijoilta.

Toissaviikonloppuna kun oltiin mökillä täällä Kouvolan suunnalla, niin hirvikärpäset olivat vähentyneet hurjasti. Yhdessä kohdin metsää niitä jonkin verran pörräili, mutta muualla ei sitten ollut ollenkaan. Kantarelleja olen tänä vuonna löytänyt ihan kivasti ja suppiksiakin löytyi viimeksi kymmenisen litraa. Ei taida ihan niin hyvää suppisvuotta tulla ainakaan meidän metsiin niin kuin viime vuosina, jolloin niitä on voinut kahmia ihan ämpärikaupalla ja yleensä vain valittu parhaimmat näköiset sienet. Itse kyllä tykkään sienestää siten, ettei sieniä löydy ns. liikaa, vaan saa nauttia etsimisen ja löytämisen ilosta.

Toissaviikonloppuna kun oltiin mökillä täällä Kouvolan suunnalla, niin hirvikärpäset olivat vähentyneet hurjasti. Yhdessä kohdin metsää niitä jonkin verran pörräili, mutta muualla ei sitten ollut ollenkaan. Kantarelleja olen tänä vuonna löytänyt ihan kivasti ja suppiksiakin löytyi viimeksi kymmenisen litraa. Ei taida ihan niin hyvää suppisvuotta tulla ainakaan meidän metsiin niin kuin viime vuosina, jolloin niitä on voinut kahmia ihan ämpärikaupalla ja yleensä vain valittu parhaimmat näköiset sienet. Itse kyllä tykkään sienestää siten, ettei sieniä löydy ns. liikaa, vaan saa nauttia etsimisen ja löytämisen ilosta.

Mahtavaa ettei niitä lentäviä monstereita enää ole riesana. :) Saa nähdä miten täällä käy sienestyksen kanssa, se meidän paikka ei ole mikään takuu-sienitaivas. Pitää kumminkin käydä katsastamassa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29050065:
Mahtavaa ettei niitä lentäviä monstereita enää ole riesana. :) Saa nähdä miten täällä käy sienestyksen kanssa, se meidän paikka ei ole mikään takuu-sienitaivas. Pitää kumminkin käydä katsastamassa. :)

On tosiaan mahtavaa. :) Rasittavaa se aika, kun pitää tälläytyä hirvikärpästakkiin ja yrittää tihrustella sieniä tiheän verkon läpi. Toivottavasti löydät saalista! :) Mekin lähdetään taas ensi viikonloppuna metsälle. Ja huom, mieskin lähtee mukaan. Oli viimeksi elämänsä ensimmäistä kertaa mukana sienestämässä ja tykästyi puuhaan, vaikkei sieniä suostukaan syömään. :)

• Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Just oli kavereiden kanssa puhetta missä noita hirvikärpäsiä on, niin niitä on enempi siellä missä hirvet nukkuvat ja muutenkin, jos hirvikärpäsiä on paljon jossain, niin siinä on äskettäin lähellä ollut hirvi.

[QUOTE="vieras";29050098]Just oli kavereiden kanssa puhetta missä noita hirvikärpäsiä on, niin niitä on enempi siellä missä hirvet nukkuvat ja muutenkin, jos hirvikärpäsiä on paljon jossain, niin siinä on äskettäin lähellä ollut hirvi.[/QUOTE]

Viimesyksynä löytyi makuupaikka juuri sieltä sieniapajilta. :D Hirviäkin yleensä aika tavalla riittämiin näillämain...

Henkilökohtaisesta kokemuksesta pari huomiota sienistä:

- Kun kaivat ensimmäisen hirvikärpäsen hiuksistasi, ala tiirailemaan maasta suppiksia. Jostain syystä viikonloppunakin kävi juuri näin. :D

- Jos katsot metsässä, että onkohan tuo kantarelli vai koivunlehti, on se sitten 95 prosentin varmuudella koivunlehti.

Hirvikärpäset saa parhaiten pois tukasta hyvin tiheällä kammalla kammaten. Joskus olen kyllä miettinyt paksun pehkoni kanssa uimalakin käyttöä metsällä. :ashamed: Vaikka mulla ois pipo päässä, ne inhotukset ryömivät senkin alle. Ettäs kehtaavat tunkeilla! |O

Yhteistyössä