Onko Suomessa kotirouvia? Arvostatko heitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt rupes kiinnostamaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipas katkera vastaus. Ilmeisesti sinun miehelläsi ei ole varaa pitää sinua kotona? Vai onko edes miestä nuon katkeralla akalla?

Ei kun olen vain sitä mieltä, että tuloverojen maksu kuuluu kaikille työkykyisille kansalaisille.

Miksi miehellä pitäisi olla 'varaa pitää minua kotona', kuin jotain lemmikkiä tai orjaa. Ei kiitos. Haluan osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen. Sen lisäksi pyöritän kodin ja lapset.

Tämä on heidän perheensä valinta joka ei näy mulle mitenkään kuulu. Mutta en mä näe siinä mitään sellaista jota mä arvostaisin, sehän on yhden perheen sisäinen päätös joka vaikuttaa heidän asioihinsa ja tulotasoonsa.

Ei anna mulle mitään, muttei otakaan. Ei kuitenkaan mun mittapuuni mukaan mikään perheen ulkopuolelta tulevan arvostuksen aihe vaikka itse jäisinkin ihan mielelläni kotirouvaksi jos siihen rahallisesti olisi mahdollisuus.

[QUOTE="minä vain";27585756]Ei kun olen vain sitä mieltä, että tuloverojen maksu kuuluu kaikille työkykyisille kansalaisille.

[/QUOTE]

Maksan mielelläni veroja siinä vaiheessa, kun yhteiskunta katsoo minulla olevan sen verran ihmisarvoa, että olen oikeutettu henkilökohtaiseen tuloon. Tällä hetkellä se nyt on niin, että puolisolla on elatusvelvollisuus!

[QUOTE="vieras";27585838]Maksan mielelläni veroja siinä vaiheessa, kun yhteiskunta katsoo minulla olevan sen verran ihmisarvoa, että olen oikeutettu henkilökohtaiseen tuloon. Tällä hetkellä se nyt on niin, että puolisolla on elatusvelvollisuus![/QUOTE]

Anteeksi, nyt en ymmärtänyt tätä kommenttia? Siis ihmisarvollako sitä henkilökohtaista tuloa saa? Olen aina luullut, että tulot tulevat suurimmalle osalle meistä ihan työtä tekemällä, eikä ihmisenä elämisenä. Työkyvyttömät tietysti eri asia.

Täällä yksi kotirouva, esittelen kyllä itseni aina kotiäidiksi, koska minulla on lapsia, vaikkakin he ovat jo kouluiässä kaikki.

En käy töissä koska mieheni palkka riittää elättämään perheemme. Välillä käyn töissä, ihan kuin ihmiset käyvät harrastuksissa. Se tuo mukavaa vaihtelua päiviin ja sosiaaliset piirit ovat siellä ihan omanlaisensa. Käyn toki ihan perinteisissäkin harrastuksissa. Töissä käyn vaihtelevasti muutamina päivinä kuukaudessa. Näin talviaikaan kun tekemistä esim. ulkona on vähemmän saatan käydä töissä joka viikkokin. Kesällä en käy töissä ollenkaan.

[QUOTE="anne";27585919]Täällä yksi kotirouva, esittelen kyllä itseni aina kotiäidiksi, koska minulla on lapsia, vaikkakin he ovat jo kouluiässä kaikki.

En käy töissä koska mieheni palkka riittää elättämään perheemme. Välillä käyn töissä, ihan kuin ihmiset käyvät harrastuksissa. Se tuo mukavaa vaihtelua päiviin ja sosiaaliset piirit ovat siellä ihan omanlaisensa. Käyn toki ihan perinteisissäkin harrastuksissa. Töissä käyn vaihtelevasti muutamina päivinä kuukaudessa. Näin talviaikaan kun tekemistä esim. ulkona on vähemmän saatan käydä töissä joka viikkokin. Kesällä en käy töissä ollenkaan.[/QUOTE]

Millaisella alalla olet?

Kysyn koska olen myös kotiäiti (lapseni ovat nuorempia kuin sinun). Jossakin vaiheessa haluaisin itsekkin töihin jossa voisin tehdä töitä miten ehdin/haluan. Jos en tällaisia töitä löydä niin jään kotirouvaksi. Viihdyn hyvin kotona eikä töihin menolle ole tarvetta, mutta olisi silti ihan kiva "harrastus". Omaa alaani en voi tehdä satunnaisesti vaan se vaatii melkein normi työviikon. Kiva kuulla mitä teet jos haluat kertoa.

Arvostan yhtä paljon kuin muitakin ihmisiä. Kaikki tekevät omat valintansa oman ja perheen tilanteesee katsoen. Kaikki työt ovat tärkeitä teki ne sitten kotona tai kodin ulkopuolella.

Eihän tuossa mitään nikottelemista ole, sopii toisilla ja toisille taas ei sovi. Yleensä miehet eivät nykyään suostuisi tällaiseen järjestelyyn ainakaan lasten vähänkään kasvettua. Mutta: järjestelyssä on mahdollisuus rankkaan monentasoiseen väkivaltaan. Kotirouva on täysin miehensä peukalon alla joka asiassa. Jos mies on järkevä, hän on tehnyt myös avioehdon, jossa nainen ei saa erossa yhtään mitään. Päästäkseen nauttimaan elintasosta nainen on suostunut tällaiseen avioehtoon. Eli miehen armoilla ollaan ja hänen käskystään hypätään ja pelätään henki kurkussa nuorempia ja kauniimpia naisia.

Yhteistyössä