onko sossut pakko tavata? ls-ilm.

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
niinkuin sanottu, kyllä heidän kanssa kannattaa ihan yhteistyötä tehdä. jos katsovat, että ilmotus tehty turhaan, ei teidän tarvitse heitä monesti tavata, ehkä kertakin riittää. mutta jos olet kovin vastahankainen heidän suhteen, niin asiat voivat mutkistua.

tosiaan, jos ei teillä ole mitään salattavaa, niin miksi et heitä näkisi?
Niin miksi joku tosiaan ei haluaisi tavata sossuja jos on tehty aiheeton ls-ilmoitus? Mieti! Kaikki eivät halua alistua viranomaisten mielivaltaan.
Juu, ja mistä he tietävät, mitkä ilmoitukset ovat aiheettomia ilman tutkimista? Minusta lapsia kuollut liikaa välinpitämättömyyden takia. Mieluummin saavat tulla meillekin penkomaan kuin, että ilmoituksia ei oteta vakavasti.

Anna
YKSI KÄYNTI KOTONA EI OLE PAKOLLINEN!!

juuri käyty läpi 8kk:n perheselvitys eikä kertakaan kukaan käynyt meillä, vaan me toimistolla. Ei saa puhua kakkaa samalla suulla millä syö.

Minua ainakin ottaisi päähän melkoisesti jos saisin kuulla että meistä olisi gtehty (luonnolliseti perätön) ls-ilmoitus. Enkä mitenkään riemusta kiljuen odottaisi sossujen vierailua, vaikka ymmärränkin että se on pakollinen ja sillä pystyn näyttämään että kaikki on ok. Ja että heidän velvollisuutensa on tutkia kaikki ilmoitukset jne.

Mutta kyllä se silti ottaisi päähän todella ja herättäisi kysymyksiä kuka tuon ilmoituksen on tehnyt ja miksi. Samoin kun tuntuisi väärältä että minä olen tässä velvollinen todistelemaan kaiken olevan kunnossa.

niinkuin sanottu, kyllä heidän kanssa kannattaa ihan yhteistyötä tehdä. jos katsovat, että ilmotus tehty turhaan, ei teidän tarvitse heitä monesti tavata, ehkä kertakin riittää. mutta jos olet kovin vastahankainen heidän suhteen, niin asiat voivat mutkistua.

tosiaan, jos ei teillä ole mitään salattavaa, niin miksi et heitä näkisi?
Niin miksi joku tosiaan ei haluaisi tavata sossuja jos on tehty aiheeton ls-ilmoitus? Mieti! Kaikki eivät halua alistua viranomaisten mielivaltaan.
jos vanhemmat ovat täysin yhteistyö haluttomia, herää varmasti sossussa vielä suurempi huoli perheen tilasta. tarpeen tullen he voivat tulla poliisien kera hakemaan lapset tilapäiseen huostaan tilanteen selvittämisen ajaksi. ja siinä ei vanhempien mielipiteitä kysellä.

ja musta on hyvä, että nää ilmotukset otetaan tosissaan. kuitenkin yleisempää on se, että lapset kärsivät liian pitkään kenenkään puuttumatta asiaan, kuin nämä turhat ilmoitukset. ammattitaitoinen sossu osaa kyllä erotella jyvät akanoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Minua ainakin ottaisi päähän melkoisesti jos saisin kuulla että meistä olisi gtehty (luonnolliseti perätön) ls-ilmoitus. Enkä mitenkään riemusta kiljuen odottaisi sossujen vierailua, vaikka ymmärränkin että se on pakollinen ja sillä pystyn näyttämään että kaikki on ok. Ja että heidän velvollisuutensa on tutkia kaikki ilmoitukset jne.

Mutta kyllä se silti ottaisi päähän todella ja herättäisi kysymyksiä kuka tuon ilmoituksen on tehnyt ja miksi. Samoin kun tuntuisi väärältä että minä olen tässä velvollinen todistelemaan kaiken olevan kunnossa.
niin no, tätä voi varmaan verrata poliisikuulusteluihin. sinne nyt on vaan mentävä todistamaan syyttömyytensä. jos jätät menemättä, herää poliisien mielenkiinto varmasti suuremmaksi. ja sitten mennäänkin putkan kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

niin no, tätä voi varmaan verrata poliisikuulusteluihin. sinne nyt on vaan mentävä todistamaan syyttömyytensä. jos jätät menemättä, herää poliisien mielenkiinto varmasti suuremmaksi. ja sitten mennäänkin putkan kautta.
Aivan. Pakkohan noihin on mennä ja oma versionsa kertoa, vaikkei muuten mitään motivaatioa asiaan olisikaan. Ja kakka maku jää koko jutusta vaikka parhain päin kääntyisikin.

vieras
Mä ihan itse pyysin heidät käymään ja tämä täti eka ihmetteli todella paljon,et miksi pyysin et teillähän on kaikki hyvin. Ei aluksi tahtonu käsittää,et mä yritän ennakoida tilannetta ku tiesin mitä oli tulossa. Ei apua herunu joten laitoin lapset osittaiseen päivähoitoon ;) Ja homma rullaa taas. (enempää en asiasta kerro)

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
ls ihmiset ovat ihmisiä muiden joukossa. Monipuolisen ammattinsa tähden ovat herkkiä huuhaan puhujille. Meillä on ls käynyt vuodesta 2001. ;)
Miksi ihmeessä käyvät :O? Onko jokin selkeä syy?
On.. Olin 16v, kun huostaanotetut sisareni (tuolloin 4v ja 8v) alkoivat viettää lomansa luonani. :D Ja nyt siskoistani vanhempi pikkusisarus on meillä sijoitettuna. :saint:
He ovat tarkistaneet tilat ja jututtaneet selvittääkseen parisuhde asiat ja suvun välisiä suhteita.

Kaikki kun ei aina oel siltä miltä näyttää.. :D

Yhteistyössä