onko sinusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivooja

Vieras
siivojan ammitti huono. huono palkkahan siinä,. minä olen siivoojana ja olen kyllä tykännyt työstäni. ainahan ei työpaikkaansa voi valita. olen sillä palkalla elänyt ja ihan tyytyväinen elämään

Onko sinulla ammatilinen itsetunto vähän matalalla kun pitää täältä työlleen hyväksyntää hakea?

Voisin kysyä sinulta: miksi siivoojan työ olisi huono? On muitakin aloja joilla ei palkalla voi hurrata, mutta eihän se ole sidoksissa työn huonouteen tai hyvyyteen.

Olen tehnyt siivoustyötä, ja se kyllä motivoi minua kouluttautumaan lisää. Siivoojia ei yleisesti ottaen arvosteta, työ on raskasta ja työajat useimmiten huonot (jos edes onnistuu saamaan täydet tunnit). Joka asiasta saa tapella myös työnantajan kanssa: tauot, ylityö- ja pyhäkorvaukset, siirtymäajan palkka (jonka pitäisi minusta olla täysi palkka eikä vain osa muutenkin pienestä tuntipalkasta).

Siivoojat tekevät tärkeää työtä, mutta minua varten se ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko sinulla ammatilinen itsetunto vähän matalalla kun pitää täältä työlleen hyväksyntää hakea?

Voisin kysyä sinulta: miksi siivoojan työ olisi huono? On muitakin aloja joilla ei palkalla voi hurrata, mutta eihän se ole sidoksissa työn huonouteen tai hyvyyteen.

ihan vaan sikksi tänne kirjoitin kun siivojia ei oikeesti arvosteta paljoakaan mutta silti tärkeää työtä tekevät

siivojan työ ei ole huono. mun mielestä siivojia pitäisi arvostaa enemmän ja palkka olla korkeampi. ilman siivoajia elettäis melko läjässä paskaa noin yleisesti. itse olin aikoinani siivoojan hommissa ja näin että monessakaan toimistoissa ym ei siivoojia arvostettu yhtään,paremminkin alennettiin.. mut mä itse arvostan siivoojia ihan helvetisti!!

Tottakai työsi on tärkeää! Mihin kaikkeen roskaan ja paskaan hukkuisimmekaan ilman teitä!:)
Mutta kun nuo suuret firmat kilpailuttaa siivousfirmat ja jos aikaa jää 15min./kohde niin ei siinä ihan kauheen siistiä jälkeä tule (tämän tosin siivoajat jo varmaan tietävätkin)... huomannut monissa harjoittelu-paikoissa ollessani.

Siivooja tekee tärkeätä työtä, ja mielestäni ihan oikeaa työtä kaikenlisäksi, ei todellakaan mikään turha ammatti. Arvosta itseäsi ja työtäsi. =)

Yhteistyössä