Onko sulla jo kesäkukkia/kasveja ulkona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkafani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkafani

Vieras
Mitäs kukkia? Suojaatko jotenkin yöksi, kun on kylmiä öitä?

Itellä muutama amppeli, miljoonakelloja ja tomaatteja siis. Nostan ne sisälle yöksi vielä. Mietin vaan, joko maahan uskaltas mitään istuttaa... Alppiruusun istutin tänään, mut se ei liene kovin kylmänarka.

Alppiruusu ja tomaatti ovat hieman eri juttu :) Mulla on vain yksi miljoonakelloamppeli ulkona ja toki orvokit, jotka kestävät pakkasta. Ja myös kasvihuoneessa on daalioita ja gladioluksia, mutta sinne ei pikkupakkanen ulotu.

Muut kesäkukat ostan vasta kesäkuun vaihteessa. Mulla on lopulta niin monta ruukkua ettei niitä voi siirrellä sisälle. Yksi ruukkukin painaa ihan tolkuttomasti. Mutta esim amppelit ja runkomarketat olen käynyt jo ennen vappua varaamassa itselleni...

Mulla narsissit ja helmililjat olleet pääsiäisestä asti terassilla suojaamattomina -nehän pärjää kyllä. Orvokit olleet pari vkoa ulkona amppeleissa, ja vko sitten ostin runkoruusun. Ruusun käärin harsoon jos on tiedossa kylmä yö. Varsinaisesti sitten ostan kunnolla kukkia tuossa kesäkuun puolella :) Ruukkuihin istutan, en aio jaksaa värkätä enää noiden perennojen kans.

Viimeksi muokattu:
Mulla on pelargoniat, surfiniat, miljoonakellot, ahkerat liisat, verenpisarat, lumihiutaleet yms kaikki ulkona, enkä suojaa. Jos luvattaisiin pakkasöitä, kärräisin talliin, mutta yöt on jo reilusti plussan puolella, ettei ole tarvinnu. Yrtit on vielä sisällä, ne siirrän ulos parin viikon sisällä.

Yhteistyössä