Onko sinusta miehelläsi tai miespuolisella ystävälläsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuLaSsA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikeutuksesta en tiedä, periaatteessa mielestäni väkivaltaan ei tulisi vastata väkivalloin..
enkä toivoisi mieheni olevan ketään kohtaan väkivaltainen, mutta toisaalta, jos joku kävisi fyysisesti kimppuuni, en toivoisi kyllä mieheni seisovan tumput suorinakaan, jos puhe ei auttaisi.

Kyllä ihmisillä on oikeus puolustaa myös toisiansa.

Aloittaa tappeluita tai pahoinpidellä joku? Ei.

Tekiskö mun miespuoliset ystävät mun puolesta? Kyllä. Eivät ole ystäviä elleivät auta hädässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja PuLaSsA:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
päätön : Meinaatko siis että voisit lyödä?
voisin ja olen sen tehnykkin ...
Eikö sinua pelottanut että satutat itsesi?
ei
Miksi teit sen?
No höh, niin miehet tekee, se on niiden olemassaolon tarkoitus, olla turvana ja puolustaa heikompia. Siihen mies on luotu, pitämään huolta.

Juu se on MIEHEN olemassaolon tarkoitus mutta ei SIVARIN.

Kun oikein tarkkaan mietin asiaa niin tuntuukin ihan siltä että jos olisin ollut joku toinen niin joku olisi varmasti auttanut. Mutta koska se olin minä niin oli helppo "kääntää selkänsä". Pian sen jälkeen poikaystäväni tosin jättikin minut.

Vika ei ole sinussa. ota yhteys sinne tukinaiseen, niinkuin minäkin olen tehnyt. Se, että joku on sua kohdellut huonosti, ei tarkota sitä että et olisi arvokas.

oikeus puolustaa sinua väkivaltaisesti jos joku käy sinuun käsiksi?
Onko miehelläsi oikeus kovakourasesti käsitellä tätä kiinni kävijää? Lyödä? Repiä?
Uskotko että miehesi tai miespuoliset ystäväsi/läheisesi tekisivät sen?

On oikeus repiä ja kohdella kovakouraisesti
Riippuu tilanteesta, joissakin tilanteissa ymmärtäisin, jos oma mies vaikka löisi toista miestä (naisia ei lyödä)
Miespuoliset ystäväni pitäisivät kyllä puoliani.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:

Se on muuten jokseenkin outoa, että sua vaivaa mun miehen sivarius, vaikka et edes mua tunne.

Ei se mua vaivaa, jos on paskahousu niin on paskahousu. Sun jutut sivariuden suhteen on vain ristiriitaiset.

Mun mies puolustaa kyllä jos tilanne sitä vaatii! Olen todistanut sitä pariin otteeseen. Kerran eräs humaltunut mieshenkilö uhkasi minun hyvinvointiani kun odotin meidän lasta. Toisen kerran hän puolusti kun eräs hänen tuttavansa kävi minuun käsiksi kun olimme iltaa viettämässä. Tämä tuttava tarttui minua lantiosta ja alkoi "panna" minua takaa! Yritin riuhtoa itseäni irti mutta tällä toisella oli niin kova ote etten päässyt irti enkä päässyt itse huitasemaan!

Se on muuten jokseenkin outoa, että sua vaivaa mun miehen sivarius, vaikka et edes mua tunne.

Ei se mua vaivaa, jos on paskahousu niin on paskahousu. Sun jutut sivariuden suhteen on vain ristiriitaiset.

Sähän se paskahousu oot. Kyllä sä köniin mun mieheltä saat jos oikeen toivot. :/

Miksi ei minua? :(

siihen ei vissiin voi kukaan vastata
ja kenenkään on vaikee menneitä muuttaa

Mitä tarkoitit kun sanoit ettei sinun pitäisi miettiä tälläisiä?

jää vaivaamaan jos joku luulee ettei ole puolustamisen arvonen...

En tainnut olla sillon. Ne teotkin oli sen verran nöyryyttäviä etten yhtään ihmettele. Ja tyypit uhkasivat poikaystävääni myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei koskaan saa puolustaa väkivallalla, vaikka kuinka joku ukko tulisi mua iskemään! Kerran kun mies noin tekisi niin meidän suhde jäisi heti siihen.

Ainoa väkivalta, jonka hyväksyn, on itsepuolustusta. Ja siihen ei ihmisen tarvitse montaa kertaa elämässään turvautua, jos koskaan.

Esimerkiksi mieheni ei koskaan ole lyönyt tai edes tönäissyt ketään, ja minä olen vain silloin kun kimppuuni hyökättiin raiskaustarkoituksessa.

:o

Eli ku 120kg 2 m pitkä nyrkkeilijä lähtee survomaan sun naamasta jauhelihaa, miehes kattoo vierestä ja sanoo soosoo sillä aikaa ku sä yrität haukkoa henkeä ja "puolustaa" itteäs??

Miksi ei minua? :(

siihen ei vissiin voi kukaan vastata
ja kenenkään on vaikee menneitä muuttaa

Mitä tarkoitit kun sanoit ettei sinun pitäisi miettiä tälläisiä?

jää vaivaamaan jos joku luulee ettei ole puolustamisen arvonen...

En tainnut olla sillon. Ne teotkin oli sen verran nöyryyttäviä etten yhtään ihmettele. Ja tyypit uhkasivat poikaystävääni myös.

:hug: Sä olet ja olet aina ollut arvokas.

Mies löisi ehkä jos joku mua löisi. Voi kyllä olla että itse kerkeäisin tempasta ekana :D
Mun mies ei oo ikinä lyönyt ketään, enkä heti usko että hän löisikään.

Mutta tuossa tilanteessa oli myös poikaystäväni vaarassa.

No se oli vaan nössö. Mutta kaikki miehet ei ole nössöjä. Soita huomena sinne tukinaiseen ja juttele ja varaa ittelles aika, lupaan, että se auttaa sua. :hug: