Onko supistukset samanlaisia muissa synnytyksessä kuin ensimmäisessäkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Mietin tässä vaan, kun ekassa oli tosiaan heti alusta kipeitä ja ne tunnisti. Nyt vain harjoitussupistuksia, tosi napakoita kyllä, selkäsärkyä ja vaikka mitä ihme kipuja, mutta ei synnytyssupistuskipuja. Muksu on kiinnittynyt jo aikaa sitten ja TOSI alhaalla, tuntuu ikävältä. Eka syntyi 39+6 ja nyt on muistaakseni 39+0..

Eli onko supistukset aina samanlaisia muissa synnytyksessä kuin ensimmäisessäkin? Pääsispä jo synnyttämään :)

Ok.. No, katsotaan mitä tästä tulee. Pari päivää ollut jo hirveän levoton olo jotenkin, uni ei tule sitäkään vertaa mitä aiemmin, särkee, kierrän levottomana täällä kotona enkä haluaisi lähteä mihinkään jotenkin. Aivan kuin meidän kissa vähän ennen kuin se sai pentunsa :D.. Inhottavaa vaan kun on pinna niin kireällä ja niin levoton ja hermostunut olo. Voisi helpottaa jos saisi nukuttua, vaan kun ei niin ei.

no oli kyllä nyt kun mietin asiaa. jokainen synnytys alkanut menkkamaisilla jomotuksill. ja kipu muuttunut vähitellen kovemmaksi. alavatsassa ja alaselässä tuntunut pahiten.

Mulla oli ekasta heti säännölliset napakat ja selvät supistukset. Synnytyksen kesto 11h

Tokasta erittäin epäsäännölliset, välillä napakoita, välillä tosi laimeita n. 23h, menin sairaalaan näytille, että onko vai ei käynnissä. Olin 7 cm auki. 8-9 cm kohdalla kiireelliseen sektioon tarjontavirheen vuoksi, vauvan pää ei päässyt laskeutumaan ja synnytys pysähtyi. Kipu tuntui tosi kipeänä, kun joka supistuksella vauvan pää porautui häpyluuhun, eikä ollut synnytyskanavassa.

TEEN JATKO KYSYMYKSEN (anteeksi ap) kumpi suppari sattuu enemmän selässä vai alavatsassa.

itselläni ekassa tuntui alaselässä ja fiilis oli että koko selkäranka räjähtää, nyt tokaa odottelen ja mietin meneekö samalla kaavalla vai voiko vaihdella?

Tokassa ei ollut pahoja. Esikoisesta oli kamalia ilman puudutusta/kivunlievitystä synnytin. Toisessa oli kipuja mutta ei niin pahoja läheskään ja ilman kivunlievitystä synnytin kaksoset(alakautta). Esikoisesta olin niin "sairas" synnytyksen jälkeen kun taas kaksosista olisin itse ollut terve ja hyvinvoiva kotiin heti seuraavana aamuna(piti olla viikko sairaalassa vauvojen vuoksi).

Ne oli ainakin selvempiä. Tiesin suunnilleen mitä odottaa ja kun aika koitti tiesin mistä kyse. Mutta toisen supistukset oli ärhäkkäämmät ja alkoi eri suunnasta kuin ensimmäisen kanssa.

[QUOTE="minävain";24128355]TEEN JATKO KYSYMYKSEN (anteeksi ap) kumpi suppari sattuu enemmän selässä vai alavatsassa.

itselläni ekassa tuntui alaselässä ja fiilis oli että koko selkäranka räjähtää, nyt tokaa odottelen ja mietin meneekö samalla kaavalla vai voiko vaihdella?[/QUOTE]

alavatsassa tuntui epämiellyttävämmältä. eikä auttanu hieronnat tai muuta.

[QUOTE="hmm";24128375]Ne oli ainakin selvempiä. Tiesin suunnilleen mitä odottaa ja kun aika koitti tiesin mistä kyse. Mutta toisen supistukset oli ärhäkkäämmät ja alkoi eri suunnasta kuin ensimmäisen kanssa.[/QUOTE]

Tais osua sama nikki :) mietin muuten ihan samaa että yleensäkin tässä toisessa raskaudessa harjotussupistuksetkin on olleet paljon napakampia ja niillä on ihan selkeä suunta.

Ekassa synnytyksessä oli normaalit vatsaan kohdistuvat supistukset, toisessa oli reisillä ne supistukset, kätilö sanoi kun käytävällä pitelin reisiäni että tulee näköään supistukset reisille, että ilmankos niitä ei käyrällä näkynytkään...

Ei ne kyllä samanlaisia ole ollu ku ekassa. Ekaa synnyttäessä muistan itkeneeni äitiä jo tutkimushuoneessa ja muistan vain hämärästi etten meinannut kyetä kävelemään kylvystä saliin itse.. Muistan miettineeni että miksei kukaan kertonut mulle että supistukset sattuu NIIIIIIIN paljon..

Kakkosen ja kolmosen synnytyksessä oksensin, että kyllä nekin kipeää teki mutta kokoajan kuitenkin olin ns. kartalla miten homma eteni.

Nelosesta siedin supistuksia niinkin pitkään että ehdin papereitten mukaan olla kolme minuuttia sairaalassa kun ponnistusvaihe alkoi.. ;)

En tiedä tottuuko kroppa sitten jotenkin noihin supistuksiin vai mikä. Mutta kyllähän ne helekkaristi on vaan joka kerran sattunu. Ja silti vielä olis ihanaa saada kokea elävän lapsen synnytys.. :)

Yhteistyössä