Onko sipseissä enempi suolaa mitä aikaisemmin?!

vierailija
En tiedä, lisätäänkö sipseihin enemmän suolaa kuin aiemmin, mutta itse ainakin syön vähemmän suolattua ruokaa kuin ennen. Makuaistini maistaa sipsien suolan hyvin voimakkaana, koska sipsien suolamäärä eroaa normaalista suolankäytöstäni todella paljon.
 
Pin
En tiedä, lisätäänkö sipseihin enemmän suolaa kuin aiemmin, mutta itse ainakin syön vähemmän suolattua ruokaa kuin ennen. Makuaistini maistaa sipsien suolan hyvin voimakkaana, koska sipsien suolamäärä eroaa normaalista suolankäytöstäni todella paljon.
On kyllä aika iso ero karmeudessaan jos johtuu vaan jostain tottumuksesta. En kyllä tietoisesti ole suolaa vähennelly, mutta ehkä sitä on sitten tullu vähennettyä.
 
Onhan ne tosi suolasia. Jos ei paljoo syö sipsejä niin harvemmin mikään niin suolaista onkaan, ellei nyt joku pekoni. En oo ikinä tajunnut mitä hienoa sipseissä on, ne vaan ei oo mun mielestä hyviä. Ja kun miettii, että niiden syöminen ei aiheuta mitään hyvää (kun en edes tykkää) niin ei tee pahemmin mieli popsia.
 
Olen huomannut saman. Ennen sai etsimällä etsiä suolaista kohtaa sipseistä ja nyt tuntuu, että ovat kyllä hirmu suolaisia ja jos illalla on syönyt niitä, niin aamulla on oikein mojovat nestekertymät.

Ja minä olen aivan toivoton sipsien kanssa. Olen joskus lapsena jäänyt niihin koukkuun. Karkkia en niinkään välitä syödä. Minun on ihan pakko joka vuosi perustaa sipsilakko loppuvuodesta. Tosin, nyt parina viime vuotena olen muutenkin harventanut sipsien syöntiä reippaasti. Ennen söin monta kertaa viikossa, nyt syön harvemmin kuin kerran viikossa ja annoskokokin pienentynyt.
 
vierailija
No en tiedä onko suolaisempia, luulis että tänä päivänä vähempi suolaisia. Nuorempana tuli heittämällä mussutettua iso pussi sipsiä muutaman kerran viikossa, mutta jotenkin se vain jäi. Lasten myötä omat ruokailu tottumukset on muuttunut valtavasti parempaan suuntaan, eikä suolaa tule käytettyä läheskään samalla tavalla, joten nyt sipsit tuntuu tosi suolaisilta ja jos harvoin niitä syö, niin aamulla on puntarissa pari kiloa turvotusta lisäää.
Samalla nykyään jugurtit tuntuu ällön makeilta eikä niitä pysty syömään, kun on tottunut syömään maustamatonta rahkaa. Tahi joku Skyr rahka on inhan imelää, ei vaan uppoa.
 

Yhteistyössä