onko somaliassa nälänhätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilmainen sterilisointi ja Kiinan malliin yhden lapsen politiikka. On se kumma että nälänhätä somalien mielestä helpottaa kun tehdään lisää nälkää kärsiviä.

Joo, tosi hienoa mutu-pohdintaa. Kannattaa ehkä vähän perehtyä ongelmaan enemmän, ennen kuin esittää asiasta kovin syväluotaavia pohdintoja. Let's face the facts, että Itä-Afrikan nälähätä johtuu suurimmilta osin siksi, että se sarvi on niin kuivaa maaperää.

Voi hyvä luoja, mitä aivopieruja sitä ihmiset suoltavatkaan. Eläköön internet, kaikki saavat sanansa kuuluviin... *pyörittelee silmiään*

Huomaa, että on pojalta jäänyt koulut käymättä.

Joo, tosi hienoa mutu-pohdintaa. Kannattaa ehkä vähän perehtyä ongelmaan enemmän, ennen kuin esittää asiasta kovin syväluotaavia pohdintoja. Let's face the facts, että Itä-Afrikan nälähätä johtuu suurimmilta osin siksi, että se sarvi on niin kuivaa maaperää.

On sitä surkeammastakin maasta tuottava saatu, kun viitsii yrittää eikä vaan käsi ojossa odota että länsimaat hoitaa.

[QUOTE="minä";24349968]On sitä surkeammastakin maasta tuottava saatu, kun viitsii yrittää eikä vaan käsi ojossa odota että länsimaat hoitaa.[/QUOTE]

Tämän päivän lehdessä oli juttu, että kyllä muutkin afrikkalaisia auttavat kuin länsimaat. Esim. kenialaiset ovat itse järjestäneet keskuudessaan keräyksiä, joilla autetaan pakolaisleireillä asuvia. Ja esim. Brasilia antaa Somalian nälänhätäisille enemmän tukea kuin Saksa ja Ranska yhteensä!

Mutta voithan sinä mennä tekemään tuottavaa maata vaikka Saharasta. Minä voin tulla muutaman vuoden kuluttua katsomaan, elätkö vielä.

Omituista! Minä olisin veikannut sen johtuvan siitä, että siellä on niin paljon ihmisiä!

:) politiikasta kiinnostunut, mutta selkeästi ei yhdelläkään yhteiskuntatieteellisen kurssilla istuttu. minäkin olen kiinnostunut laskuvarjohyppäämisestä, vaikka en tiedä siitä mitään.

[QUOTE="Just";24350004]Tämän päivän lehdessä oli juttu, että kyllä muutkin afrikkalaisia auttavat kuin länsimaat. Esim. kenialaiset ovat itse järjestäneet keskuudessaan keräyksiä, joilla autetaan pakolaisleireillä asuvia. Ja esim. Brasilia antaa Somalian nälänhätäisille enemmän tukea kuin Saksa ja Ranska yhteensä!

Mutta voithan sinä mennä tekemään tuottavaa maata vaikka Saharasta. Minä voin tulla muutaman vuoden kuluttua katsomaan, elätkö vielä.[/QUOTE]

Ja mitä ne kaikki miljoonat ovat auttaneet? edelleen somalit sikiää kuin kanit ja näkee nälkää. Tämä voi myös selittää tilannetta.
Asia Finest Discussion Forum > Who's smarter hong kong or south korea?

[QUOTE="minä";24350068]Ja mitä ne kaikki miljoonat ovat auttaneet? edelleen somalit sikiää kuin kanit ja näkee nälkää. Tämä voi myös selittää tilannetta.
Asia Finest Discussion Forum > Who's smarter hong kong or south korea?[/QUOTE]

Ainakin ne ovat pelastaneet lukuisia ihmishenkiä. Ehkä se sinusta ei ole mitään, mutta minulle jokaisella ihmiselämällä on arvo.

Somalian tilanne johtuu kuivuuden lisäksi jatkuvasta sisällissodasta. Jos sen saisi loppumaan, maan kehittäminen olisi huomattavasti helpompaa - vaikka haasteensa siinä olisi silti. Enkä aio avata yhtään linkkiä, jota minulle tästä aiheesta tyrkytetään, sillä koen tietäväni siitä riittävästi.

Yhteistyössä