Onko sinusta normaalia

• Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelen"
ettei aikuinen ihminen käy suihkussa koko viikonlopun aikana?
siis on kylässä koko viikonlopun eikä sinä aikana käy kertaakaan peseytymässä suihkussa? tai kai muutenkaan!?

"vieras"
Normaalia? Ei kaikki käy joka päivä suihkussa, ei se nyt mitenkään sairastakaan ole. Ehkä ovat käyneet suihkussa pe-aamuna ja sitten su-iltana kotona käyvät, eli vain la käymättä?

Pikavastaus
Voi olla että ovat käyneet lähtiessä ja menevät suihkuun heti kotiin päästyään. Jos eivät ole käyneet juoksulenkillä tai kaivaneet turvetta suolta, ei ole mitään syytä jatkuvasti läträtä. En itsekään käy kun joka toinen päivä suihkussa. Alapesut on sit erikseen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24309850]Normaalia? Ei kaikki käy joka päivä suihkussa, ei se nyt mitenkään sairastakaan ole. Ehkä ovat käyneet suihkussa pe-aamuna ja sitten su-iltana kotona käyvät, eli vain la käymättä?[/QUOTE]

NÄin minäkin tekisin, jos vain tavallista seurustelua eikä mitään hikijumppaa! Jos ne ei tykkää käydä vieraissa suihkuissa, on menkat tai jalkasieni tai muu syy?

"vieras"
Onhan se aika käsittämätöntä. Talvella vielä jotenkuten ymmärrän asian, mutta näin kesäaikaan ja helteillä...yyyh! Itse käyn vähintään kerran päivässä talvella ja näin kesällä usein 2-3 kertaa päivässä. Omat vanhempani ovat kyllä sellaisia, että isä taitaa käydä kerran viikossa saunassa ja EHKÄ lisä'ksi kerran suihkussa. Äiti taitaa käydä kerran saunassa ja kerran suihkussa. Ja haisevat, voin suoraan sanoa!

No ainakin vanhemmille ihmisille tuntuu olevan normaalia.
Mulla on niin herkkä hajuaisti että rupeaa helposti etomaan jos joutuu olemaan tekemisissä hieltä/rasvalta haisevan ihmisen kanssa. Mutta eihän ne itse sitä vissiin haista.

Ei ole outoa mun mielestä. Jos ovat tehneet kuten jo ehdotettiin, että ovat pe-aamuna käyneet ja kotona sitten käyvät su-iltana. Sitten on vähän outoa, jos lauantaina kyläpaikassa lämmitetään vaikkapa sauna mutta vieraat eivät mene.

En mä ainakaan käy joka päivä suihkussa, jos en ole mitenkään hiostunut/likaantunut tms.

"ihmettelen"
en tiedä olivatko milloin käyneet tai milloin menossa, mutta itse kävin heidän kylässä ollessaan kahdesti suihkussa ja peseydyin sen lisäksi erikseen muutenkin esim pesin jalat heti päiväretkeltä tultuamme jne. Nainen myös haisee pistävälle hielle, joten olettaisin että haluaisi itsekin peseytyä, mutta ei!?

"ihmettelen"
[QUOTE="vieras";24309870]Onhan se aika käsittämätöntä. Talvella vielä jotenkuten ymmärrän asian, mutta näin kesäaikaan ja helteillä...yyyh! Itse käyn vähintään kerran päivässä talvella ja näin kesällä usein 2-3 kertaa päivässä. Omat vanhempani ovat kyllä sellaisia, että isä taitaa käydä kerran viikossa saunassa ja EHKÄ lisä'ksi kerran suihkussa. Äiti taitaa käydä kerran saunassa ja kerran suihkussa. Ja haisevat, voin suoraan sanoa![/QUOTE]

voi ei....kamalan vaikea asia kyllä ottaa puheeksi, vaikka mieli tekisi

Mulla ei ainakaan iho kestä joka päivä suihkussa käyntiä, enkä siltikään haise tai ole "rasvainen". Muistelisin, jotta on olemassa suosituskin, jottei joka päivä käytäisi suihkussa.
Ei läheskään kaikki joka päivä suihkussa käy, eikä se mitenkään epänormaalia ole.

