Sienten saaminen, auttakaas nyt :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pia

Aktiivinen jäsen
27.05.2004
2 678
0
36
Elikäs, työkaveri tekstaili ja kysyi syödäänkö me sieniä, no sanoin että toki :) eilen tuli viestiä että oli keränny meille kilon suppilovahveroita ja on tänään nyt niitä tuomassa meille.

Maksusta ei ollut puhetta, ja oikeastaan ei rahaakaan ole laittaa tommoseen ns.turhaan kun ei niitä oltais muuten hankittu ja ilmankin pärjättäis, toki iloinen olen että saadaan, mutta tuntuu tyhmältä vaan kiitelläkin..eli mitens mä nyt tilanteen hoidan, lähdenkö siitä olettamuksesta että haluaa ne meille antaa ilman vastapalvelusta vai kuinka teen?

Tää ei nyt ihan sama asia ole, mutta mä olen antanut ( siis kerännyt itse ja vienyt ) meidän pihasta luumuja hirveet kasat ( en tiedä riittääkö 10 litraa?) ja marjoja aiemmin syksyllä kymmeniä litroja tutuilleni, ja semmosille ketkä niitä on ottanu vastaan, enkä kyllä ole niistä mitään olettanut annettavaksi takasin. Eli ihan antamisen ilosta ja siksi, ettei marjat ja luumut mätäne pihaan, olen niitä antanu muille..

Niinjuu, ja aikasempina vuosina olen myös sieniä vienyt muille , jos on tullu kerättyä yli oman tarpeen. Mä kun en jaksa niitä säilöä, vaan käytän heti mitä käytän.. Enkä niistäkään ole mitään pyytäny / saanu

noi suppilovahveroita on tällä hetkellä ainakin ihan ylenmäärin, joten mä olen ainakin ajatellut niitä jonkin verran keräillä ihmisille ihan ilmaiseksi. Jos kerran ei kysynyt haluatteko ostaa, niin lähtisin ajatuksesta, että haluaa antaa ilmaiseksi.

[QUOTE="tsubaki";24674090]noi suppilovahveroita on tällä hetkellä ainakin ihan ylenmäärin, joten mä olen ainakin ajatellut niitä jonkin verran keräillä ihmisille ihan ilmaiseksi. Jos kerran ei kysynyt haluatteko ostaa, niin lähtisin ajatuksesta, että haluaa antaa ilmaiseksi.[/QUOTE]

Joo ei siis kysyny halutaanko ostaa, kysyi syödäänkö ja seuraavana päivänä ilmoitti että on niitä meille keränny :D

Jotkut haluaa vaan kerätä niitä ja antaa muille! (HULLUT!) Vihaan itse kaikkien marjojen, sienien ja omenoide keräämistä, mutta en kyllä voi niitä jättääkään keräämättä!

Pakko oli tulla kertomaan että sienet saatu :) Ja ilman maksua/vastapalvelusta :)
vcäen vängällä halusi myös tarjota jätskit mulle ja lapsille :heart: ihana työkaveri

nyt enää tarvii pähkäillä et mitä mä niille sienille teen :D se kokkaava osapuoli kotiutuu vasta perjantai yöllä ja mulla ei oo hajuakaan mitä teen tolle määrälle sieniä ja kuinka niitä säilytetään :D

no mä nyt lähtisin siitä, että en ole niitä pyytänyt ja että hän on vapaa ehtoisesti niitä kerännyt. eli kiittelisin kohteliaasti. mutta jos tää ihminen on sulle oudonpi niin saattaa hyvinkin olla, että hän sitten olettaa että sä maksat ne. jolloin kysyisin, ennen kuin edes vastaanottaisin tai olisin varmaan jo viestein tiedustellut asiaa.

Yhteistyössä