"vieras"
[QUOTE="ihmettelen";24309952]voi ei....kamalan vaikea asia kyllä ottaa puheeksi, vaikka mieli tekisi[/QUOTE]

No mulla on vanhempieni kanssa ihan mutkattomat välit, joten olen useammankin kerran paukauttanut suoraan mielipiteeni tuosta peseytymisasiasta. Mutta eipä se heitä hetkauta. vähän omissa oloissaan tykkäävät asustella, joten ei se muitakaan juuri haittaa. toki jos lähtevät kylään tai juhliin tms. niin silloin älyävät itsekin käydä pesulla ennen lähtöä.

"jep jep"
[QUOTE="vieras";24309870]Onhan se aika käsittämätöntä. Talvella vielä jotenkuten ymmärrän asian, mutta näin kesäaikaan ja helteillä...yyyh! Itse käyn vähintään kerran päivässä talvella ja näin kesällä usein 2-3 kertaa päivässä. Omat vanhempani ovat kyllä sellaisia, että isä taitaa käydä kerran viikossa saunassa ja EHKÄ lisä'ksi kerran suihkussa. Äiti taitaa käydä kerran saunassa ja kerran suihkussa. Ja haisevat, voin suoraan sanoa![/QUOTE]

2-3 krt päivässä suihkussa?? Mun iho laulais hoosiannaa jos noin tekisin, tsiisus sentään! Helteillä käyn kyllä kerran päivässä, yleensä illalla ja aamuisin pesen kainalot joka tapauksessa. Mut tavallisina ei-hikijumppa-lenkkipäivinä käyn joka toinen päivä suihkussa vaan..

ehkäpä vieraat tosiaan pe aamuna kävivät kotonaan ja su iltana taas kotiuduttuaan kävivät suihkussa, ei sitten niin paha :)

"vieras"
[QUOTE="jep jep";24310056]2-3 krt päivässä suihkussa?? Mun iho laulais hoosiannaa jos noin tekisin, tsiisus sentään! Helteillä käyn kyllä kerran päivässä, yleensä illalla ja aamuisin pesen kainalot joka tapauksessa. Mut tavallisina ei-hikijumppa-lenkkipäivinä käyn joka toinen päivä suihkussa vaan..

ehkäpä vieraat tosiaan pe aamuna kävivät kotonaan ja su iltana taas kotiuduttuaan kävivät suihkussa, ei sitten niin paha :)[/QUOTE]

No yöllä on niin hikiset oltavat, että pakko aamulla käydä suihkuttelemassa hiet pois. Keskellä päivää usein myös, koska melkein joka päivä tulee jotain hikiliikuntaa harrastettua tai nyt kesällä ollaan oltu paljon retkillä tms. (esim. jossain kotieläintilalla, jonka jälkeen haistaan hielle ja lehmänsonnalle...). Ja sitten vielä illalla ennen nukkumaanmenoa mukava käydä pesemässä hiet ja päivän pölyt pois. Ei sitä joka kerta tarvitse saippuaa käyttää, vaan pelkkä vesi riittää.

vieras*
Kotona käyn joka aamu suihkussa. Vierailulla la-su, kävisin kotona la aamulla suihkussa ja kotiin palatessa su illalla suihkussa. Kyläpaikasta riippuen suihkutilat ovat joskus pyykin vallassa tai muuten peseytyminen & pukeutuminen samassa tilassa hankalahkoa.

"Tapu"
Kuka se on muka määritellyt, että normaalia on käydä kerran päivässä suihkussa? Mun käsittääkseni ei kukaan. Se on tietty eri asia, jos käy vaikka päivittäin lenkillä tai muuten hikoilee (esim. helteellä) paljon, niin sillon varmaan moni käy. Tuossa tapauksessa mä itekin käyn, mutta jos en sit jonain päivänä tee mitään tuollasta enkä muutenkaan päivän aikana hikoa, niin sit saa suihku jäädä. Tavalliset naama- ja hygieniapesut ym. tulee tietysti tehtyä. Pitäiskö mun nyt sit tulkita, että olen epänormaali? :D

Yhteistyössä